Er det bedre tilbud i høsten eller våren på klær, utstyr og MCer?
Tenkte først vente til våren men kanskje det pleier å være bedre tilbud på høsten?
Kjøpe på høsten eller våren?
-
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Re: Kjøpe på høsten eller våren?
Høsten er alltid tilbuds tid, når mc sesongen går mot slutten. Og etterspørsel minker. Etterspørsel er størst når om våren og ny mc-sesong starter
Ja, høres jo fornuftig ut. Trodde det var en del salg av fjorårets varer som ikke ble solgt.Greddy skrev: 10 sep 2024, 23:41 Høsten er alltid tilbuds tid, når mc sesongen går mot slutten. Og etterspørsel minker. Etterspørsel er størst når om våren og ny mc-sesong starter
Men kanskje det ikke er mye igjen uansett. Samt at det kanskje ikke er så mye som blir fornyet hvert år?
(Har ikke hatt førerkort så lenge
-
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Når det gjelder sykler, så vil alltid forhandlere ved ny generasjonskifte, prøve å tømme forrige generasjon sykler. Da kan du gjøre et lite kupp.
Når det gjelder hjelmer: ECE 22.05 ble nettopp erstattet med ny standard ECE 22.06. Forhandlere prøver nå å tømme ut ECE 22.05 hjelmer, og du har en sjanse å gjør et kupp av hjelmer.
Klær føler jeg det kommer alltid noe nytt hver år, men desverre så har det ikke kommet noe ny standard ettersom jeg vet.
Når det gjelder hjelmer: ECE 22.05 ble nettopp erstattet med ny standard ECE 22.06. Forhandlere prøver nå å tømme ut ECE 22.05 hjelmer, og du har en sjanse å gjør et kupp av hjelmer.
Klær føler jeg det kommer alltid noe nytt hver år, men desverre så har det ikke kommet noe ny standard ettersom jeg vet.
Selg på våren, da vil "alle" ha seg mc. Kjøp på høsten, da vil "alle" selge eller slippe å lagre til våren.
2005 Suzuki Dl 650 V-Strom
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
På Kjøreklær også har det en tendens til å dukke opp gode tilbud senhøsten, gjerne oktober-november.
Eskenye sykler eller demo, kan det komme gode tilbud på tampen av året eller utpå nyåret.
Om de vil unngå eller bli kvitt overliggere.
Eskenye sykler eller demo, kan det komme gode tilbud på tampen av året eller utpå nyåret.
Om de vil unngå eller bli kvitt overliggere.
- Thundersp00n
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300Rz Hayabusa (2004)
Sen høst og utenfor sesong er som regel billig pga. lavere etterspørsel.
Slik jeg har opplevd det rundt brukt MC-er, pleier markedet å dyppe litt i samme sjanger.
Kan fort finne seg en grei handel fra dem som kvitter seg med eller legger opp til ny sykkel på neste sesong.
At sesongen er slutt er også et brukbart "forhandlingskort" når en diskuterer pris
(Personlig føler jeg at utvalget kan svinge begge veier rundt denne tiden også)
Hos forhandlerne kan en ofte finne gode deals på overliggere og "gammel beholdning" om en er villig til å ta fjordårets modell.
(Overliggere ol. kan en riktignok finne om våren igjen også flere steder)

Slik jeg har opplevd det rundt brukt MC-er, pleier markedet å dyppe litt i samme sjanger.
Kan fort finne seg en grei handel fra dem som kvitter seg med eller legger opp til ny sykkel på neste sesong.
At sesongen er slutt er også et brukbart "forhandlingskort" når en diskuterer pris

(Personlig føler jeg at utvalget kan svinge begge veier rundt denne tiden også)
Hos forhandlerne kan en ofte finne gode deals på overliggere og "gammel beholdning" om en er villig til å ta fjordårets modell.
(Overliggere ol. kan en riktignok finne om våren igjen også flere steder)