MC-sesongen 2024 er på ingen måte over enda .
Lovende værprognoser denne uka her på Østlandet, som gjør at jeg får lyst til en ny tur til Valdres og Aurdal Fjordcamping med overnatting i telt eller hytte.
Noen interessert i å slenge seg med? @Tore L ?
En siste retro overnattingstujr i år hadde vel vært noe ?
Med en god svingom over Golsfjellet på returen .
Grusveien som går fra Bagn til Herad i Gol kjørte jeg i August, den var fin og kan anbefales.
Så kjørte jeg FV51 (asfalt) tilbake igjen dagen etter, det er pent over der også.
Gammelsmurfen skrev: 16 sep 2024, 20:24
Grusveien som går fra Bagn til Herad i Gol kjørte jeg i August, den var fin og kan anbefales.
Så kjørte jeg FV51 (asfalt) tilbake igjen dagen etter, det er pent over der også.
Hm, skal i bryllup i Hemsedal i helgen så vurderer sterkt å ta MC (andre kan ta bagasjen), da kan Bagn-Herad passe inn bra, og Panoramaveien tilbake, SLIK. Takk for tips, kjørt den før men glemt litt bort Panoramaveien var vel stengt en periode men er åpen nå, av en eller annen grunn aldri kjørt den?
Og evt noe SLIKTtilbake over fjellet fra Hemsedal til Ål, flott grusvei over der
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
AJ skrev: 16 sep 2024, 19:54
MC-sesongen 2024 er på ingen måte over enda .
Lovende værprognoser denne uka her på Østlandet, som gjør at jeg får lyst til en ny tur til Valdres og Aurdal Fjordcamping med overnatting i telt eller hytte.
Noen interessert i å slenge seg med?
@Tore L ?
En siste retro overnattingstujr i år hadde vel vært noe ?
Med en god svingom over Golsfjellet på returen .
Skulle gjerne ha blitt med @AJ, men er redd sesongen for lengre turer er over. Har litt for mye å gjøre med vinteropplag av båten og stenging/klargjøring av hytta for vinteren, og dette må gjøres denne uken. Det er snart avreise til Spania i 3 uker, og da blir det litt hektisk for meg med en Mc tur nå. Tigeren går i opplag i neste uke og BSAen skal få overvintre i garasjen, med litt oppgraderinger utover.
Vi får ta det igjen neste sesong AJ, med noen flere turer sammen, har satt stor pris på de 3 vi har fått til i 2024.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Fullt forståelig @Tore L .
Litt vel optimistisk fra min side, ikke minst på egne vene og det ustabile været vi har for tiden. Blir nok ingen lengre turer på meg heller nå på slutten sesongen.
Men! det kommer flere anledninger og planer kan legges i vinter .
Takker for flotte turer, fine pauser og gode samtaler denne sesongen !
Gammelsmurfen skrev: 16 sep 2024, 20:24
Hm, skal i bryllup i Hemsedal i helgen så vurderer sterkt å ta MC (andre kan ta bagasjen), da kan Bagn-Herad passe inn bra, og Panoramaveien tilbake, SLIK. Takk for tips, kjørt den før men glemt litt bort Panoramaveien var vel stengt en periode men er åpen nå, av en eller annen grunn aldri kjørt den?
Og evt noe SLIKTtilbake over fjellet fra Hemsedal til Ål, flott grusvei over der
Begge de veiene mellom Gol og Bagn er fine.
Grusveien av god kvalitet (selv om jeg ikke tror du bryr deg), gratis med mc var den. også
@AJ i Valdres er det flott, hadde vurdert å slengt meg på, men må på hytta nå før det blir frost i bakken.
raster skrev: 10 okt 2024, 19:37
Vi er 2-3 som drar på vedsankern i Fjorda neste helg, vært hyggelig å treffe noen mc siden folk:)
Hva er det … Fortell
Sørge for nok fyringsved til Primus-treffet siste helga i februar på samme sted.
Om dette gjøres rent praktisk på vedsamlerhelga eller om man får noen til å sørge for nok ved dagene for Primus-treffet, vet jeg ikke.
Men utgangspunktet var (og er altså kanskje fortsatt?) i hvertfall at man møttes for å sikre nok ved til hovedtreffet siste helga i februar.
Fine bilder! Er endel litt gamle bilder fra vedsamleren på rykogreis.com. Og det er litt fra oss som digger vedsamleren pluss primus på face og youtube..Disse "treffene" har ingen opplegg og faciliteter, unntatt en utedo.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3