Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Dexter's laboratory - Småmekk og turer

Legg inn av Dexter »

I dag ble det tur. Sto opp til strålende sol og skyfri himmel. Om dere leser i "Ut på tur i dag" så finner dere at jeg og mekkern avtalte å møtes på Langebru kl. 0930. Som sagt så gjort. Da jeg ankom Langebru sto RuneMC der, han hadde tenkt seg med på turen og det var jo bare hyggelig!
Her ser vi f.v. mekkern og RuneMC
[album]388[/album]

Det kom imidlertid ingen andre, så det ble med oss 3. Vi (les mekkern) ble fort enige om turen, som kjentmann sendte vi han først. (ruta må mekkern bekjentgjøre før jeg limer den inn her :knegg - du fikser det sant mekkern?)

Ikke så lenge etter start ble det klart for fotostopp. Det er mange fine steder langs den ruta vi tok.
[album]389[/album][album]390[/album]

Etter dette hadde vi en litt lengre kaffe-stopp på Sollihøgda, glemte helt å ta bilde der da...

Vel vel, turen gikk videre og etter litt konferering ble det gjort kjent for meg at det var mulig å ta ferge over fra gud-vet-hvor og over til Svelvik. Noe som antakeligvis må være norges korteste fergestrekning... Har jeg mulighet til å ta ferge så sier jeg jatakk, så ferge ble det.
[album]395[/album][album]386[/album]
Det ble fort klart at det var omentrent meningsløst å gå av sykkelen og kle av seg hjelm osv. Før jeg rakk å si kake så var ferga på andre sida... :knegg

Vel fremme på Smia MC ble det både kaffe og pølse, og vaffler på de som det ville ha. Her møtte vi bl.a. Gammelgutt og rogg. Alltid hyggelig å møte nye forumister! rogg Viste frem huset og presenterte mulige fremtidsplaner. Det kommer til å bli kjempebra, det er ihvertfall helt sikkert.

Gammelgutt var i storslaget og viste frem noe greier han hadde montert på helmen... bedøm selv :knegg
[album]385[/album][album]384[/album][album]383[/album]

Så til sist noen oversiktsbilder. Egne kommentarer er registrert direkte på noen bilder, disse kan leses i Albumet mitt 2010.

[album]398[/album][album]381[/album][album]399[/album]

Til slutt: Takk for turen mekkern og RuneMC, det var en bra tur! (248km for mitt vedkommende)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

FANTASTISK :oh

Flott turereferat, flotte bilder, godt selskap, fint vær, mål og mening...du verden!

Lo godt av hestehalen :lol

:thumleft

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Da har jeg endelig fått bestilt meg nytt framdekk. Håper dekkvalget er ok. Kjøpte samme som jeg har bak, Michelin Road Pilot 2. Så må jeg enten finne en lokal sjappe som kan legge om rimelig eller så kjøper jeg hele greia hos Biltema og gjøre det selv, vi får se.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Er nå dette nødvendig da?! http://www.abcnyheter.no/nyheter/okonom ... terminaler" onclick="window.open(this.href);return false;

Får vel aldri det framdekket mitt om dem streiker :scratch :sorry

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Blir det problemer så kan vel ingen nekte deg å hente dekket selv på ankomststedet (terminalen), vil jeg :-k tro...
Hvis streiken bli langvarig så kan det jo hende at nettopp det blir løsningen... Å hente dekket selv, altså.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

problemet er jo at de ansatte på terminalen streiker...er ikke bare å hente selv da... :[-(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du har antakelig og - dessverre - rett, er jeg redd... :sk?

Brukeravatar
KentR
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2

Legg inn av KentR »

Du kan høre hos de her ; Vianor as
Numedalsvn. 7
3617 Kongsberg
Tel: 32 73 12 40
Fax: 32 72 44 38

Jeg bruker dem, var der senest fredag og kjøpte/monterte nytt framdekk på GSX'n. Bare stakk innom uten å ha bestillt tid eller noe.
Betalte 1600,- for et; PILOT POWER 2CT ferdig montert/balansert. :D

Tror det er 200,- for omlegging hvis du har med løst hjul. (mener han snakket om det i fjor ihvertfall)
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg var innom, dem hadde ikke dekket da jeg har 120x60 og ikke x70 som e mer "normalt". Dem skulle da ha 1700 for dekk m/omlegging. Nå har jeg kjøpt dekket til Kr. 1000,- + 200 i omlegging så er det 500 spart selv om jeg kanskje må vente noen dager.

Brukeravatar
Dexter

Re: Dexter's laboratory - katastrofe i garasjen

Legg inn av Dexter »

I dag har jeg hatt en katastrofe-hendelse i garasjen...

