For et par måneder siden kjøpte jeg en BMW f750GS som er knapt ett år gammel.
Den har alt hva et hjerte kan begjære og litt til. Herlig å kjøre, og passer en middelaldrende kropp mye bedre enn den forrige sykkelen (som forøvrig står under presenning i garasjen og venter på å bli solgt - men det er en helt annen historie).
Problemet/problemene er som følger: sykkelen har keyless-go teknologi og fjernkontrollen bruker et CR2032 batteri.
Jeg byttet batteri etter en måneds tid fordi det kom opp varsel på instrumentpanelet om at batteriet var dårlig og at dette førte til redusert funksjonalitet. Under 14 dager senere får jeg samme melding. Sjekker da spenning på CR2032 batteriet, og det viste så vidt under 3V.
I tillegg til dette, så har har sykkelen et nødsamtale-system som av en eller annen grunn nå har begrenset funksjonalitet.
Jeg har spurt tidligere eier om det er noe slags abonnement på denne funksjonen, og det er ikke det...
Jeg skal sende en e-post til MC Oslo (der sykkelen ble kjøpt inn i fjor), men lurte på om det er noen kloke hoder her på forumet som har vært borti dette, eller har noen ideer om hva dette kan komme av?
På forhånd takk for svar