Ble avskilta. Koster d meg noe?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
nisufisu
Motorsykkelen din: 2009 RS125

Ble avskilta. Koster d meg noe?

Legg inn av nisufisu »

Ble avskilta i går sammen med 6 andre for mangel på db. Fair enought men lurer på om det koster meg noe får å få tilbake skiltet. Så si alle eg kjenner som har blitt avskiltet måtte ikke betale noe for å få skiltet tilbake, og en eg kjenner som også ble avskilta i går ringte en fra svv han kjente og han sa vi ikke skulle betale. Men jeg har snakket med 2 som sier de måtte betale. Han ene mente han betalte nesten 2k for å få skiltet tilbake, mens han andre sier han betalte 1000kr. Forstår isje kordan d kan være så ulike svar?? Noen som har erfaring
YZF R125 RE06 = 💸
Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon🔋🔌⚡️

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: Ble avskilta. Koster d meg noe?

Legg inn av SveinHa »

Det der ser ut til å gå på synsing blant kontrollørene i SVV. Poden ble tatt med uoriginal potte og da vi viste sykkelen med originalpotte, som allerede er innført i vognkortet, på en gratis visningstime fikk vi beskjed om at "ombygging til originalpotte måtte en betale for siden det var så mye papirarbeid". Dette er rent sludder og vas for papirarbeidet er gjort for evigheter siden. Da vi kom hjem fikk vi høre om en kompis av poden som fikk godkjent akkurat det samme (tilbakeføring til originalpotte) uten å betale på samme trafikkstasjon 2 dager tidligere.

Hva det koster å få tilbake skiltet ditt blir derfor litt vanskelig å forutsi...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Hvis kjennemerke er skadet eller makulert må du betale kr 60,- for å få ut nytt kjennemerke. Eneste måten å få svar på hva det koster deg er å logge inn på «Din side» på vegvesen.no og bestille kontrolltime da ser du pris. Lykke til :thumleft

https://www.vegvesen.no/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Gratis å ha den inni anlegget istedet for i garasjen...

Toalmar
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Toalmar »

DAE skrev: 04 okt 2024, 20:45 Gratis å ha den inni anlegget istedet for i garasjen...
Så blir det ikke så mye bråk heller, rett og slett :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Den gang jeg ble avskilta på moped i typ 2008 tok det en hel dag å få skiltet tilbake på trafikkstasjonen. Betalte ingenting når jeg sa at jeg hadde blitt stoppet i utekontroll.

Så det var gratis, om man ikke teller med bortkastet ventetid.

Brukeravatar
nisufisu
Motorsykkelen din: 2009 RS125

Legg inn av nisufisu »

Ok, da får jeg håpe på det. Sykkelen er fortsatt registrert siden vi fikk lov å kjøre hjem. Leverte skiltet i dag til politiet, får no se om jeg får igjen samme eller om jeg må betale for nytt. Akkurat d e jo ingen big deal. Får se når de avregistrerer sykkelen så jeg kan bestille time. Blir nokk å holde dbn i fremmover. Vi ble tatt mens sykklene bare sto parkert på lagunen i bergen. Kom noen kompiser bort til oss pg bare sa at politiet va der og avskilta elle som ikke hadde db. Lekse lært for å si d sånn
YZF R125 RE06 = 💸
Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon🔋🔌⚡️

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Litt spesielt å bli avskilta på grunn av støy da de ikke har lov til det.
Du skal kun få mangellapp. Hadde du trimmet den i tillegg så er det greit men ikke bare på grunn av støy.

DAE

Legg inn av DAE »

Er vel bruksforbud, skal vel få lapp i neven eller alltinn, mangellapp må man få.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

DAE skrev: 05 okt 2024, 12:14 Er vel bruksforbud, skal vel få lapp i neven eller alltinn, mangellapp må man få.
Ja du får mangellapp og må vise sykkel på biltilsynet, men de har ikke lov til å ta skiltene.
Du får ikke bruksforbud, er ikke farlig å kjøre på fri eksos, men ulovlig.

DAE

Legg inn av DAE »

Høyres ut som dei har lurt trådstarter..

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Avskilte en parkert sykkel er vel juridisk litt på kanten. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar