Ta service på mc sjøl.
Bruk verkstedhandbok.

Onsløv skrev:Er ikke ferdig å demontere, må av med oljekjøler, gasswire og clutchwire før jeg kommer til toppdekselet tror jeg...
Så nå henter jeg inn "ekspertisen".... Min bror, mekanikeren... Riktignok "mekaniker for tyngre kjøretøy" Men dette er jo det samme, bare i mindre målestokk...
Du fortjener en BMW GS.Onsløv skrev:Er ikke ferdig å demontere, må av med oljekjøler, gasswire og clutchwire før jeg kommer til toppdekselet tror jeg...
Jeg kunne godt tenkt meg en slik, MEN den er for stor. Setehøyden går det kanskje an å gjøre noe med men ikke vekten.tagesk skrev:Du fortjener en BMW GS.Onsløv skrev:Er ikke ferdig å demontere, må av med oljekjøler, gasswire og clutchwire før jeg kommer til toppdekselet tror jeg...
Der trenger du å ta av NULL for å komme til toppene. Og NULL for å skifte olje. Og filter. Og NULL for å skifte plugger.
Ett deksel (fire skruer) for å skifte dynamorem (hver 30.000 km). Klosser skiftes uten å ta av kalipperen.
Enkel-svinge gjør at bakdekket kan skiftes uten å demontere noe.
Motto: Intet kjede å smøre gir mer tid til å kjøre![]()
En av de aller beste MC-ferier vi har hatt var med en XJ900 vi leide i Sandefjord for noe slikt som ti år siden.
Kjørte sørnorge på kryss og tvers. Strålende sol.
[TaSK]