Tore L og AJ's sensommertur i Sør-Norge

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: Tore L og AJ's sensommertur i Sør-Norge

Legg inn av SveinHa »

Tore L skrev: 09 aug 2024, 13:58...har nå kommetned på litt duskregn 😀
Det kaller vi det når regnet slår såpass i bakken at det skvetter opp i "dusken" :crazy:
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: 09 aug 2024, 14:29
Tore L skrev: 09 aug 2024, 13:58...har nå kommetned på litt duskregn 😀
Det kaller vi det når regnet slår såpass i bakken at det skvetter opp i "dusken" :crazy:
Har du dusk?

Du MÅ ikke svare altså.

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Bjerknez skrev: 09 aug 2024, 14:40 Har du dusk?
Det var vel helst "damedusken" det handlet om...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SveinHa skrev: 09 aug 2024, 14:41
Bjerknez skrev: 09 aug 2024, 14:40 Har du dusk?
Det var vel helst "damedusken" det handlet om...
Derfor jeg spurte :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er mann og maskin kommet helskinnet hjem igjen. En MC kjøredag med perfekt vær - til å teste ut mann, maskin og ustyr i skikkelig heftig sommervær :crazy: . Dvs. mye regn, tåke, vind og lave sommertemperaturer ned mot 8 grader på Hardangervidda.
Kraftigst regnvær de siste tre-fire kilometerne fra Roa og hjem.

Det meste av utstyret holdt mål på turen, men definitivt ikke kjærestøvlene fra spanske Seventy Degrees med påstått vanntettegenskaper med innomhusutviklet Wintertex membran, som nå renner tomme for vann når dette skrives :crazy: :
boots.JPG
Kommer tilbake med flere utstyrsvurderinger senere i kveld.
Og selvfølgelig flere bilder
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flere bilder fra turen på strekningen Flekkefjord - Egersund med avstikkeren Fv33 fra Hauge i Dalane:
paaveitil roldal 1.JPG
paaveitil roldal 3.JPG
paaveitil roldal 4.JPG
paaveitil roldal 5.JPG
paaveitil roldal 6.JPG
paaveitil roldal 7.JPG
paaveitil roldal 9.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

AJ skrev: 09 aug 2024, 18:34 Flere bilder fra turen på strekningen Flekkefjord - Egersund med avstikkeren Fv33 fra Hauge i Dalane:

Bilde
Herlig bilde, får lyst til å hive meg på sykkelen og kjøre dit nå :thumleft

Hardangervidda kan være seig selv i fint vær, ofte kaldt når kommer opp i høyden og blir alltid overrasket over hvor langt det er over så ofte god og kald når omsider kommer ned i laver strøk, hjelper ikke med regn :evil Valdresflya er jo høyere men er mer rett opp rett ned så rekker ikke bli gjennomkald på samme måten.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 08 aug 2024, 23:17 Ser virkelig ut som dere har fått dere en kjempetur. Veldig fint å få følge dere og alle andre som legger ut reisebrev her på forumet :thumleft Ser dere bor i campinghytter hele veien. Har dere booket hyttene på forhånd eller har dere vært så heldige at det har vært ledig når dere har kommet frem?
Flott tur som gikk som planlagt selv om det hadde vært ønskelig med mer stabilt godt vær.

Ingen utfordringer med å få overnatting underveis uten forhåndsbooking om man ikke stiller altfor høye krav.
De eneste stedene vi ikke fikk det vi var ute etter, to hytter, var Kinsarvik og Eidsfjord sentrum.
Men utenfor Eidsfjord med kort avstand til Måbødalen/Vøringsfossen fikk vi leid et par rimelig og svært enkle hytter med kort avstand ca. 1200 m. til Måbødalen camping med serveringsmuligheter, noe vi ikke benyttet oss av denne gangen.

Som vist i tidligere innlegg ble det enkel turmat i stedet... ;) .

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Prøvde dere airbnb?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 09 aug 2024, 19:22 Prøvde dere airbnb?
Nei, kun campingplasser og fornøyd med det.

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Da har jeg også kommet meg hjem, og fikk endelig sol fra Oslo til Sarpsborg. Nå skal jeg ha meg en kald øl, og sammle meg litt, kjenner på kroppen at den har kjørt sykkel noen dager. Takk til AJ, for at jeg fikk lov å bli med deg på turen. Du er en særdeles hyggelig turkamerat og jeg blir gjerne med en annen gang også.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 09 aug 2024, 19:41
Det var jeg også, helt til jeg testet AirBnb. Kommer ikke til å ligge på en campingplass igjen om jeg har muligheten. For samme summen får man som regel mye høyere standard å man slipper å plages med fulle campingplasser midtsommers :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 09 aug 2024, 19:41 Da har jeg også kommet meg hjem, og fikk endelig sol fra Oslo til Sarpsborg. Nå skal jeg ha meg en kald øl, og sammle meg litt, kjenner på kroppen at den har kjørt sykkel noen dager. Takk til AJ, for at jeg fikk lov å bli med deg på turen. Du er en særdeles hyggelig turkamerat og jeg blir gjerne med en annen gang også.
Godt å se at du er trygt tilbake i hjemmets lune havn :thumleft.
Takker for en strålende tur, passe med pauser og riktig ordentlige MC-måltider og gode kveldssamtaler og hvor vekslende vær ikke la noen nevneverdig demper på turgleden. Kanskje heller tvert imot siden vi virkelig fikk kjenne på kroppen hva sommerværet i Norge kan by på og hvordan vi selv fortløpende taklet disse forholdene :prf .

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 09 aug 2024, 19:43
Det var jeg også, helt til jeg testet AirBnb. Kommer ikke til å ligge på en campingplass igjen om jeg har muligheten. For samme summen får man som regel mye høyere standard å man slipper å plages med fulle campingplasser midtsommers :)
Kan hende airBnb vurderes ved senere anledninger.
Takker for tips :drg .

greina
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin

Legg inn av greina »

Bjerknez skrev: 09 aug 2024, 19:43
Campingplasser må taes for det det er, @Bjerknez, det er et lettvint sted å overnatte og det er som regel plass til et telt hvis det ikke er noen ledige hytter. Enkel standard, men tilgang på sanitæranlegg og ofte matservering. Rene luksusen hvis man i hovedsak baserer seg på telt. Hvis det er høyere standard man er ute etter kan man like gjerne bruke hotell. I tillegg til det så treffer man alle slags folk der, gjør man det med AirBnb?
For min del er noe av sjarmen med mc-tur at det er minst mulig organisering og ta ting som de kommer. Og er jeg så heldig at jeg finner et egnet sted utenfor campingplass så er det en bonus.

Svar