Cbr ble rygget på av bil idag

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Cbr ble rygget på av bil idag

Legg inn av Cbr »

Mc nå på verksted ble rygget på av en billist som ombestemte seg da han sto klar til å kjøre ut fra bensinstasjonen. Han sjekka ikke hovedspeil pga bagasje sikkerhetsnett baki. Mc er ukjørbar stand, levere inn skadeskjema te gjensidige imårå. Billist underskrev på at jeg sto i ro bak å han rygget på meg. Forskjerm knust, kåpe skrapt opp, potta bulka styrehendelvekt skjev (gass funke ikke), hovedbrems hantel brakk av. Kåpa generelt er forskjøve. Håpe jeg er snart på hjul igjen. Ingenting skjedd med meg, mc det gikk ut over.

Brukeravatar
Relax

Re: Cbr ble rygget på av bil idag

Legg inn av Relax »

Bra du er hel :thumleft ...
men det der er for jæ... ](*,) ](*,) ](*,)

Ødeleggerjo deler av sesongen vil jeg tro?
"Do the right thing"

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Svært kjedelig når slikt skjer. Har opplevd dette 2 ganger med bil... folk ombestemmer seg, rygger litt og ser seg ikke bak...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Kan det på noe vis anbefales å ha litt avstand til de galningene som sitter innenfor fire vegger og har 4 hjuler, tro.... :scratch spesiellt der bak. Vi vet jo at de ikke har øyne i bakhodet, for å si det sånn og en vei vi nettopp har kjørt på og forlatt er jo pr def tom - siden vi nettop har kjørt der, mener jeg...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Forsøker alltid å ha plass til en "fluktrute" når jeg står bak andre kjøretøy. Du vet jo aldri hva de foran og/eller bak deg kan finne på :oh

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Prøver å plassere meg slik at jeg er lett synlig for fører da fortrinnsvis i sidespeil. Da er det også kortere vei til en mulig unnamanøver. Dette er jo ikke alltid så lett å få til da, men jeg prøver nå i allefall.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Verkstedene har jo ofte flust opp å gjøre om sommeren,
så et slikt uhell kan føre til lang rekonvalesens for
sykkelen. ](*,) :orefk
Å plassere seg godt synlig på ei side er en veldig god løsning ! :janikk :D
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville

Legg inn av Duville »

En finger på hornet klar til bruk er ikke å forakte det heller..

Cbr

Legg inn av Cbr »

Stå rett på siden av fører/passasjer fremme ved vindu eller på siden bak bil synlig for side speil? Han kunne her bare kjøre ut til høyre. Han rygget fort å svingte på samme tiden mot høyre da han sko snu bilen. Ingen sjans til å ha kjørt frem og styrt unna for meg. Er like sannsynlig at bilfører ikke sjekke sidespeil og bare hovedspeil, hva hjelpe det da å stå synlig i sidespeil. Er og like sannsynlig at når de rygge å svinge like gjerne rygge te venstre. Rygge de fort, har du ikke sjans te å forflytte deg. Sko jeg vært safe måtte jeg stått en bil lengde bak alle biler så stoppe. De i bilen hva 3 ungdommer, høflige hva de. Fører i bil tok ansvar og skyld. Hadde selv blitt rygget på av bil mens på moped sa han. Ellers det jeg tenkte akkurat da det skjedde hva at de gjør det med vilje så stikke de av. Heldigvis tok jeg feil. Hva kjapp med å ta bilde, men først da mc hva blitt løftet opp. Jeg glemte og å få fatt på vitner. Neste gang skal jeg ha kamera mer tilgjengelig så jeg rekke å stoppe vitnene. + Ha med skadeskjema, jeg fikk en av de til å gå å be om et av de andre bilene da de ikke hadde heller.

Vente nå på at verksted har hatt takstmann fra forsikringselskapet på besøk. Ellers gruble jeg over hva som vil komme utav det.

Å tute med hornet virke som en god ide, men det skjedde så fort. Her er en ide, alle så rygge bør sjekke alle blindsoner å bruke speila evt gå ut å se før de rygge.

Duville

Legg inn av Duville »

Klart at når man leser sånn som du var oppi så trigger det litt tankevirksomhet og jeg er ikke i tvil om at halvparten av oss hadde kommet oppi det same som deg dersom det var oss som stod der i stedet for deg.

De forslagene og gode ideene som kommer er i grunnen bare etterpåklokskap og sikkert litt sånn belærende og litt irriterende men å snakke om ditt irriterende tilfelle kan jo kanskje spare oss for å komme opp i det samme dersom det er litt gjennomtenkt hva vi gjør på forhånd....

Godt du har med en real sjel og ikke en som stakk av så kan du komme fra det på en ok måte til slutt....

Cbr

Legg inn av Cbr »

Jeg gjorde ikke noe "feil". Men vil nok legge meg mer vekke fra bil neste gang å trene meg opp til å ha hånda klar på hornet. Men en vet aldri når det vil skje. Ikke måte på så jeg må multitaske å trene inn ting, bilførerne sko bare visst hvor mye vi må passe på de.

Brukeravatar
d.strand
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98

Legg inn av d.strand »

Jeg hadde klikka mentalt!

Men når det er sagt, godt å høre at du ikke ble skadet. Men fremdeles, jeg hadde klikka mentalt, hadde blitt en skylle-bøtte utne like på at han som rygget på meg! Idiot...
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Cbr

Legg inn av Cbr »

Jeg ålte meg utav mc`n åpna førerdøra lente meg inn å sa "Ooops!" sint. Men si de virka stille å på tilbudssida roa jeg meg å fokuserte på hva som hva viktig. Ta bildet, få tak i skjema, få mc bort til mc verkstedet som hva rett på siden av bensinstasjonen. En fyr stoppa å så ut som personell av en eller annen type, jeg spurte om han så hva så skjedde, men kom ikke på å spør andre. Skalv litt av adrenalinet rett etterpå å ble trist/oppgitt av synet på skadene på mc jeg er blitt litt knytta til. Spurte litt senere bensinstasjon om opptak, men de dekket ikke det området.

Svar