Våtservietter.... hva bruker du dette til?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Domino
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800

Re: Våtservietter.... hva bruker du dette til?

Legg inn av Domino »

Det kan jo hende at man blit skitten på hendene utenom der/når man camper. Utrolig, men likevel...

Hvis du for eksempel har stoppa på en rasteplass og må sjekke eller fikse noe på sykkelen. Kjedet f.eks. eller andre komponenter som kan medføre litt griseri. Da er det veldig greit å kunne bruke en våtserviett eller to før man tar på hanskene igjen. Dasspapir er mindre effektivt enn våtservietter, også når det gjelder olje.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 18 jun 2024, 08:51 Det kan jo hende at man blit skitten på hendene utenom der/når man camper. Utrolig, men likevel...

Hvis du for eksempel har stoppa på en rasteplass og må sjekke eller fikse noe på sykkelen. Kjedet f.eks. eller andre komponenter som kan medføre litt griseri. Da er det veldig greit å kunne bruke en våtserviett eller to før man tar på hanskene igjen. Dasspapir er mindre effektivt enn våtservietter, også når det gjelder olje.
Er bare "mopeder" som har kjede. Smøring av dette driver jeg ikke med :knegg

Har til dags dato til gode å bli skitten på hendene vedrørende skruing på motorsykkel. Å hvis det må til, så er det nok en garantisak og eller man befinner seg på steder som har en vask og litt såpe. Bensinstasjon etc. :)

Brukeravatar
Domino
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800

Legg inn av Domino »

Det er faktisk opptil flere av oss som har såpass gamle sykler at de er utenfor garanti. Men uansett kommer jeg til å fortsette å ha med meg våtservietter i bilen og på sykkelen. Så kommer nok du til å la det være. Så lever vi nok begge godt med det.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 18 jun 2024, 11:02 ...Så kommer nok du til å la det være. Så lever vi nok begge godt med det.
Det tror jeg nok vi skal klare ja :twothumbs:

kgjersda
Motorsykkelen din: .

Legg inn av kgjersda »

Våtservietter er alltid med på tur sammen med en halv rull dopapir. Hvem vet neste gang man drikker dårlig vann og får magesjau? :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 18 jun 2024, 12:17 Våtservietter er alltid med på tur sammen med en halv rull dopapir. Hvem vet neste gang man drikker dårlig vann og får magesjau? :D
Jeg synes de våtserviettene til Rema er for små og puslete til å kunne brukes til noe som helst jeg da. Kunne tenkt meg noen større og mer robuste i så tillfelle, men da tar jo en slik pakke like stor plass som en liten sovepose....

Legger du deg med geipen i myra og slurper i deg da eller? kan ikke huske sist jeg ble dårlig av å drikke vann... Alkohol derimot kan det hende jeg blir dårlig av, men det er dagen derpå evt.

Svar