
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Tore L
- Innlegg: 1041
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
@AJ - Nå skal vi på en kose tur og da hadde jeg valgt den blå 

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Notert


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Fylte 2 stk kawa gtr 1400 på bensinstasjon i svingen midt i Bormio for noen år siden. Følte vi reiste derifra med 50 hk og 500 ccmmekkern skrev: 20 jun 2024, 09:44EN tur på ca 15 mil-jevn kjøring på motorvei/landevei.Jompa skrev: 19 jun 2024, 20:02 Ble eksosrørene blå i løpet av bare en tur ?
Mye varmere eksos enn normalt ?
Normalt at de er litt blå rett etter utblås-slik har de vært i 5-6 år men turen med E10 gjorde de blåe helt til kollektor.
Så ja E10 brenner nok "renere" men også varmere-spesielt med forgassere som ikke kompenserer for noe
Mistenker det var noe "høyetanol"bensin jeg fyllte i Bormio i Italia i 2018 da CBR`n nesten ikke greide å dra seg selv i gang,måtte hjelpe den på flata og minst 4000rpm. måtte ha over 6000rpm for å få den til å funke sånn passe.
Egentlig skulle den ha fungert bedre med etanol i bensinen da vi kjørte opp på Stelviopasset og lufttettheten er lavere.
når vi kom til Livigno og fikk fyllt tanken på nytt etter et voldsomt forbruk var alt i orden .
så hva de selger her er jeg usikker på...
https://www.google.com/maps/@46.4665363 ... &entry=ttu
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
mulig mafian har halvblandet med dårlig Grappa....lazyboy skrev: 23 jun 2024, 21:07Fylte 2 stk kawa gtr 1400 på bensinstasjon i svingen midt i Bormio for noen år siden. Følte vi reiste derifra med 50 hk og 500 ccmmekkern skrev: 20 jun 2024, 09:44EN tur på ca 15 mil-jevn kjøring på motorvei/landevei.Jompa skrev: 19 jun 2024, 20:02 Ble eksosrørene blå i løpet av bare en tur ?
Mye varmere eksos enn normalt ?
Normalt at de er litt blå rett etter utblås-slik har de vært i 5-6 år men turen med E10 gjorde de blåe helt til kollektor.
Så ja E10 brenner nok "renere" men også varmere-spesielt med forgassere som ikke kompenserer for noe
Mistenker det var noe "høyetanol"bensin jeg fyllte i Bormio i Italia i 2018 da CBR`n nesten ikke greide å dra seg selv i gang,måtte hjelpe den på flata og minst 4000rpm. måtte ha over 6000rpm for å få den til å funke sånn passe.
Egentlig skulle den ha fungert bedre med etanol i bensinen da vi kjørte opp på Stelviopasset og lufttettheten er lavere.
når vi kom til Livigno og fikk fyllt tanken på nytt etter et voldsomt forbruk var alt i orden .
så hva de selger her er jeg usikker på...
https://www.google.com/maps/@46.4665363 ... &entry=ttu![]()

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da har 1290'en fått en velfortjent spabehandling også, dog ikke like grundig som Guzzi'en...
Så da er begge klare for Sverige-turen
Men... altså ikke samtidig. Så hvilken av dem blir det...
?

Så da er begge klare for Sverige-turen

Men... altså ikke samtidig. Så hvilken av dem blir det...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Oljeskift og filterbytte på Guzzi'en, som skal ha beskjedne 1,75 liter
.
Jammen har Guzzifolka greid å fått preget inn en Mandello del Lari "Guzzi" ørn på innsiden av oljefilterlokket også, gitt
.
Oljenivået etter første oppstart etter oljebyttet:
Et par millimeter høyre etter noen kilometers kjøring og dermed skikkelig driftsvarm temp. Mao. på streken hvor nivået skal være
.
Så langt intet oljeforbruk i løpet av rett i underkant av 13K. Selvfølgelig
.

