Men HD'en jeg kjørte klarte jeg ikke engang å se klart i speilene og jeg ble nummen i hendene etter 3 mil

Jeg veksler mellom Valkyrie og en R1150R og merker stor forskjell. BMW'n vibrerer mye ifh. til Honda'n.Bjerknez skrev: 08 jul 2024, 23:01 Kan ikke huske jeg har kjlrt/eid en sykkel som har plaget meg vedrørende vibrasjoner. Kanskje bortsett fra en 2007 mod. HD 1450cc. Er nok andre ting jeg er mer opptatt av enn akkurat det.
Men HD'en jeg kjørte klarte jeg ikke engang å se klart i speilene og jeg ble nummen i hendene etter 3 mil![]()
Da har du fortsatt V5'en til godedypen skrev: 27 mai 2024, 10:12 Har hatt 1, 2, 3, 4 og 6 sylindra motorsykkel … Hvorfor ikke 8Det er vel ingen motorsykkel som har 5 sylindra motor …
Fra omtalen hos EICMA (https://www.eicma.it/en/honda-unveils-i ... ercharger/)AJ skrev: 11 jan 2025, 16:39 Interessant tresylindret firetakts V-motor på gang hos Honda.
Så kan man gjerne spørre hvorfor ingen har kommet på dette tidligere![]()
:
Og, som alltid, er det interessant å lese Kevin Cameron's tanker om denne motoren:
Enig. Og i tillegg til plasskrav og vekt er det også dyrere å produsere en V3.Jompa skrev: 11 jan 2025, 19:06 Elektrisk turbo har tydeligvis sine fordeler, både rask respons og mulighet til å styre ladrtrykk uavhengig av motorens turtall.
Men V 3 ? Krever mere plass og veier mer enn rekkemotor eller V2.
Enig - førsteutgaver er ofte uforutsigbare mhp funksjon 'in real llife'. Men når det er sagt, virker det som om Honda's ingeniører har tenkt gjennom designet; ved bl.a. å styre den elektriske kompressoren med 48 volt istf det vanlig tilgjengelige 12 V.Gammelsmurfen skrev: 12 jan 2025, 13:22 Artig sak da, men før det motsatte evt. er bevist etter en tid i bruk så ville jeg ha vært litt skeptisk til driftssikkerheten/holdbarhet.
Ikke fordi det er V-motor men hele konstruksjonen med elektrisk turbo.
Tror ikke tenningsrekkefølgen betyr mye for en tresylindret rekkemotor - ?Gammelsmurfen skrev: 12 jan 2025, 13:22Har hatt 4-sylindret rekke og det var smoothe greier, prøvekjørte også Triumph Tiger med 3-sylindret 900cc med 1-3-2 i tenningsrekkefølge, den var også veldig bra med tanke på vibrasjon.
AJ skrev: 12 jan 2025, 20:42 Men en tresylindret boxermotor ville vært noe no' ganske merksnodige greier...![]()