Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av SveinHa »

FredrikE24 skrev: 22 jun 2024, 09:58 Sikker på det det ikke er noe galt med fargen/lampa hos deg? Skal lyse gult.
Ja, veldig tydelig rødt, mer rødt enn på bildet. Heeeeeelt klart et lys som skal være gult (har jobbet med denslags i industrien i over 40 år og har sett mye rare farger fra folk som burde vite bedre...).
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Har aldri sett det lyse rødt på de syklene der, ikke på BMW generelt heller forøvrig.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

FredrikE24 skrev: 22 jun 2024, 10:23 Har aldri sett det lyse rødt på de syklene der, ikke på BMW generelt heller forøvrig.
Kan være "nybegynnerfeil". 1993 modell og den er jo aller første av disse, av og til (typisk i nettbutikker) betegnes de som årsmodell 1994-2001...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

På 80-tallet hadde BMW funnet ut at det var smart med to bensinlamper fremfor viserinstrument. En rød for dritlavt, og gult for litt høyere. Må henge igjen derfra, en glipp?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SveinHa skrev: 02 sep 2023, 17:31 At lavt bensinnivå varsel er rødt, det må jo være en soooooleklar gul lampe:
IMG_20230902_171219_547.jpg
BayerischeMakkWerk :-# :x
Ble selv varslet med illrød blinking av hele bensinmålerrsøylen på KTM'en her om dagen da reserveindikatoren slo inn her om dagen.
Første gang jeg har opplevd dette siden sykkelen var ny i 2018.

Irriterende nok om man hadde hatt noen km/mil til nærmeste bensinstasjon, men denne gangen skjedde det kun et par hundre meter unna den nærmeste.
Men voldsom påminning, vil jeg si...
Men ikke noe som irriterer meg grenseløst siden jeg pleier å få sørge for påfyll i god tid før dette varselet kommer... ;)

For øvrig helt normal visning etter bensinfyllingen.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

FredrikE24 skrev: 22 jun 2024, 17:24En rød for dritlavt, og gult for litt høyere. Må henge igjen derfra, en glipp?
Det er en helt kurant løsning men ikke BARE rødt...

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

FredrikE24 skrev: 22 jun 2024, 10:23 Har aldri sett det lyse rødt på de syklene der, ikke på BMW generelt heller forøvrig.
Gult på reserven på min BMW også, men kan fjernes fra displayet med ett trykk på opp-knappen ved siden av wonderwheel også.
Er en slags "progressbar" med staver/streker på de fleste av disse nyere med TFT-skjerm

Svar