Øvelseskjøring Skedsmokorset/Lillestrøm

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Kenneth 81
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)

Øvelseskjøring Skedsmokorset/Lillestrøm

Legg inn av Kenneth 81 »

Hei!

Jeg holder på med å ta MC-lappen og lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med litt øvelseskjøring? Jeg har tatt alt det obligatoriske (og ganske mange kjøretimer), men jeg trenger mer mengdetrening på landevei.

Jeg bor på Skedsmokorset og har nettopp kjøpt meg en Triumph Bonneville. Jeg har refleksvester med "L" på ryggen og Interphone intercom. Betaler selvfølgelig for bensinen og eventuelle kaffestopp! :twothumbs:
Min "Bikers Logg":
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16438

MC: Triumph Bonneville T120

Brukeravatar
Kenneth 81

Re: Øvelseskjøring Skedsmokorset/Lillestrøm

Legg inn av Kenneth 81 »

Er det ingen som har mulighet til å være med å kjøre litt? Jeg lover å kjøre pent! :crazy: :twothumbs:
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kenneth 81 skrev: 27 aug 2024, 12:48 Er det ingen som har mulighet til å være med å kjøre litt? Jeg lover å kjøre pent! :crazy: :twothumbs:
Hvis du lover å kjøre pent så gidder vertfall ikke jeg.

Neida... :lol

Du bor desverre LITT for langt unna, men du kan jo høre med @AJ. Han bor ikke så fryktelig langt unna deg tror jeg. Om han har mulighet/lyst er jo en annen sak selvsagt, men det kan han sikkert svare på selv :)

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Bjerknez skrev: 27 aug 2024, 12:52

Pen og forsiktig kosekjøring på Rocket'en tilsvarer vel bånn spiker på Bonnien uansett så... :lol

Hvis noen trenger en unnskyldning for å ta en sykkeltur så er det bare å si ifra, jeg er stort sett ledig hver ettermiddag og innimellom på dagtid og. :-)
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kenneth 81 skrev: 27 aug 2024, 16:56
Bjerknez skrev: 27 aug 2024, 12:52

Pen og forsiktig kosekjøring på Rocket'en tilsvarer vel bånn spiker på Bonnien uansett så... :lol

Hvis noen trenger en unnskyldning for å ta en sykkeltur så er det bare å si ifra, jeg er stort sett ledig hver ettermiddag og innimellom på dagtid og. :-)
Tror ikke du skal undervurdere Bonnien SÅ mye :thumleft

Bonnien er en mye lettere sykkel så du tar meg nok i svingene, gitt samme kjørekunnskaper :D

Men jeg skal ha det i bakhodet selvsagt. Jeg kjører som regel alltid aktpågivende og varsomt :-)

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Bjerknez skrev: 27 aug 2024, 17:06 Tror ikke du skal undervurdere Bonnien SÅ mye :thumleft

Bonnien er en mye lettere sykkel så du tar meg nok i svingene, gitt samme kjørekunnskaper :D

Men jeg skal ha det i bakhodet selvsagt. Jeg kjører som regel alltid aktpågivende og varsomt :-)
Jeg setter muligens ting litt på spissen. :D
Er der en ting jeg har lagt merke til på de to testturene jeg har fått tatt på Bonnien så er det at det ikke er mangel på krefter! Den motoren har litt av ett bånndrag! :twothumbs:

Jeg gleder meg til både motor og dekk er innkjørt (kun 67km på telleren så langt) så jeg kan få kjent litt mer på hva som bor i den maskinen. :thumleft

Men spøk til side så er jo pent, aktsomt og varsomt ett godt mantra for MC-kjøring. Er liksom greit å komme hjem med både liv, helse, sykkel og lappen i behold. :D Forsåvidt greit å ikke plage livet av folk hrøler, selv om det må være lov med LITT godlyd og. :redface
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er en del som skjer for tiden, men kan hende jeg har mulighet til å være ledsager en gang i løpet av helgen, @Kenneth 81 .
Er jo nysgjerrig på Bonnie'en også, selvfølgelig... ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nå tenker jeg det begynte å krible litt i magan på @Kenneth 81 jeg :knegg

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

AJ skrev: 28 aug 2024, 13:03 Er en del som skjer for tiden, men kan hende jeg har mulighet til å være ledsager en gang i løpet av helgen, @Kenneth 81 .
Vi får (selvfølgelig :roll ) besøk av eldste niesen vår i helgen, men kan hende det passer på søndag ettermiddag eller kveld om det passer for deg. :-) Ellers tror jeg at mesteparten av neste uke er rolig. :thumleft
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Bjerknez skrev: 28 aug 2024, 14:36 Nå tenker jeg det begynte å krible litt i magan på @Kenneth 81 jeg :knegg
Hadde en kjøretime i dag dom gikk ganske bra. Begynner å bli VELDIG utålmodig etter å kjøre egen sykkel nå! :lol
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kenneth 81 skrev: 28 aug 2024, 16:01
AJ skrev: 28 aug 2024, 13:03 Er en del som skjer for tiden, men kan hende jeg har mulighet til å være ledsager en gang i løpet av helgen, @Kenneth 81 .
Vi får (selvfølgelig :roll ) besøk av eldste niesen vår i helgen, men kan hende det passer på søndag ettermiddag eller kveld om det passer for deg. :-) Ellers tror jeg at mesteparten av neste uke er rolig. :thumleft
Vi får visst barnebarn besøk i helga, husker jeg plutselig at kona fortalte meg tidligere i dag... :redface .
Da får se om det dukker opp nye muligheter til uka :thumleft .

Svar