Yamaha Virago 1100

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Torden313
Motorsykkelen din: Yamaha Virago 1996

Yamaha Virago 1100

Legg inn av Torden313 »

Hei!

Jeg har en Virago 1100 som går dafft! Den har mistet effekten og går nå mere som en 650 enn noe annet.

Trodde først det var at den ikke gikk på begge sylindrene. Den ene sylinderen har fusket litt og det gikk til at jeg byttet begge tennpluggene og til og med byttet den ene plugg hetten, da jeg tenkte det kanskje var brudd i den ene lederen.

Nå er jeg sikker på at den går på begge sylinderene da det også kommer eksos fra begge potten (Erfart med sansene), men jeg merker at jeg fortsatt mangler effekt i sykkelen. Noen som har noe tips?

Takk for all hjelp!

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Yamaha Virago 1100

Legg inn av mekkern »

Tipper en forgasser-rens er på tide. ;)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Torden313
Motorsykkelen din: Yamaha Virago 1996

Legg inn av Torden313 »

Takk for svar! Var redd for det. Merker at sykkelen også sluker mer bensin enn vanlig. Kan det også ha med forgasseren å gjøre?

Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Legg inn av Gammelbokser »

Torden313 skrev: 09 aug 2024, 10:36 Merker at sykkelen også sluker mer bensin enn vanlig. Kan det også ha med forgasseren å gjøre?
Dette kan skyldes mye rart, inkl forgasser-problemer. Om disse er av CV-typen med en vakum-membran, kan en splittet sådan gjøre at motoren har problemer med å komme opp i turtall (og ytelse), ofte med økt drivstoff-forbruk som bi-effekt.

En bedre beskrivelse av hvordan motoren oppfører seg (tomgang, pådrag, full gass etc.) kan hjelpe til å snevre inn problemet. Når det er sagt, så har mange erfart visdomsutsagnet "90 % av alle forgasserproblemer skyldes tenningsfeil", og omvendt :-)

Prøv å finne noen nær deg som kan hjelpe med feilsøking.

Svar