Trenger ikke god fører eller rask sykkel da....Bjerknez skrev: 22 jul 2024, 00:55 Det understreker bare dte jeg alltid har ment om disse RR syklene. Disse funker best på bane. På landeveien i moderate hastigheter kan man nok lett holde følge med en RR sykkel med en MT09 eller Street Triple RS også. Sett at førerne er like gode.
På bane hvor man hele tiden kan ligge å jage turtall og mass effekt er det nok RR sykkelen som er sjefen.
Derfor foretrekker jeg personlig moment fremfor toppeffekt. Gjerne begge deler, men da blir det fort dyrt og tungt.
Etter å ha kjørt en del i alpene og eller rundt omkring i over 40 år så ser jeg at når det gjelder slik som filmsnutten eller dragrace så er en viktig sak gearingsforholdet på 1 gear når en RR ikke får brukt annet enn 1 gear og ikke har spesielt effekt før 80-90kmh.. en annen sak er at en R sykkel er kortere og vil da reise seg mer på aks-de fleste har forøvrig redusert effekt de 3-4 første gearene siden det ikke kan benyttes fullt.
Alt til sin bruk-en værsting bil kommer også til kort mot en LadaNiva i terrenget.
Alt til sin bruk-også når det skal svinges.