K1300 S - pro and cons

Forum for fulleffekt tung-MC
FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Bosted: Høvik

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FJZZR »

Forsøk på bilde - Ble oppned men dere får snu det selv :)
20230526_203949_ms.jpg
Kjempefornøyd sålangt.

Denne hadde dekk, gått halvparten, var billigere og aller viktigst, tightere og mindre klonk ved gassopdrag/avslag

Edit:
Da tror jeg bildet er vist riktig vei.
Gratulerer så mye med flott sykkel!
AJ
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av BjørnSover »

Gratulerer - flott sykkel. Kjekt med annen farge en svart

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av AJ »

FJZZR skrev: 26 mai 2023, 22:09
Bilde

Kjempefornøyd sålangt.
Blått er flott :crazy: !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Apropos dekk til K1300S, ble anbefalt i Michelin å montere Michelin Road 6 GT på K1600’n på grunn av vekt. KTM 1290 SAS’n ble det montert Michelin Road 6 på grunn av mye lavere vekt.

Hva med K1300S med egenvekt på 254 kg … Michelin Road 6 eller Michelin Road 6 GT ?

Uten å ha forhørt meg eller sjekket vil jeg tro Michelin Road 6 vil være best da vekta ikke er så mye mer vs KTM’n …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 613
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av Canutus »

Jeg har standardversjon på min og syns det fungerer helt supert.
Hadde Roadtec01 HWM-versjon for noen år siden, og det fungerte det og.
Skulle en gitt godt svar burde man vel hatt to like sykler med begge typer dekk og byttet mellom.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5011
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Hvorfor skal man kjøre Michelin da?

Standard-versjon fungerer helt topp på K1300S.
Jeg ville nok prøvd Roadtec02.

For meg virker det som at det eneste dekket forhandlere i Norge har på lager, er Road 6.

Jeg prøvde å få tak i Metzeler Roadtec01 eller 02 for en måned siden. Det var ikke å få tak i.
Sist redigert av FredrikE24 den 19 jun 2024, 22:26, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Takker :thumleft Michelin Road 6 GT er ett dekk slik jeg har forstått det beregnet for de største tyngste syklene og da tenker jeg på K1600, Gold Wing osv Michelin Road 6 vil jag da tro er innafor på på alt opp mot 250 + kg
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5011
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Min sykkel veier 300kg med full tank. Føler ikke behovet for noe heavy duty.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 19 jun 2024, 22:21 Hvorfor skal man kjøre Michelin da?

Standard-versjon fungerer helt topp på K1300S.
Jeg ville nok prøvd Roadtec02.

For meg virker det som at det eneste dekket forhandlere i Norge har på lager, er Road 6.

Jeg prøvde å få tak i Metzeler Roadtec01 eller 02 for en måned siden. Det var ikke å få tak i.
Ikke noe must med Michelin. Standard dekk er bra. :D Ved dekkbytte de senere åra har aldri forhandlere hatt det jeg ønsker og da blir det dekk de har på lager. Ved siste dekkbytte bestilte jeg dekk på høsten og fikk de etter jul.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 19 jun 2024, 22:26 Min sykkel veier 300kg med full tank. Føler ikke behovet for noe heavy duty.
Det påvirker sikkert levetida, kjører du Michelin Road 6 på K1600 tror jeg levetid blir kort vs Michelin Road 6 GT :D du har PM @FredrikE24
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Kanskje det ble mail @FredrikE24
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 613
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av Canutus »

dypen skrev: 19 jun 2024, 22:30
FredrikE24 skrev: 19 jun 2024, 22:26 Min sykkel veier 300kg med full tank. Føler ikke behovet for noe heavy duty.
Det påvirker sikkert levetida, kjører du Michelin Road 6 på K1600 tror jeg levetid blir kort vs Michelin Road 6 GT :D du har PM @FredrikE24
Kan ikke si jeg merket vesentlig forskjell på kjørelengde på Roadtec01 vs Roadtec01HWM vs Road5. har alltid måttet bytte på 7500-10000.
Roadtec sine ble litt mer kantet slitasje, MEN da var jeg og litt ferskere sjåfør, så kan ikke se bort ifra at det var kjørestilen som viste seg på dekkene de første sesongene. Grunnen til at jeg de siste årene velger Michelin, er kunn pga at jeg får noen kroner i rabatt via jobb.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Det er forståelig, hadde selv rabatt på dekk via jobben og det var en helt annen verden vs butikkpris. Hva du får ut av mc dekk er til dels avhengig av om du er villig til å kjøre med trappa fordekk og flatt bakdekk med tilhørende ubehag i svinger og sporing for å tyne siste del av levetid. Da vil jeg heller ha en sykkel som oppfører seg eksemplarisk og bytte tidligere :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5011
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Min erfaring er at med riktig oppsett på demping og god kjørestil får minst 15k ut av Roadtec01 uten at det blir trappete i kantene eller kantete. Settet jeg satt på nå før ferien var nok gode for 500 norgesmil til, men tok ikke sjansen for en hardtur sydpå.

Metzeler Roadtec01 har etter min mening en profil som passer BMWen bedre. Det samme sier min far, fremfor Michelin Road.
Neste blir nok å prøve Roadtec02. Som skal være enda bedre.

Etter litt lang kjøreerfaring på samme sykkel må jeg nok si at det går sykler med mye dårlig støtdemping der ute og mye unødvendig følgeslitasje og dårlige kjøreopplevelser.

Jeg har kjørt 110 000km på samme sykkel nå siden 2016 og er på demperoppsett nummer tre. Tipper jeg bytter igjen når jeg har kjørt 40-50kkm.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5011
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Når det gjelder K1300S Motorsport har denne smidde felger, Akrapovic eksos, andre fothvilere, BMW Motorsport farger, 2015 årsmodell.

Svar