Fint vær i morges og fant ut at da kjører jeg motorsykkel på jobb, skal jo tross alt ikke så lang... Så vet jeg ikke helt hva som skjedde, men jeg ble antakeligvis litt stressa. Motorsykkelen står i garasjen med depotstøtte bak etter at jeg har smurt kjede noen dager tidligere. Jeg tar på meg jakken og ryggsekken og skal ta sykkelen av støtta og trille den ut og starte før jeg tar på hjelmen. Jeg lar den som oftest stå å gå til første temperaturstrek kommer opp. Men gjett hva... jeg tar den av depoststøtta, sykkelen legger som over som den skal, jeg snur meg bort og registrerer bare akkurat at sykkelen ikke STOPPER der den skal... DUNK, rett i bakken! :sorry

Glemte å ta ut sidestøtta først... har jo gjort dette mange ganger før... men glemte å sjekke at den var nede denne gangen... Selvfølgelig skjedde jo ikke dette uten varige men for lille grønne... skrapet opp sidedeksel på motor, venstre plastkåpe, venstre clutch-hendel og håndtak, speil og en plastdel på venstre side av framdekket. Jeg brukte godt over middels av alle mine nordnorske gloser + i tillegg noen kristne gloser som jeg har lært (fy veldig, erke æsj o.l. de nordnorske egner seg ikke på trykk)

Dette var en utrolig dårlig start på dagen. Er lei meg enda. Det er så utrolig unødvendig og dumt! Det blir bare enda mer irriterende når det skjer på denne måten *hulk* Er bare lei meg nå jeg... voksne mannfolk blir også lei seg... glad tross alt at det ikke gikk værre, for det kunne det fort ha gjort... får trøste meg med det da... :sorry ](*,)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Katastrofe i garasjen

Legg inn av AJ »

Uffda!
Har til gode å oppleve noe slikt, men tror jeg likevel kan greie å sette meg inn i hvordan dette føles... Skjønner godt at du er lei deg pga. av dette.
Triste greier nå i starten av sesongen. Men 'lille grønne' kan fikses :thumleft
Men alt koster...
Sykker'n er kjørbar, vel? Håper det.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ai, ai, ai.... hørtes IKKE godt ut.... s y m p a t i... !

Har heldigvis ikke skjedd meg ennå, men var ganske nær igår... reservelampa hadde selvfølgelig sluttet å funke i returen fra Bergen- Sikkert pga alt regnværet.... funket jo fint på turen dit og nettopp hatt storservice og greier... :-k den gikk jo veldig langt på en tank tenkte jeg (tanket på Gudvangen) men kom nå hjem den 16 uten at den lyste. Så med 17. mai imellom når jeg startet den på tur til jobben igår så tenkte jeg jo ikke på det...

Kom halvveis opp bakkene mot Heggedal før den stoppet midt i bakken... ](*,) ...og når jeg da hoppet av og ganske stressa skulle skyve 190kg sykkel i litt oppoverbakke til nærmeste innkjørsel så var det ett sekund hvor det holdt på å gå galt.... puh, det var en nær-velt-opplevelse...

Deretter parkerte jeg og forsøkte å få liv i den, men kom til at den mest sannsynligvis var bensintørr... :scratch er jo ikke noen måler på den, kun reservelampa som lyser når det er 4-5 liter igjen. Long story short - taxi hjem - bil til Biltema og kjøpte bensinkanne - fylte på nærmeste stasjon - dro til sykkelen, helte på og den startet... Hjem med bil, og ny taxi tur for å hente sykkelen... Gikk et par helt unødige timer og noen hundrelapper der ja, pga en pære som sikkert koster 4 kr...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

AJ skrev:Uffda!
Har til gode å oppleve noe slikt, men tror jeg likevel kan greie å sette meg inn i hvordan dette føles... Skjønner godt at du er lei deg pga. av dette.
Triste greier nå i starten av sesongen. Men 'lille grønne' kan fikses :thumleft
Men alt koster...
Sykker'n er kjørbar, vel? Håper det.
Jeg har jo vært heldig da, ingenting er ødelagt, bare digre skraper i skjela og stoltheta mi, og noen mindre skraper på sykkelen. Kjørte en liten tur i dag da. Ble invitert av 2000Touring. Vi kjørte: Kongsberg-Notodden-Bolkesjø-Kongsberg. Fin tur. Var så heldige at vi kjørte fra Kongsberg akkurat når det begynte å høljregne. Vi traff på ca. 24 regdråper på turen :knegg

Turen i dag ble da 120 km

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

All mulig sympati fra meg også!! :sorry Skjønner at du dro noe av reportoaret hva gjelder nordnorske kraftuttrykk!!

Skjønner at dette er "vondt" Dexter, men min rolle her på mcsiden.no gjør at jeg nok må be deg om å gi oss noen bilder av skadeomfanget. Du beskriver situasjonen veldig levende, det er ikke det, men.....vi må nok be om billedlig dokumentasjon av hendelsen!! ....venter...... :mk

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Shit happens ,get over it!

;e :D :D ....... næææ....det er noe dritt når sånt skjer,,,jæ,,, ergelig ](*,) ](*,)

jeg har selv glemt skivelåsen og dratt i gang så kalipter, braketter og brensevæske spruter :sk? ](*,) ](*,)
OG,,,......ikke bare en gang, men 2 !!!
OG..langt hjemmefra ... ](*,) :redface :redface
Kan ikke annet enn få ting i orden fortest mulig og glemme det :sk?
"Do the right thing"

Svar