Svingteknikk-nedlegg

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Svingteknikk-nedlegg

Legg inn av GSXR-Erling »

En annen ting, å skrape fothvilere er et tegn på at biken legges for mye ned, da må overkroppen rett ut til siden, det hjelper...og vedr gass ut av sving i nedlegg, ja da er det å gå på mykt....kan man gi på fult med en gang, er det "kjerring kjøring" 😉
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Svingteknikk-nedlegg

Legg inn av dypen »

Det er en ting jeg endrer på hvis farten øker på svingete vei, setter tåballene på fothvilerene da slipper jeg å skrubbe skoa før fothvilerne. På KTM’n var det mer å gå på sammenlignet med K1600’n, GSA’n er vel i samme kategori som KTM’n.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Svingteknikk-nedlegg

Legg inn av GSXR-Erling »

Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1818
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Svingteknikk-nedlegg

Legg inn av pingvin »

AJ skrev: 03 jul 2024, 14:11 Unngår altså "urolig" kjørestilling ved svingkjøring. Fornuftig, litt klokt, feil eller rett? Bryr meg ikke så lenge det funker for meg ;)
Mye fornuft i det du sier her, viktig at komfortabel med det man gjør, da kjører man med flyt og dermed sikrere :thumleft De fleste av oss er for gamle/stae til å endre oss uansett :crazy:
mekkern skrev: 03 jul 2024, 15:20 Opp til 40-50kmh så kan jeg la sykkelen "gå inn " mer enn kroppen i svinger for å "slange meg mellom hindringer" men når hastigheten øker blir jeg "nøytral" inntill det virkelig skal presses i svingene,da flytter jeg kroppen innover i svingen-hvis ikke skrubber fothvilere og annet altfor tidlig.
+1 :-)
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar