Noen her som har/ har kjennskap til transport av mc til Tyrkia.
Kunne tenkt meg og sende sykkel ned og kjøre hjem igjen.
Med begrenset tid hadde dette passet meg fint.
Transport av sykkel til Tyrkia
Re: Transport av sykkel til Tyrkia
Eneste jeg kan komme på er og høre med ett transportselskap, f eks Freja Transport og Logistiscs
https://no.freja.com
https://no.freja.com
Takker,
Har pratet med en nabo på jobben (Tyrker med hus der nede) . Han skulle sjekke litt så den kan sendes rett hjem til hans adresse.
Må sjekke selv litt ang registrert kjøretøy in/ ut av Tyrkia vedr papirer osv.
Blir ikke før neste år uansett.
Har pratet med en nabo på jobben (Tyrker med hus der nede) . Han skulle sjekke litt så den kan sendes rett hjem til hans adresse.
Må sjekke selv litt ang registrert kjøretøy in/ ut av Tyrkia vedr papirer osv.
Blir ikke før neste år uansett.
Når jeg kjørte til Tyrkia så var det litt omstendig å få sykkelen inn. Jeg hadde tenkt å sette den igjen der nede og så kjøre den hjem neste gang, men det gikk ikke. Sykkelen ble stemplet inn i passet mitt og jeg kunne ikke forlate Tyrkia uten at den var med.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Takk for info.
Dette har jeg lurt litt på. Dersom sykkelen som registrert kjøretøy ikke skrives inn kan det fort gi problemer. Må sjekke litt rundt dette.
Heldigvis lenge til så jeg har god tid til og sjekke hva som skal til.
Dette har jeg lurt litt på. Dersom sykkelen som registrert kjøretøy ikke skrives inn kan det fort gi problemer. Må sjekke litt rundt dette.
Heldigvis lenge til så jeg har god tid til og sjekke hva som skal til.

-
- Motorsykkelen din: Honda NT1100 2023
Hei
Er det noen som har kommet videre med transport av mc til Tyrkia?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hei!Nilsreisen skrev: 23 des 2024, 18:27 Hei
Velkommen til oss her på MCsiden.no

Har ikke svar på det du spør om, men benytter anledningen til å invitere deg til å skrive litt om MC'en du ha, i denne tråden:
viewtopic.php?p=346134#p346134
Ny og interessant sykkel, som jeg tror flere enn meg er nysgjerrige på å vite mer om, ikke minst fra et brukererfaringsperspektiv .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg kastet inn håndkleet ang frakt til Tyrkia. Som JonnyTh skrev skal sykkelen skrives inn i passet ditt ved inn og utreise. Sendte en Mail til Tyrkiske ambassaden , men har ikke fått svar.
Det lar seg nok gjøre , men jeg orker ikke lang runde papirbyrokrati for og få det gjennomført.
Jeg traff en trivelig kar på Ducati i Trysil i sommer som hadde kjørt cannonball run der planen om Tyrkia gikk ut pga av mange sykler og papirproblematikk om jeg forsto han riktig
Det lar seg nok gjøre , men jeg orker ikke lang runde papirbyrokrati for og få det gjennomført.
Jeg traff en trivelig kar på Ducati i Trysil i sommer som hadde kjørt cannonball run der planen om Tyrkia gikk ut pga av mange sykler og papirproblematikk om jeg forsto han riktig
Uten at jeg har noe kunnskap om det, så vil det sikkert være lettere å sende sykkelen til Bulgaria eller Hellas. Eller så går det å kjøre ned selv på 4 dager og så ta en rolig tur hjemover. Jeg brukte 8 dager ned. Hovedsakelig på grunn av jeg brukte 4 dager i Romania.
Jeg har veldig lyst til å dra til Tyrkia igjen og kjøre østover i Tyrkia. Fantastisk spennende land.
Jeg har veldig lyst til å dra til Tyrkia igjen og kjøre østover i Tyrkia. Fantastisk spennende land.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Transporting a motorcycle using a shipping company is a straightforward process if you follow the right steps. Here's a simple guide on how to do it:
1. Choose a Shipping Method:
Air Freight: Fast but expensive.
Sea Freight (Container or Roll-on/Roll-off, RoRo): More affordable, but slower.
Land Freight: A truck or van can transport the motorcycle overland through Europe. This is a middle-ground option in terms of cost and time.
2. Find a Shipping Company:
Some reputable international shipping companies that handle motorcycles include:
Schumacher Cargo Logistics
Motorcycle Express
ShipMyBike
DHL Freight (for air shipping)
K Line (for RoRo sea shipping)
Ensure the company has experience shipping motorcycles and provides door-to-door or port-to-port service.
1. Choose a Shipping Method:
Air Freight: Fast but expensive.
Sea Freight (Container or Roll-on/Roll-off, RoRo): More affordable, but slower.
Land Freight: A truck or van can transport the motorcycle overland through Europe. This is a middle-ground option in terms of cost and time.
2. Find a Shipping Company:
Some reputable international shipping companies that handle motorcycles include:
Schumacher Cargo Logistics
Motorcycle Express
ShipMyBike
DHL Freight (for air shipping)
K Line (for RoRo sea shipping)
Ensure the company has experience shipping motorcycles and provides door-to-door or port-to-port service.