Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Forum-treff i Vestland/Romsdal 15. - 17. august 2025. Men hvor?

Avstemmingen avsluttes 14 jul 2025, 20:06

Ørsta Camping
2
18%
Phillipshaugen
0
Ingen stemmer
Gjøra Camping
9
82%

Stemmer totalt: 11

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!

Legg inn av AJ »

Heisan forumfolkens :vs !

Selv om været ikke viste seg fra sin beste side og campingen ikke helt levde opp til forventningene, så gtror jeg de fleste mener det ble et velykket treff også denne gangen.

I meningsutvekslingen om neste års treff la jeg fram forslag om Ørsta Camping som treffplass og fikk gehør for dette. Det ser ut tila t denne campingen har det vi ønsker oss fra en campingplass til våre årlige treff.

Dermed ikke hugget i sten at det blir her.
Uansett er området bestemt og alle kan komme med andre forslag og begrunnelser for forslaget.

Så kom med forslag så lager vi en avstemning etter hvert.

Det ble også litt diskusjon om at vi kanskje bør legge treffet til en annen helg enn hva vi har gjort til nå.
Kom gjerne med innspill på dette også.

Dermed satser vi på nytt fortreffelig forumtreff i 2025 også :twothumbs:

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Forumtreff 2025 - Vestland/Romsdal - første forslag Ørsta Camping

Legg inn av Gammelsmurfen »

Området er fantastisk å kjøre mc i, mye flott natur. Hadde en 5 dagers tur dit i august i fjor.
Aner ikke noe om den campingen, men Ørsta fikk jeg inntrykk av var en i overkant religiøs plass.
Skulle prøve å finne et sted å spise middag der, noe som viste seg å ikke være så enkelt...
Det lille jeg fant var enten stengt eller i ferd med å stenge, ser for meg at skjenkesteder er det lite av der.
Bedehus derimot var det ikke mangel på.
Mulig jeg tar feil med noe av dette, men det var mitt inntrykk av stedet etter å ha saumfart bygda på jakt etter et spisested.

Veldig kort vei til Sunnmørsalpene da.

En tur som gikk over mye av områdene i Møre og Romsdal, beskrev det i loggen min her: viewtopic.php?p=429870#p429870

Dalix
Motorsykkelen din: Suzuki Dl 650 V Strom

Legg inn av Dalix »

Nå er jeg ikke kjent på Vestlandet, men hva med Odda. Tror ikke Lothepus er så religiøs av seg 🤣
2005 Suzuki Dl 650 V-Strom

Brukeravatar
Gammelsmurfen

Dalix skrev: 06 sep 2024, 21:17 Nå er jeg ikke kjent på Vestlandet, men hva med Odda. Tror ikke Lothepus er så religiøs av seg 🤣
Så han bygger stavkirke... men den skal ikke brukes til noe sånt i utgangspunktet.
Kjørte gjennom der på ukesturen for en måned siden, say no more....sakset fra google streetview.
odda.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 06 sep 2024, 20:38 Området er fantastisk å kjøre mc i, mye flott natur. Hadde en 5 dagers tur dit i august i fjor.
Aner ikke noe om den campingen, men Ørsta fikk jeg inntrykk av var en i overkant religiøs plass.
Ok...
inntrykket ditt er at Ørsta er "en i overkant religiøs plass" :eh ? Er det evt. alkoholrestriksjoner du mener?
Ørsta har Vinmonopol og ganske sikkert også ølutsalg i butikk som alle andre steder her i landet, om det er det du tenker på med "i overkant religiøs plass" :scratch .

Serveringsstedene på stedet har garantert også alle rettigheter hva gjelder alkoholservering, samme med campingplassen.
Har selv vært på flere MC-turer på Sørlandet i det såkalte Bibelbeltet, som anses som "verre" enn Ørsta hva gjelder å være en "religiøs plass", sist i sommer, hvor jeg uten problemer kunne tråkke over dørstokken til åpne Vinmonopolutslag i såvel Flekkefjord som Egersund... ;)

Selv foretrekker jeg for øvrig rent vann under fellesmiddagen på forumturene våre og tar meg heller en rødvin, som jeg foretrekker foran øl etter avsluttet middag, gjerne i eget selskap på hytta... :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har for øvrig overnattet på Ørsta Camping for mange år siden da MCsdiden.no arrangerte sine Pre-høst turer. Bare gode erfaringer herfra selv om serveringstilbudet på campingen ikke ble benyttet.

