Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli

Legg inn av mekkern »

Du kan få et firma som er godkjent av SVV til å måle anlegget og hvis det er ok så få det skrevet inn i vognkortet-men tviler da det ikke er E-merket og du bare har 94DbA
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

MikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.

Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3

Dette er anlegget: https://delkevic.co.uk/kawasaki-zx9r-ni ... ption=true

Noen som har peiling?
Står på nettsiden der at eksosen ikke er e-merket, da er det heller ikke lovlig i Norge da kravet er både e-merking og tilhørende godkjenningspapirer fra produsenten.

Alil
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx750F 1992

Legg inn av Alil »

Hva følte du deg usikker på før oppkjøring?
Kjenner litt på det med plassering i svinger på landvdi
Men skal ha trinnvurderikg neste tirsdag på langkjøring, så oppkjøring fredag.
Så håper jeg får roen på det til da.

Fikk du fint vær på oppkjøring?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 12 jul 2024, 15:09 Godt du ikke kjører som bestefar da 😉

Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
Ja, jøss... har selv fått 12.000 i bot (ved siden av at lappen røyk for 5 måneder). Men i 50 sonen tar dem meg ikke. Der tar jeg det pent. Er jo der dem ofte står og der det svir mest.

Man kan selvsagt glemme seg bort... men ikke den andre dagen med førerkortet i hånden... ;)

Brukeravatar
MikaNineFive
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1

Legg inn av MikaNineFive »

Alil skrev: 16 jul 2024, 22:19 Hva følte du deg usikker på før oppkjøring?

For meg var det vell bare en nervøsitet på at jeg skulle knote det til i en vikepliktssituasjon, eller kjøre for fort pga jeg missa skilt.
var også litt usikker på fletting her med mye traffik, men det gikk greit. det var fint vær ja.

lykke til!
Sist redigert av MikaNineFive den 19 jul 2024, 20:22, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MikaNineFive

kaLARSnikov skrev: 15 jul 2024, 08:50
MikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.

Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3

Noen som har peiling?
Står på nettsiden der at eksosen ikke er e-merket, da er det heller ikke lovlig i Norge da kravet er både e-merking og tilhørende godkjenningspapirer fra produsenten.
yeah tenkte meg det. Jaja, får bare kjøre til man blir stoppet og må på visning, så får jeg bare skru på original da. Regner med man får bot etc hvis man blir tatt andre gangen med ulovlig eksos. synd det skal være ulovlig å ha fet lyd i sykkelen sin :thumleft men sånn blir det i et land som setter sikkerhet før frihet på alle områder. F.eks fikk jeg ikke kjøre 800CC snøscooter når jeg 16 i norge, så måtte ta lappen i sverige. Og lappen jeg tok i sverige er ikke gyldig i norge, men mindre du kunne dokumentere at du bodde i sverige i minst 6 mnd når du tok lappen, da blir den plutselig gyldig.

Jeg blir gal av alle idiot regler, men jaja.

Brukeravatar
MikaNineFive

Ikke vært så mye kjøring i det siste, mye regn i oslo og jeg må fikse rykkingen på sykkelen. ganske sikker på det er kjede. Det er merkbart mere loose på visse steder. Tok en liten tur i dag og det var gøy. Ikke noe sykkel å cruise rundt i byen med tho, kan gå litt varm.

I helgen blir det første kjøretur med passasjer, det blir kult!;)

Noen her som er ladd for å kjøre btw? send pm eller skriv i tråden

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

MikaNineFive skrev: 19 jul 2024, 20:18
kaLARSnikov skrev: 15 jul 2024, 08:50

Noen som har peiling?
yeah tenkte meg det. Jaja, får bare kjøre til man blir stoppet og må på visning, så får jeg bare skru på original da. Regner med man får bot etc hvis man blir tatt andre gangen med ulovlig eksos. synd det skal være ulovlig å ha fet lyd i sykkelen sin :thumleft men sånn blir det i et land som setter sikkerhet før frihet på alle områder. F.eks fikk jeg ikke kjøre 800CC snøscooter når jeg 16 i norge, så måtte ta lappen i sverige. Og lappen jeg tok i sverige er ikke gyldig i norge, men mindre du kunne dokumentere at du bodde i sverige i minst 6 mnd når du tok lappen, da blir den plutselig gyldig.

Jeg blir gal av alle idiot regler, men jaja.

Er ikke umulig å kjøre lovlig med litt grommere lyd i Norge, men man må finne produsenter som faktisk har tatt seg bryet med å EU-godkjenne anleggene de selger. Hadde Dominator (fra Polen) på V-Strom'en og det syns jeg var kjempefin lyd.

Syns for øvrig ikke Norge er spesielt strengt mtp. lyd i forhold til store deler av resten av Europa. Her godtar vi vel egentlig ganske mye så lenge det fins papirer på det, mens enkelte andre steder er det udiskutable desibelgrenser som i visse tilfeller også omfatter originale eksosanlegg. Her til lands får man beskjed om å dra på visning, i noen andre land får du i beste fall en bot på flere tusenlapper.

Alil
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx750F 1992

Legg inn av Alil »

MikaNineFive skrev: 19 jul 2024, 20:13

For meg var det vell bare en nervøsitet på at jeg skulle knote det til i en vikepliktssituasjon, eller kjøre for fort pga jeg missa skilt.
var også litt usikker på fletting her med mye traffik, men det gikk greit. det var fint vær ja.

lykke til!
Bestod forresten 😄🏍️

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

MikaNineFive skrev: 19 jul 2024, 20:34 Noen her som er ladd for å kjøre btw? send pm eller skriv i tråden
Kan godt kjøre en tur, men jeg er ikke typen som bedriver apekattkjøring, men er ikke fremmed for å holde god flyt på svingete landeveier :P

kjland
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell

Legg inn av kjland »

Alil skrev:
MikaNineFive skrev: 19 jul 2024, 20:13

lykke til!
Bestod forresten BildeBilde
Gratulerer! Var det utfordrende ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar