Enig.Megaoctane skrev: 27 sep 2024, 10:52 Når man først har kjørt el-bil, så virker alt annet utrolig "gammeldags". Umiddelbar respons (avhenger av bilmerke) og nesten ingen støy. De nye EL-bussene til Ruter er jo så mye behageligere. Dieselbussene ristet som bare fy...
Var på en helgetur i London, leide bil, og fikk ekstremt godt tilbud på en Polestar 2 til 905kr for 4 dager.
De andre gutta i følget var skeptiske, men det var fullstendig uproblematisk å finne ladestasjoner for lading, og rekkevidde var ikke noe tema når bilen kan levere 500km på en lading.
Man kan si mye om de rødgrønne etc, men satsingen på elbiler er litt som med røykeloven. Det føltes rart når man ser noen røyke, og likeså var England så mye mer "støyende" grunnet alle bilene og bussene som fortsatt kjører på bensin/diesel.
Men - så det noe med den motorlyden da, som for testosteronet til å pumpe...
Men jeg kan ikke si at testosteronet bruser veldig når jeg starter Caddy'en. Derimot får jeg en kick når jeg gir gass med EX30. 0-100 på 3.6 sekunder er rimelig heftig :)
Motorlyd er jeg ikek spesielt opphengt av...lenger....
Det skal sies at jeg ikke kjører el-bil grunnet miljøet. Den debatten overlater jeg til andre. I hovedsak gjør jeg det for å spare penger samtidig som jeg får mer aksellerasjon og en mer moderne følelse når jeg kjører.