Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Gammelbokser »

dypen skrev: 16 jun 2024, 20:40 @Gammelbokser Lys er å anbefale både for å se og bli sett! Synes bildet gir ett godt bilde av at du har godt lys på sykkel’n :thumleft
Takk for det :-)

Dette er vel egentlig ennå på utprøvingstadiet; mine 'spot*er er billige kinesiske LEDer, ikke ulike de som er i mange lommelykter - men mine kan ikke fokuseres. De gir ganske intenst lys i en liten sektor, derfor har jeg siktet dem inn til å "treffe" bilister et stykke unna, Ulempen er at de ikke synes like godt i svake kurver, men om de hadde hatt en videre lyskjegle er det en fare for at de kan blende bilister nært på. Dermed unngås at mine spot'er kamuflerer andre trafikanter som ligger bak meg. Vel det var kanskje ikke enkelt forklart, men det ser ut til å hjelpe, på et vis. Hvis de ikke vibrerer i stykker i sommer så har jeg tenkt å smøre inn gjenger og små åpninger med fett/pakningsmasse for å sikre litt mer mot H2O inntrenging . . .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kjland
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell

Legg inn av kjland »

Hei og takk for innslipp til forum.

Jeg er da en mann på hele 42 år som bor uten for Bergen, som nå endelig skal få på plass siste bokstaven i førerkortet(litt snikskryt der), og etter at regjerningen(kona) endelig har sagt: du må få lov til noe du og :lol

Har i dag bestilt intensiv opplæring på en kjøreskole i Bergen, men har ikke kjørt motorisert tohjuling(moped) siden jeg parkerte mopeden som 18åring og ett par enkelt turer når jeg var og testet mopeder for familiemedlem da jeg var på 30 tallet. Har kjørt en del snøsccoter privat og i jobb sammenheng, og jeg satser på at jeg ikke har glemt gamle kunster fra mopedtiden.

I utgangspunktet tar jeg lappen fordi jeg bor vest for Bergen, og RV555 vestover er jo allment kjent med at det er mye kø, og jeg satser på at det vil være enklere å komme seg til og fra kontoret i Bergen sentrum med en motorsykkel. I tillegg så bygges nytt Sotrasamband og det er planlagt flere bomstasjoner med relativt høye bompenger.

Siden jeg skal fortrinnsvis bruke sykkel til pendling så ser jeg for meg en toring sykkel av typen, Yamaha FJR, Honda Varadero eller BMV RS1100.
Kjøreskolen har Triumph så kan jo hende jeg ser på en slik og, men jeg ønsker ihvertfall en normal sittestilling på sykkel. R-sykkel ønsker jeg ikke da jeg tok skrekken på en slik etter å ha sittet på med familiemedlem som neste kræsjet i en buss med meg bakpå.

Kom gjerne med anbefalinger på sykkel, budsjett på sykkel har jeg vurdert fra 0-70000kr i første omgang

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Pent kjørt BMW i den prisklassen kan typisk være R1150R Rockster. Kan være mye artig sykkel til en god pris. Når du skriver BMW RS1100 er ikke det en riktig betegnelse, kan både være R1100RS og K1100RS. De er dog fundamentalt forskjellig.
Ellers er nok også FJR1300 et særdeles godt valg.
Ellers kan sikkert også Honda ST1300 Pan European være et godt valg.

Selv mener jeg at VFR800 er et bra valg. En sykkel som byr på det meste.

kjland
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell

Legg inn av kjland »

FredrikE24 skrev: 22 jul 2024, 22:53 Pent kjørt BMW i den prisklassen kan typisk være R1150R Rockster. Kan være mye artig sykkel til en god pris. Når du skriver BMW RS1100 er ikke det en riktig betegnelse, kan både være R1100RS og K1100RS. De er dog fundamentalt forskjellig.
Ellers er nok også FJR1300 et særdeles godt valg.
Ellers kan sikkert også Honda ST1300 Pan European være et godt valg.

Selv mener jeg at VFR800 er et bra valg. En sykkel som byr på det meste.
Ser at bokstavene har stokket seg og det er nok en R1100RS jeg har sett på. Ønsker en sykkel med vindskjerm og varmeholker tror jeg.

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Legg inn av HeddaB »

Jeg er Hedda. 36 år. Tok lappen på tungsykkel 7/8 i år (altså bare noen dager sida).
Det har vært drømmen min i mange år, men studier, boligkjøp og billappen (tok den i 22) har kommet først.
Da samboeren og jeg flytta ut av Oslo i november i fjor, og pendling ble en realitet, var det på tide med motorsykkellappen.
Jeg har kjørt scooter siden jeg var 16, men det ble litt i lengste laget å kjøre den til og fra jobb. Hakadal - Oslo.

Og forresten, AJ er faren min :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Velkommen, velkommen, kjære Hedda.

Du har i dag gitt pappaen din en av de største opplevelsene så langt i livet mitt, godt inne på siste halvdel av 10 på topplista.
De fem første plassene er naturligvis uten konkurranse, din mor, du og dine søsken.

