Blir vel sånn da: Gubben sier til kjærringa: " Elskling, Jeg drar visa kortet for 7800kr og kjører meg en Mc-tur!! og husk at da kan du ikke kjøpe kjole denne mnd!! ".
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
hvis en ikke hadde tatt med dophuer som rapper sykkel eller kjører uten førerkort hadde en fjærnet over 50% av dødsulykkene,de ulykkene som lillestrøm(2drept av dophue)virker det nesten som de overser.Men noen singelulykker ER relatert til fart(men diselsøl i sving er jo også definert som førerfeil så....). Når det gjelder ulykker uten dødsfall er de fleste bilføres feilvurderinger som gjelder.
Lest ut fra statestikken så er det ikke farlig å kjøre sykkel hvis en passer seg for uoppmerksomme bilister-har førerkort-ikke ruspåvirket og holder fartsgrensene.
Farlige veier eksisterer pr definisjon ikke så...
Føler vel at dette er "barnelærdom"-ergo bortkastede skattepenger som vanlig.
Mener å ha lest en gang for mange pår siden, at det drukner flere mennesker i Sverige om sommerer, en det omkommer førere av motorsykler.
Så det kommer an på hva som settes i fokus. På tide å skrive om noen andre nå vel... God sommer, og husk..VÆR FORSIKTIG I VANNET... der er det farlig, direkte livsfarlig..
rogg skrev:Mener å ha lest en gang for mange pår siden, at det drukner flere mennesker i Sverige om sommerer, en det omkommer førere av motorsykler.
Så det kommer an på hva som settes i fokus. På tide å skrive om noen andre nå vel... God sommer, og husk..VÆR FORSIKTIG I VANNET... der er det farlig, direkte livsfarlig..
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Dessverre er ikke ulykkeskommisjonen frittstående i forhold til vegvesenet. Der mange MC-førere vil si at veien har vært sterkt medvirkende til at føreren sviktet, er det likevel føreren som har sviktet i ulykkeskomminsjonens tankegang.
Hvis en vei er sånn utformet at det bare er et spørsmål om tid før det skjer en ulykke der er det etter min mening vegvesenets ansvar å ikke utbedre det stedet. Eller sette opp varselskilt. e.l.
Vi kjører nok for fort etter forholdene ofte , de har nok rett i det .........MEN hvem hadde regnet med de forholdne vi får noen ganger????
Selv kjører jeg en cruiser og dermed roliger ei svingen enn mange andre...men jeg tenker med gru på de som kommer litt fortere og ligger mer i svingen enn meg....og så får et hull, oljegrussøl eller lignende.. Det er jo bare et lappeteppe dette de kaller veier,,,,,,,, mange steder..
Tragisk!
Synd - rapporten får liten verdi når man ikke behandler rus, stjålne sykler og kjøring uten førerkort for seg.
Videre blir det for dumt om man ikke tar med kritikkverdige forhold i veistandarden.
Prinsipielt kan man si at det er førers ansvar å avpasse farten etter forholdene, men det er nå engang slik at forholdene kan komme særs uventet når Vegvesenet noen steder bidrar til å lage trafikale feller. Tror de som kontrollerer vegstandarden burdte kjørt MC, så hadde de garantert oppdaget mer...
Og apropos dødsfall i trafikken, det er vel ca dobbelt så mange i dette landet som tar selvmord... uten at dette er like godt media-stoff...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- det har alltid vært sjåføren sin oppgave å avpasse farten etter forholdene. Vesenet er i ferd med å overta dette ansvaret med den skiltingen de holder på med. Når de på helt normale veier med vanlig full bredde og uten gangtrafikk setter ned fartsgrensene til 60 begynner de å overta den kritiske sansen vi brukere bør opparbeide oss når vi er ute i trafikken. De overtar dermed ansvaret mer og mer.
UP står jo i veikanten og klør seg i hue og ræva og ikke fatter hvorfor de som er på gjennomfart kjørert så fort på disse fine veien med så fin utsikt - bare utsikten skulle være nok til å sette ned farten. De får ta 20 - 30 til så oppfatter bilisten at det ikke er bra å kjøre for fort og så setter bilisten nok ned farten -
Januar 8, 9, 14, 19, 20, 28, 30,
Februar 3, 5, 11, 28, (det var svinekaldt i februar)
Mars 9, 23, 25
April 2, 7, 10, 11, 15, 20, 22
Dette er de kontrollene sertifikater er beslaglagt - 1 til flere i hver kontroll og de fleste kommer langveisfra.
Her i tettbebygde strøk er trenden at veier som er 60 settes ned til 50 så fort et eneste utenlandsk, rusa kvinnemenneske klarer å kjøre over en ungdom i gangfelt - dvs fra stillestående klarer sjåføren å gjøre dette. Farten eller fartsgrensen er i dette tilfellet har altså ikke noe å si for ulykken - rus/uoppmerksomhet har derimot alt å si.
Likevel er klassekamerater/lokalmiljø da fort på plass og krever lavere fartsgrense og et trafikklys ved overgangen (som det senere har vist seg at skoleungdommene ikke bruker - de går gjerne over veien litt bortenfor... for å spare tid...) (jfr "Susanne saken")
Kunne i det minste ha brukt fartsgrense som differensierte på skoletid - utenom skoletid er det knapt noen fotgjengere å se på strekningen...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#