Man skal ta ALT man leser i forum og på nett ellers med en klype salt. Jeg er ikke her for å kun poste vel dokumenterte og juridisk korrekte metoder og leve på samt utføre MC reparasjoner og andre ting på. Jeg skriver hvordan JEG gjør eller har gjort ting og hvordan det har fungert for MEG.kjellv skrev: 26 jun 2024, 22:36.Bjerknez skrev: 26 jun 2024, 14:08
Nå jeg hadde sykkel med kjede så vippet jeg den opp på depotstøtte satt den i 1. gir og sprayet med parafin mens kjedebørsten fikk jobbe. Kjedet ble reint på null komme niks.
Ja, jeg vet det finnes motstandere av den fremgangsmåten, men jeg synes det fungerer helt utmerket med rett teknikk og er ikke spesielt farlig. Ufarlig er det ikke, men man lever kun en gang![]()
Vi som kjenner Bjerknez tar ofte med en klype salt det han skriver, og han skriver mye. Slett ikke alt han skriver er velfundert og fornuftig, dette var i hvert fall ikke det! Så om noen i kveld har pådratt seg en feilkode på ABS systemet på grunn av hans råd om Bjerknezmetoden, så hør med han om han kan hjelpe til å betale verkstedregningen for å få slettet feilkoden
Dessuten var det ikke noe råd fra min side å gjøre det på den måten. Det kommer vel ganske tydelig frem av formuleringen i innkegget hvis man har evnen til å legge merke til det.
Det er sikkert korrekt som du sier vedrørende ABS problemet, men JEG har aldri opplevd det problemet på mine sykler. At andre kan få dette problemet vet jeg ingenting om.
På nett og i fora som dette må folk tenke selv og gå sine egne veier og bygge egne erfaringer. Skulle jeg fulgt alle rådene jeg fikk fikk fra andre så hadde jeg ikke kjørt motorsykkel i det hele tatt. Spesielt ikke hvis jeg skulle hørt på min mor og folk i min familie.
Men madammen derimot rådet meg til å gå egne veier og gjøre alvor av MC drømmen. Problemet med siste råd er at det har påbeløpt seg store kostnader og mer enn jeg først annså det skulle koste. Kanskje jeg skulle sende ho regningen for dette? Jeg ble også frarådet en gang av en dørvakt på byen og ta pirattaxi hjem fra byen da dem kunne robbe meg for penger. Det viste seg at vanlig taxi var dobbelt så dyrt. Kan jeg kreve merbeløpet jeg måtte ut med fra denne dørvakten?
Som voksne mennesker må vi tenke selv og ta alt vi leser med klype salt. Uavhengig om det er meg eller andre som skriver det. Selv høytstående politikere skal man ikke stole på. Men Norge går nå rundt okke som