Bjerknez skrev: 16 aug 2024, 07:24
Jeg synes at sideveske kun på den ene siden ser helt Ulf ut. OCD'en får seg en kraftig utfordring når jeg ser slikt. Siden pottene sitter såpass høyt er det vel nesten ikke mulig med en drybag på tvers heller grunnet varmen?
Scrambler er egentlig en kul sykkel synes jeg, men det blir på en måte mer en posørsykkel enn et verktøy. Vertfall når det kommer til bagasje? Skulle ønske dem kunne laget en versjon med pottene lenger ned samt kortere og samtidig gjort det mulig å montere en sissybar for lettere å stroppe fast drybags etc. bak på sykkelen.
Nei vettu hva, posør sykkel

Joda, er litt det, tror alle som kjøper Scrambler gjør det delvis pga utseendet (som Rocket). Men heldigvis er Scrambleren også en veldig bra dual sport/adventure sykkel sykkel og for meg er MC litt mer enn bare et verktøy, liker å smugtitte ut vinduet på sykkelen som står nyvasket i sola
Personlig synes jeg veske på motsatt side balanserer ut potta, har 2 versjoner så 8.5L bag'en står normalt på for dagstur og 13.5L for lengre turer. Ikke noe problem med bag på baksete og passasjerhåndtaket er gull for stropping (så ikke behov for sissy bar), har ikke bagasjebrett, det tåler bare 5kg uansett og en del rapporter om brudd på hekken. Og er stygt

Må bare passe på at baggen ikke ligger rett nedpå potta, evt montere på lite varmeskjold. Har ymse bag'er så velger størrelse ut fra behov men Mosko Motos 30L duffel er favoritten
Men om man vil ha 150L volum totalt ville jeg valgt noe annet. Eller i det hele tatt om vil ha boks. Ingen tvil om at fordeler med boks, lett å montere, vanntett, låsbart. Men de 2 minuttene tar å stroppe på bag har jeg tid til og om velter vil jeg heller få beinet mitt under softbag (og det har skjedd) enn boks, særlig skarp aluboks. Men fritt land
Scrambler 1200 er en veldig bra adventure sykkel men om vil sitte totalbeskyttet mot vær og vind og ha bokser er det bedre alternativer(*), må lide litt for skjønnheten

Og for meg er det bare litt, kjører stort sett bare småveier så ikke så viktig med stor kåpe/skjerm og har aldri noen bakpå så grei plass i 2 softbags selv for camping.
PS! Lav potte er tilgjengelig for Scrambler 1200
(*) Har for øvrig slikt kjøretøy, Peugot Expert 4x4 med høy bakkeklaring, uendelig med bagasjeplass, 100% beskyttet mot elementene, plass til 2 eller 3 til nød og tar seg frem de fleste steder