Siden jeg var invitert på guttetur på ei hytte i Halbjønnsekken i Tokke, Telemark i pinsehelga var det bar å sæla på og legge ut på årets første langtur langs denne ruta:
Telemarksruta.jpg
Været var strålende og både sykkel og fører så fram turen...:
[album]467[/album]
Her et bilde mens jeg venter på å komme ut på E16 ved Norderhov utenfor Hønefoss...:
[album]468[/album]
Og så noen bilder undervei til Notodden...
[album]469[/album] [album]470[/album] [album]471[/album]
hvor jeg tok en liten pause... [album]472[/album] ...før jeg fór videre i retning Bø langs Reshjemvegen. Mye morsommere å kjøre der enn langs E134
Fortsatte videre på Seljordsvegen, Kviteseidvegen, Vråliosvegen og hva de nå heter alle sammen...
Hadde alle veiene nesten helt for meg selv hele veien nedover langs Seljordvannet og Vråvatn. Møtte knapt en MC mens jeg kjørte i dette 'MC-paradiset'... Merkelige greier...
Men det la selvfølgelig ingen demper på min kjøreglede denne dagen, den beste så langt i sesongen :-)
Her flere bilder fra Telemark på vei mot bestemmelsestedet...
[album]473[/album] [album]474[/album] [album]475[/album] [album]476[/album] [album]477[/album]
[album]478[/album] [album]479[/album]
Det siste bildet ovenfor er en smal asfaltvei - Storåslivegen - man kommer til etter å ha kjørt inn på Verketvegen som fortsetter som en grusvei - Gamleveg. Etter hvert kommer man til Rute 45 - vegen til Halbjønnsekken i retning Valle.
Og
da var det ikke langt igjen til hytta...:
[album]480[/album]
Flott hytte og fin utsikt til den flotte Telemarksnaturen...:
[album]483[/album] og et par fine sykler utenfor...

: [album]481[/album] [album]482[/album] [album]485[/album]
Og her et par av gutta som bare
måtte lage 'engler i sneen'...

[album]484[/album]
Fint sted å tilbringe et par dager. men på søndag var det på tide å reise hjem og været holdt seg stabilt og var om mulig enda bedre denne dagen.
Her noen bilder fra hjemturen...:
[album]486[/album] [album]487[/album] [album]488[/album] [album]489[/album] [album]490[/album]
[album]491[/album]
Til sammen snaue 60 mil med kjøring i flott vær på fine MC-vennlige veier.
Og det blir helt sikkert flere Telemarksturer senere i sesongen! Det er egentlig ikke mulig å bli lei dette området så lenge man elsker å kjøre MC.
Sånn er det med den saken

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.