Brukeravatar
Gammelsmurfen

AJ skrev: 06 sep 2024, 21:52
Ok...
inntrykket ditt er at Ørsta er "en i overkant religiøs plass" :eh ? Er det evt. alkoholrestriksjoner du mener?
Ørsta har Vinmonopol og ganske sikkert også ølutsalg i butikk som alle andre steder her i landet, om det er det du tenker på med "i overkant religiøs plass" :scratch .
Nja, men ikke nødvendigvis i butikk eller mangel på pol, "Ølutsalg" tok vel slutt over hele landet for ganske mange år siden.
Men under intens leting etter et spisested, så fant jeg kun ett og de skulle stenge for tett på,
Utover det så ikke annet enn et kjøpesenter, Pzzabakern og en McDonald´s (eller muligens Burgerking), syns det var veldig rart for det bor jo en god del der.
Men så mange bedehus og ting i den gata, ikke noe feil med det i seg selv.
Kan fort være at jeg overså noe, men jeg husker jeg brukte google på mobilen for å prøve å finne en restaurant som ikke var fast food.
Den italienske jeg fant skulle stenge, mulig det var andre grunner enn ordinær stengetid.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

De fleste av oss som deltar på MCsidensa forumtreff er ikke blant de som krever, eller forventer, 1.klasses Michelinstjerne restuarantservering, så det kan godt hende vi er mer enn godt nok fornøyd med det campingen i Ørsta serverer... ;) .
Noe vi har vært på andre steder vi har har hatt treff.

Med en øl eller to til måltidet, for de som ønsker det :-) .

Brukeravatar
Erik_B70
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997

Legg inn av Erik_B70 »

AJ skrev: 06 sep 2024, 22:29 De fleste av oss som deltar på MCsidensa forumtreff er ikke blant de som krever, eller forventer, 1.klasses Michelinstjerne restuarantservering, så det kan godt hende vi er mer enn godt nok fornøyd med det campingen i Ørsta serverer... ;) .

Er restauranten åpen, og vi kan få oss et glass øl er det godt nok for meg. Det viktigste er det hyggelige selskapet og de gode samtalene 👍

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Erik_B70 skrev: 07 sep 2024, 20:58
AJ skrev: 06 sep 2024, 22:29 De fleste av oss som deltar på MCsidensa forumtreff er ikke blant de som krever, eller forventer, 1.klasses Michelinstjerne restuarantservering, så det kan godt hende vi er mer enn godt nok fornøyd med det campingen i Ørsta serverer... ;) .

Er restauranten åpen, og vi kan få oss et glass øl er det godt nok for meg. Det viktigste er det hyggelige selskapet og de gode samtalene 👍
Nemlig :thumleft !
Vi har ope sju dagar i veka. Du kan anten spise på campingen, der vi har plassar både inne og ute, eller ta med maten heim.
Opningstider: Måndag-søndag kl. 12:00-22:00.
Iflg. info på deres nettsider:

https://www.orstacamping.no/mat-drikke

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Legger på bordet et alternativt forslag siden jeg kom til å tenke på at Bømlo er verd et besøk. Unik natur og smale fine MC-veier.
Var der på MC-tur for mange. mange år siden og ble ganske så betatt av stedet :crazy: .

Så kom gjerne med synspunkter på denne campingplassen, spesielt dere som evt. har overnattingserfaring herfra:
https://valevaag.no/

Kanskje en fin plass for et MCsiden-treff?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jegbhar vært en del på vestlandet og kanskje en av dem som har reist mest rundt om i Norge med hovedvekt på vestlandet her inne. Det bibelbeltet det snakkes om merker nok ikke vi turister noe spesielt av. Det at det dukker opp et og annet bedehus skader nok ingen.

For mange år siden klarte KRF med Bondevik i spissen og fjerne all ØL fra matbutikker i Molde traktene hvor man måtte til vinmonopolet eller ølutsalg for å kjøpe ØL. Dette opphørte ganske raskt igjen...

Jeg blir nok uansett ikke med på denne turen av opplagte grunner, men sjekk også ut Valderøy, Giske og Godøy utenfor Ålesund. Meget flotte steder. :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Som nevnt i slutten av forumtreff 2024-tråd, @Audi Mannen og jeg, og kanskje andre lokale forummedlemmer skal prøve å koke sammen et forslag for 2025. Men vi må få litt tid på oss. I vårt forslag vil nok innholdet i treffet komme før valg av campingplass, altså ikke campingplassen først og hva som finnes tilgjengelig i nærheten etterpå slik det ble gjort i inneværende år. Jeg tror dette var tabben som ble gjort i forrige runde. Men skal vi på banen med et forslag blir ikke treffet så langt sør som for eksempel Bømlo :-k
Men vi har god tid, det haster ikke å avgjøre dette nå. I siste halvdel av august er det store trykket på campingplassene over, så booking av hytter er slett ikke nødvendig før ganske tett opp til treffet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Når vi nå nærmer oss 2025 med ekspressfart er det på tide å dra fram denne tråden igjen :-) .
For vi satser vel fortsatt for fullt på nytt forum-treff i 2025 :crazy: ?
Noe annet skulle for øvrig tatt seg ut :eh :knegg .

Ørsta er foreslått som treffplass, men fortsatt mulig å komme med alternative forslag i samme region, mellom Kristiansund og Florø, sånn omtrentelig.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Skal ikke kjellv og Audi Mannen få presentere sitt forslag før det foreslås alternativer ?
Som Kjell skrev i sitt innlegg, først innhold, så sted.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar