I går var det lørdag, en dag hvor min nanny/hushjelp jobber slik at jeg kan gjøre andre ting enn å være hjemme, feks mc tur. Siden det ikke ble noen langtur på meg denne helgen ble det kompensert med en 250 km runde her i Buriram, helt alene. Som skrevet før så syntes jeg at det er deilig å kjøre alene, ikke alltid men noen ganger. Før jeg kjørte lagde jeg meg en rute på Calimoto, en kombinasjon av småveier og større veier og med innlagt lunchstopp på mitt faste sted i Buriram.
Strålende sol og i underkant av 30 grader lite trafikk og full tank, dette måtte bli bra. Det første strekket gikk i retning Surin på veier jeg har kjørt utallige ganger, dog ikke med denne sykkelen.
Etter noen mil var det tid for småveiene, noen av disse hadde jeg aldri kjørt på før. Her var det alt fra nyasfaltert, til veier som nesten ikke var veier lenger. Det å kjøre på slike nesten stier var ett bevist valg på denne turen siden jag hadde lyst til å teste sykkelen under litt (for meg) krevende forhold. Joda Big Red leverte så det skal nok bli mer slik kjøring utover.
Ett par unnamanøvere pga hunder som stadig dukker opp ble det i løpet av turen samt en skikkelig bråstopp for å unngå en slange som krysset veien. Har kjørt på slanger før, de er ikke lette å se, men vil helst unngå dette siden cobra slangen kan hoppe, og jeg vil ikke ha en slik i fanget mens jeg kjører. Kjørte over en slange med scooteren for noen år siden, da hadde jeg shorts,
refleksen gjorde at jeg nesten hadde bena over hodet i følge han som kom bak meg. Så slanger og løsbikkjer vil jeg helst unngå.
Det ble stopp for is og vann sånn etter ca 130 km, siden jeg hadde drukket mye kaffe før jeg kjørte ble det altså vann til isen og ikke kaffe. Her kom jeg i prat med noen thaier som var på scooter tur, det var BMW scootere og Honda Forza i følget i tillegg til en Ninja. Disse var ute på dagstur og skulle kjøre rundt 200 km.
Så gikk turen videre til Buriram hvor det nok en gang ble lunch på mitt faste sted, Thawikit shoppingsenter. Er ikke glad i kjøpesentere men gjør ett unntak for dette stedet fordi de har veldig god mat der. Det ser ut som en kantine og prisene er der etter. Siden det var lørdag og klokka var mellom 12 og 13 var det fullt. Men jeg fant da ett bord tilslutt og koste meg med prad krapow mo som er stekt svinekjøtt krydret med basilikum chili og hvitløk jeg fikk også med en tallerken suppe samt en flaske vann. Pris for dette måltidet? 65 thb i underkant 20 kr.
God og mett var det på tide å kjøre hjemover.
Sykkelen har nå gått ca 1300 km. Forbruket på turen 0,41 l/mil ikke dårlig for en ny motor Kawasakien er tørstere.
Nå planlegger jeg for langtur neste helg, men som alltid det står og faller på barnevakt.
Noen bilder fra turen.
IMG20240706092532.jpg
IMG20240706092557.jpg
IMG20240706092605.jpg
IMG20240706105558.jpg
IMG20240706114150.jpg
IMG20240706121324.jpg
IMG20240706121318.jpg
IMG20240706121757.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.