Takker
HER er ruten tok første dagen, dvs. uten omkjøringene tok siste del hvor E134 vestover (slapp opp for viapunkter i google maps),
HER er de omkjøringene. Begge bildene mer grus er der hvor zoomet inn på første linken, kjerreveien er avstikker ned til hytte.
Dag 2 (onsdag) begynte tidlig, så kunne rekke ferge 7:25 fra Skånevik til Matre så campen ble pakket i rekordfart og kom frem 7:23 så ikke mye margin

OBS! Bare noen få ferger om dagen så sjekk på forhånd ellers kan det bli timer venting.
Planen var å kjøre opp til Folgefonna fra flere sider, først opp til Mosevatnet, veldig fin vei men så egentlig aldri breen uten at det var så farlig.
Ned langs fjorden igjen, er jo veldig fint i området rundt Rosendal da
Så var det nytt forøk opp til Juklavatnet, da så jeg i hvert fall breen i det fjerne men siste delen på grus fra Jukla kraftverk var ikke tillat for motorisert ferdsel

Men fin vei så greit nok selv om nok denne ville kuttet ut av de 3 veiene opp mot breen.
Vel nede var det gjennom Jondalstunnelen og opp til Fonna skisenter. Ble for gæernt å ikke ta noen turer så utstyr ble leid, Klim dressen funket som gull, byttet bare støvler og hjelm
Så ned igjen og til Utne. Veien fra Jondal til Utne er jo bare helt fantastisk, så trivelig med rød og hvite gamle hus, "epleranker" og den fjordutsikten. Og med et lite alpepass i midten, denne kommer høyt på listen over bra veier i Norge
Ferge til Kvanndal og bensinstopp i Granvin. Derfra den helt ypperlige Rv572 til Ulvik, den er jo helt fantastisk morsom. Og i likhet med veien til Utne, lite trafikk. I Ulvik teamet jeg opp med 2 kompiser som hadde vært på runde lengre nord, ikke noe å si på utsikten fra terrassen på Strand hotell
SLIK ble dag 2.
Egentlig var planen å kjøre opp Osafjellvegen på onsdag men slalåm stuntet får ta skylden for at dette utgikk. Vi snakket om å ta det torsdag morgen men endte med å spare det til en annen gang. Så da ble det over Hardangervidda i går torsdag men den er jo fin den og ikke helt krise mhp trafikk. Istedenfor ned hele Numedalen kjørte vi opp Imingfjell, veien opp til toppen der er jo helt rå med bra asfalt og mye svinger, og utrolig fint over Småroi. Fra Autsbygda er jeg virelig på hjemmebane så her gikk det skikkleig unna så kompisnen ble borte og kom hjem med stort glis. Ikke like ivrig på MC som før men plutselig får man en slik dag hvor sykkelen går på tankestyring, DA finnes det ikke noe bedre i hele verden så ironisk nok så er det jeg husker best fra turen strekningen har kjørt en million ganger
Ingen bilder fra torsdagen, veier kjørt før og når kjører sammen med andre så blir det ikke til at stopper så mye, men
SLIK kjørte vi