Jammen har Guzzifolka greid å fått preget inn en Mandello del Lari "Guzzi" ørn på innsiden av oljefilterlokket også, gitt

Oljenivået etter første oppstart etter oljebyttet:
Et par millimeter høyre etter noen kilometers kjøring og dermed skikkelig driftsvarm temp. Mao. på streken hvor nivået skal være

Så langt intet oljeforbruk i løpet av rett i underkant av 13K. Selvfølgelig

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Smurte kjedet på min 
klar for et par timers tur senere i dag.
2005 Suzuki Dl 650 V-Strom
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kunne ikke la være da jeg tilfeldigvis kom over disse dekalene til KTM holkebeskytterne, med de rette og raskeste fargene, så klart
:
Satt på nå i ettermiddag.
Og med disse vil sykkelen naturligvis bli enda sprekere og kommer samtidig til å bruke enda mindre drivstoff
.

Satt på nå i ettermiddag.
Og med disse vil sykkelen naturligvis bli enda sprekere og kommer samtidig til å bruke enda mindre drivstoff


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Råner!
Neida, det ser faktisk veldig bra ut @AJ Kjøpt på AliExpress eller noe sånt?

Neida, det ser faktisk veldig bra ut @AJ Kjøpt på AliExpress eller noe sånt?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke AliExpress, nei.Gammelsmurfen skrev: 01 aug 2024, 20:43 Råner!![]()
Neida, det ser faktisk veldig bra ut @AJ Kjøpt på AliExpress eller noe sånt?
Fra en tysk selger på eBay, faktisk.
Og dekalene er jeg ganske sikker på er "Made in Italy".
Overbevisende kvalitet, vil jeg si

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ser bra ut de der 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Monterte jo også styreforhøyere i fjor og disse har også de rette raske fargene
.
Med sine diskrete orange dekaler, fra tsjekkiske Marselus:

Med sine diskrete orange dekaler, fra tsjekkiske Marselus:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Endelig en tur igjen med KTM'en, som har stått i ro altfor lenge...
Turen gikk til thansen på Jessheim for kjøp av et par deler til go'bilen min, den 20 år gamle Hyundai Elantra
.
Ikke lange turen, men du verden for en fantastisk sykkel dette fortsatt er
. Dermed har jeg gjentatt dette nok en gang...
.
Forbruk 0,43 på dagens tur...
Og etter turen gjorde jeg noe jeg pleier å gjøre et par ganger i løpet av sesongen, nemlig å sjekke om Tutoro kjedesmøreren og dysen mot bakdrevet fungerer som det skal.
Og det gjør den
. Bakdrevet fungerer utmerket som en distribusjonsskive slik at kjedeleddene får tilført nok olje på begge sidene av kjedeleddene.
God britisk kvalitet, dette, som nå har fungert helt uten problemer i mer enn 80K
.
Og kjedet og drevene som sitter på KTM'en nå har straks gått 40K.
Kanskje @Tore L bør vurdere Tutoro til BSA'en også.
Turen gikk til thansen på Jessheim for kjøp av et par deler til go'bilen min, den 20 år gamle Hyundai Elantra

Ikke lange turen, men du verden for en fantastisk sykkel dette fortsatt er


Forbruk 0,43 på dagens tur...
Og etter turen gjorde jeg noe jeg pleier å gjøre et par ganger i løpet av sesongen, nemlig å sjekke om Tutoro kjedesmøreren og dysen mot bakdrevet fungerer som det skal.
Og det gjør den

God britisk kvalitet, dette, som nå har fungert helt uten problemer i mer enn 80K

Og kjedet og drevene som sitter på KTM'en nå har straks gått 40K.
Kanskje @Tore L bør vurdere Tutoro til BSA'en også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Kenneth 81
- Innlegg: 211
- Registrert: 31 aug 2023, 16:28
- Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)
- Bosted: Skedsmokorset
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Hentet hjem min første MC i dag!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Gratulerer

Sist redigert av dypen den 19 aug 2024, 21:39, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1