Tips til plasser i Storbritannia

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Tips til plasser i Storbritannia

Legg inn av Audi Mannen »

God morgen godtfolk.
Sen ferie i år og ingen planer er lagt for meg og fruen. Vi kikker på det meste fra biltur nedover kontinentet og fly til en strand eller lignende i fastlands spania som er å foretrekke når det er solferie. Nå har vi vært en del år på solferie så det er ikke noe som prioriteres og de siste par dagene har en tanke om tur til England eller Storbritannia som da inkluderer litt flere valg selv om Nord Irland er utelukket denne gang begynt å dra google søkene over til øya.

Siden det er så mange her inne som helt sikkert har reist en del der i vest så er det helt sikkert noen som har noen gode anbefalinger på plasser og kanskje til og med hoteller som er bra?
Vi har kikket litt på sør-vestkysten og eventuelt fly til London men har på ingen måte tenkt oss inn i selve storbyen. Vi tenker at leiebil og mobilitet er et must og hjemreise kan like gjerne være fra en annen flyplass uten at jeg har sjekket hva det vil koste ekstra å levere bil tilbak i den andre enden av øya.
Lake district er også noe man kanskje bør se selv om man ikke rekker all verden på en tur så liker vi å flytte på oss uten å være for lenge på samme plass. Har kikket på kanalbåt leie i 2-3 dager også, men er ikke helt der enda.

Manchester City spiller mot Inter Milan 18.09.2024, det er oppe til vurdering for å få med seg noe slikt når man først er "i nærområdet" uten at jeg er noen spesielt fotball freak så er opplevelsen helt sikkert topp.

Innspill og forslag til "must see" lokasjoner mottas med takk for en eller annen plass må man starte.
Tidsbruk er 1-2 uker litt etter hva man finner for godt tenker jeg.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Re: Tips til plasser i Storbritannia

Legg inn av MGR1 »

Cornwall er veldig eksotisk, spesielt helt nede ved Penzance og mot Land's end. En av de beste feriene jeg har hatt. Ellers Wales er vel verdt å få med seg, langs kysten mellom St. Davids og Holyhead. Vær obs på at det er uvant å kjøre på venstre side :-). Jeg hadde holdt meg unna de store byene. Mye skitt og kriminalitet.

Anbefaler også sterkt Sammy Miller Motorcycle Museum ved Bournemouth og The National Motorcycle Museum, hvis du liker klassiske motorsykler. England er generelt et mekka for de som er MC/fly/tog/sjøfart/transport interesserte. Mange flotte museer.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

MGR1 skrev: 03 sep 2024, 09:26 England er generelt et mekka for de som er MC/fly/tog/sjøfart/transport interesserte. Mange flotte museer.
Støtter denne og kanaler-ellers er ikke øya noen høydare i mine øyne.
Naturmessig går norge langt forran-og mindre kriminalitet.

Men å oppleve London en litt lengre tur kan bli en høydare kultur og historisk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Apropos venstre kjøring, under to forskjellige besøk (første i 2011 og 2015) kjørt vi ut fra Gatwick med bil over flere dager hvor jeg var sjåfør. Oppsummert gikk det overraskende bra, rundkjøringer var uvant i starten men ingen problemer. Var ikke engstelig i forkant eller tenkte noe spesielt over hva som ventet meg men tok det som det kom. Lykke til @Audi Mannen :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar