Hjelp meg å velge farge på Transalp!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Hjelp meg å velge farge på Transalp!

Legg inn av Bjerknez »

Ikke akkurat noen perle uansett farge, men ønsker du den skal se retro ut, velg hvit. Jeg ville valgt den sorte hvis noen tvang meg.
Sist redigert av Bjerknez den 29 jul 2024, 09:07, redigert 1 gang totalt.

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

😂😂

Brukeravatar
tordfo
Motorsykkelen din: KTM 390 Adv

Legg inn av tordfo »

Hvit :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Stigah skrev: 28 jul 2024, 22:10
DAE skrev: 28 jul 2024, 22:00 Kjøp to, så har du å kjøre med om ein er på verksted😀
Haha, ikke dumt forslag! :twothumbs: Kommer ikke til å selge Vulcanen, så da sitter jeg her med tre sykler plutselig.
Har Vulcan eg og, slite på andre 1500 og har ærefullt verv i Vulcan Riders Norway

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Legg inn av lazyboy »

Ble det sort eller hvit?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Posten ble til i går 28.juli, så jeg tviler på at TS har konkludert med fargevalget enda :)

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det må jo ha blitt hvit, folket her har jo talt.

Stigah
Motorsykkelen din: Kawasaki Vulcan S & Honda 750 Transalp

Legg inn av Stigah »

Tusen takk for mange gode tilbakemeldinger!

Jeg var veldig frem og tilbake på fargevalget, men falt til slutt på svart. Det var veldig godt å få høre argumenter for og mot de ulike fargene, og det var nok det som til slutt veiet opp for at jeg gikk for svart.

Jeg har nå skrevet under på kjøpskontrakt og kan hente sykkelen på onsdag :twothumbs:

Honda har kampanje hvor du får med 20k i utstyr. Jeg valgte ut utstyr for 30k, men siden jeg kjøpte en sykkel de hadde utstilt i butikken og ikke en de måtte bestille, så fikk jeg 10k i rabatt, og dermed alt utstyr gratis.

Valgte ut sidevesker med innerbag, quickshift, varmeholker, 12v-uttak, og en litt høyere vindskjerm
Sist redigert av Stigah den 30 jul 2024, 00:50, redigert 1 gang totalt.

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Legg inn av Greddy »

Grattis. Her er det obligatorisk å poste et bilde av gliiset ditt.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Gratulere med nysykkelen
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Stigah skrev: 30 jul 2024, 00:13 Jeg var veldig frem og tilbake på fargevalget, men falt til slutt på svart. Det var veldig godt å få høre argumenter for og mot de ulike fargene, og det var nok det som til slutt veiet opp for at jeg gikk for svart.
Enig med fargevalget :twothumbs:

Den hvite ser litt tam/retro ut. Fint hvis sykkelen ellers hadde hatt et mer klassisk design, men på en moderne sykkel synes jeg det blir rart og fremtvinge en retro look gjennom farge. Vertfall på denne sykkelen :)

Med sort sykkel så kamuflerer man også den sorte plasten rundt om. Sort ubehandlet plast er noe av det atyggeste jeg ser på sykler. Er en grunn til at biler ikke lenger har størfangere av plast eller dørlister av plast etc.

Grattis med ny sykkel :thumleft

Stigah
Motorsykkelen din: Kawasaki Vulcan S & Honda 750 Transalp

Legg inn av Stigah »

Tusen takk! :twothumbs: Bilde kommer så fort jeg får sykkelen!
Bjerknez skrev: 30 jul 2024, 00:46 Den hvite ser litt tam/retro ut. Fint hvis sykkelen ellers hadde hatt et mer klassisk design, men på en moderne sykkel synes jeg det blir rart og fremtvinge en retro look gjennom farge. Vertfall på denne sykkelen :)

Med sort sykkel så kamuflerer man også den sorte plasten rundt om. Sort ubehandlet plast er noe av det atyggeste jeg ser på sykler. Er en grunn til at biler ikke lenger har størfangere av plast eller dørlister av plast etc.

Jeg er helt enig. På Africa Twin ser det mye bedre ut med tricolor (hvit, blå og rød), og her hadde jeg lett gått for den fargen. På Transalp er blåfargen bare klistermerker/folie, og det er derfor jeg konsekvent skriver hvit sykkel.

Men for all del. Jeg likte det godt på Transalpen og, og det var nettopp derfor valget ble såpass vanskelig.

Jeg gikk inn i butikken i dag, nesten med hjertebank - i alle fall med høy puls. Jeg hadde enda ikke bestemt meg på dette tidspunktet, men hadde notert meg alt som hadde blitt skrevet her. Jeg gikk bort til min svarte sykkel hvor vi hadde fått hengt opp en lapp hvor det sto "reservert", og der og da kjente jeg at tusen kilo ble fjernet fra skuldrene mine: "Dette er min sykkel. Det er denne jeg skal ha."

Brukeravatar
hansiver
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Kontakt:

Legg inn av hansiver »

Gratulerer med flott sykkel
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Stigah skrev: 30 jul 2024, 01:03 Tusen takk! :twothumbs: Bilde kommer så fort jeg får sykkelen!
Bjerknez skrev: 30 jul 2024, 00:46 Den hvite ser litt tam/retro ut. Fint hvis sykkelen ellers hadde hatt et mer klassisk design, men på en moderne sykkel synes jeg det blir rart og fremtvinge en retro look gjennom farge. Vertfall på denne sykkelen :)

Jeg er helt enig. På Africa Twin ser det mye bedre ut med tricolor (hvit, blå og rød), og her hadde jeg lett gått for den fargen. På Transalp er blåfargen bare klistermerker/folie, og det er derfor jeg konsekvent skriver hvit sykkel.

Men for all del. Jeg likte det godt på Transalpen og, og det var nettopp derfor valget ble såpass vanskelig.

Jeg gikk inn i butikken i dag, nesten med hjertebank - i alle fall med høy puls. Jeg hadde enda ikke bestemt meg på dette tidspunktet, men hadde notert meg alt som hadde blitt skrevet her. Jeg gikk bort til min svarte sykkel hvor vi hadde fått hengt opp en lapp hvor det sto "reservert", og der og da kjente jeg at tusen kilo ble fjernet fra skuldrene mine: "Dette er min sykkel. Det er denne jeg skal ha."
Ja, svart ser som oftest bedre ut. Svart sjuler detaljer og på en typisk sykkel som ikke har all verdens av fine detaljer så funker svart best. Om ikke annet enn for å kamuflere bort sort plast. Den sorte ser helt klart bedre ut mener jeg. Så sant man ikke vet hva man vil ha og ønsker akkurat denne sykkelen av følelsesmessige grunner og vil ha noe som ser utdatert og retro ut.

Uansett... riktig valg mener jeg :)

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Stigah skrev: 30 jul 2024, 01:03 Jeg gikk bort til min svarte sykkel hvor vi hadde fått hengt opp en lapp hvor det sto "reservert", og der og da kjente jeg at tusen kilo ble fjernet fra skuldrene mine: "Dette er min sykkel. Det er denne jeg skal ha."
Det er en god følelse og et veldig godt tegn. Gratulerer med ny sykkel :)

Svar