Dette var svært overraskende og en veldig, veldig, veldig stor og spektakulært hyggelig overraskelse!

PonchoAdventure
Motorsykkelen din: 2019 MT07

Legg inn av PonchoAdventure »

HeddaB skrev: 11 aug 2024, 20:53 Jeg er Hedda. 36 år. Tok lappen på tungsykkel 7/8 i år (altså bare noen dager sida).
Det har vært drømmen min i mange år, men studier, boligkjøp og billappen (tok den i 22) har kommet først.
Da samboeren og jeg flytta ut av Oslo i november i fjor, og pendling ble en realitet, var det på tide med motorsykkellappen.
Jeg har kjørt scooter siden jeg var 16, men det ble litt i lengste laget å kjøre den til og fra jobb. Hakadal - Oslo.

Raymond, 37, Nittedal. Hjalp Hedda med å handle sykkel, og var kameramann for hun i kveld, da hun overrasket foreldrene med lappen og sykkel - og ble umiddelbart påstandert middag. Forferdelig trivelig tur og folk, takk for mat :D

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Velkommen @HeddaB :thumleft En utrolig dag for @AJ … er selv rørt så jeg kan skjønne din pappa reagerer på overraskelsen i dag :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Velkommen @PonchoAdventure :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

PonchoAdventure skrev: 11 aug 2024, 21:21
HeddaB skrev: 11 aug 2024, 20:53 Jeg er Hedda. 36 år. Tok lappen på tungsykkel 7/8 i år (altså bare noen dager sida).

Raymond, 37, Nittedal. Hjalp Hedda med å handle sykkel, og var kameramann for hun i kveld, da hun overrasket foreldrene med lappen og sykkel - og ble umiddelbart påstandert middag. Forferdelig trivelig tur og folk, takk for mat :D
Ja, der var du, ja! Velkommen til oss, den trivelige gjengen her på MCsiden.no, Norges største, reklamefrie og uavhengige og mest aktive forum for aktive MC-folk :vs !
Så bra :twothumbs: !

Blir det kanskje en filmsnutt etter hvert her på forumet kanskje?
Kan ikke leges direkte inn, men via link fra Youtube, Vimeo, Rumble osv.

PonchoAdventure
Motorsykkelen din: 2019 MT07

Legg inn av PonchoAdventure »

AJ skrev: 11 aug 2024, 21:29
PonchoAdventure skrev: 11 aug 2024, 21:21

Ja, der var du, ja! Velkommen til oss, den trivelige gjengen her på MCsiden.no, Norges største, reklamefrie og uavhengige og mest aktive forum for aktive MC-folk :vs !
Så bra :twothumbs: !

Blir det kanskje en filmsnutt etter hvert her på forumet kanskje?
Kan ikke leges direkte inn, men via link fra Youtube, Vimeo, Rumble osv.
Det ordner vi!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

PonchoAdventure skrev: 11 aug 2024, 21:30 Det ordner vi!
:thumleft

Brukeravatar
Spansk77
Motorsykkelen din: 99 Honda Hornet 250, 17 KTM SAT

Legg inn av Spansk77 »

God dag alle sammen.
First of all, sorry if I write in English, I don´t used to write in Norwegian and I really apologize for it, please, feel free to blame me for it, if needed (not desired, but it is my fault anyways)
Second, My name is Borja, I am Spanish and live in south Østfold since 2019. I drive motorbikes since 2011 when bought a 125cc moped to commute to work in Alicante and then took the Tag to heavy motorbikes and bought a Honda Hornet 250 (CB250F1, 4 cylinders, carburettors, VTEC engine) who stills own and enjoy, now in recovering and fitting.
Past year I bought a KTM Superadventure T (the white one) with the intention to start performing some long trips. Since then, I already drove over 22000km and have been just in Norway, Sweden, Germany, France and Spain. I also drove on Rudskogen past summer and was an incredible experience I want to repeat one day, but with the small motorbike if possible.
Denmark_4am.png
This is from my last trip, coming back home from Frankfurt after three months working there. Sunrising in Denmark at 4am.

Hyggelig å møte dere alle!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I love anything on two wheels:
Marin Ridge Mountain>Santa Cruz Nomad>Titus El Guapo>Ibis Mojo>Canyon Strive CF Pro

Kimco Superdink 125>99 Honda Hornet 250 (still)> 99 Honda VTR 1000F>17 KTM 1290 Superadventure T

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hei Hedda, og velkommen :thumleft

Gratulerer med lappen. Jeg husker for 10 år siden når jeg fikk lappen på MC. Det var bare rett og slett fantastisk. Ta vare på den tiden du har nå og kom deg ut på noen lengre turer. Det er fortsatt de aller første turene med min første sykkel jeg husker aller best :)

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Gratulerer med lappen og sykkel Hedda, og velkommen til oss :twothumbs:

Jeg har foresten også en datter som heter Hedda, men om jeg får henne til å ta lappen er mere tvilsomt - Kult det du gjorde mot faren din :thumleft
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118

Svar