MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Dem bommer veldigbtrornjeg når dem prøver å lage el-mc som skal ta opp kampen med vanlige motorsykler. El-mc er ikke der enda. Derimot kan dem begynnemmed el-mopeder og by-mc'er og rette seg mot en kundemasse som ikke mener kjlrelengde på 50 mil om dagen er et must.

Det er en grunn til at el-tråsykler og sparkesykler har slått ann. El-mopeder må jo være genialt også. Begynn der mener jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

GSXR-Erling skrev: 16 okt 2024, 20:00 Æ klare ikke lyden av elektrisk mc, og rekkevidden er jo helt "førkrigs" liksom. De kan vel ha noe for seg i byen, men at det skal kunne bli samme entusiasme blandt motorsyklister som det er for fossile, er for meg veldig vanskelig å se for meg. Tipper det gror opp en liten kjøpergruppe, og blir fossilt for vanskelig å holde på med, ja så blir det veldig få tohjulinger på veiene rundt om.
Its crap!
Det er lett og være enig i den uttalelsen, men jeg tror du om noen år må spise i deg disse ordene. Det samme skjedde når elbilene kom med Nissan Leaf i spissen med 10 mil rekkevidde. Det var en knippe mennesker og miljøfantaster som kjøpte disse også var det resten da som dømte den nedenom og hjem.

I dag har elbiler gått forbi bensin/dieselbiler mener jeg. Etter å ha kjørt en moderne el-bil som i mitt tillfelle er en Volvo EX30 Ultra Long Range Twin motor Performance (puh...) så ble det som å gå tilbake til steinalderen og sette seg inn i en Caddy bensiner igjen.

Caddyen er i forhold til Volvoen utrolig treig, automatkassa er gigantisk, veier mye, er lite effektiv og reagerer treigt, motorstøy etc.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 00:46

Caddyen er i forhold til Volvoen utrolig treig, automatkassa er gigantisk, veier mye, er lite effektiv og reagerer treigt, motorstøy etc.
ja det var jo en god sammenligning av biler... :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 17 okt 2024, 06:36
Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 00:46

Caddyen er i forhold til Volvoen utrolig treig, automatkassa er gigantisk, veier mye, er lite effektiv og reagerer treigt, motorstøy etc.
ja det var jo en god sammenligning av biler... :crazy:
Ingen direkte sammenligning, men uttalelsen er farget av mine generelle meninger mellom elbil og fossilbiler.

I mitt lille hode ser jeg på dem som kjøper helt ny bil i dag som ikke er el som enten gammeldagse feilinformerte eller at dem har liten sans for forandringer.

Jeg ser også flere og flere bedrifter som kjøper elbiler. Besparelsen er gigantisk hvis man kjører mye.

Tenk at en stolt eier av en splitter ny BMW 325 til en mill bli frakjørt av helt mainstreame elbiler til under 500.000. Å det helt lydløst. Hærlig :)

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av mekkern »

Når alt dreier seg om akselrasjon så er jo saken grei nok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 17 okt 2024, 07:24 Når alt dreier seg om akselrasjon så er jo saken grei nok.
Jeg har nevnt flere andre ting enn aksellerasjon også. :thumleft

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av GSXR-Erling »

Hvis vi skal snakke om bil også, så, ja, jeg har en elbil, også, den er helt grei og vettug, som pendlerbil pga kostnader, Men, jeg er alldeles ikke typen som ville valgt en elektrisk Porsche!
Lyden av en heftig, perfekt bygd og tuna fossil motor, banker alt av el aks og andre eventuelle fordeler, det lar seg ikke gjøre å komme her med en el Porsche om jeg kunne valgt en fossil! Det ligger også mye bra arbeid bak å lage en deilig fossil motor.

Bilde

Lydfiler: https://m.youtube.com/watch?v=O1Kyt1qDL30#bottom-sheet

https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vL ... MC00MDA%3D
Sist redigert av GSXR-Erling den 17 okt 2024, 08:01, redigert 1 gang totalt.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Porscha er sprek den. Men det stopper der for min del.

For min del hjelper det lite om det låter bra når den blir utklasset av familie elbiler vedrørende aksellerasjon. Noe av fordelen til sportsbiler før var jo at dem faktisk var raske i forhold til andre biler. Ofte gjorde dem stort nummer av aksellerasjonstallene etc.

I dag blir dem ledd av av de fleste elbil eiere.

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av GSXR-Erling »

Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 07:56 Porscha er sprek den. Men det stopper der for min del.

For min del hjelper det lite om det låter bra når den blir utklasset av familie elbiler vedrørende aksellerasjon. Noe av fordelen til sportsbiler før var jo at dem faktisk var raske i forhold til andre biler. Ofte gjorde dem stort nummer av aksellerasjonstallene etc.

I dag blir dem ledd av av de fleste elbil eiere.
I dont care 🙂
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

GSXR-Erling skrev: 17 okt 2024, 08:16
Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 07:56 Porscha er sprek den. Men det stopper der for min del.

For min del hjelper det lite om det låter bra når den blir utklasset av familie elbiler vedrørende aksellerasjon. Noe av fordelen til sportsbiler før var jo at dem faktisk var raske i forhold til andre biler. Ofte gjorde dem stort nummer av aksellerasjonstallene etc.

I dag blir dem ledd av av de fleste elbil eiere.
I dont care 🙂
Det er bra :thumleft

Har du en slik Porsche?

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av GSXR-Erling »

Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 08:17
GSXR-Erling skrev: 17 okt 2024, 08:16
Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 07:56 Porscha er sprek den. Men det stopper der for min del.

For min del hjelper det lite om det låter bra når den blir utklasset av familie elbiler vedrørende aksellerasjon. Noe av fordelen til sportsbiler før var jo at dem faktisk var raske i forhold til andre biler. Ofte gjorde dem stort nummer av aksellerasjonstallene etc.

I dag blir dem ledd av av de fleste elbil eiere.
I dont care 🙂
Det er bra :thumleft

Har du en slik Porsche?
Nei, men har en deilig 3.0/6 i Z4 🙂
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Hadde en kompis som hadde en BMW Z3? for 10-15 år siden (mulig det var Z4). Den brukte mer olje enn bensin. Men jeg liker utseendet på dem. Holdt på å kjøpe meg en slik i 2004. :)

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av GSXR-Erling »

Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 08:34 Hadde en kompis som hadde en BMW Z3? for 10-15 år siden (mulig det var Z4). Den brukte mer olje enn bensin. Men jeg liker utseendet på dem. Holdt på å kjøpe meg en slik i 2004. :)
..det gjorde den nok ikke 🙂, men ja, alle mine Z har brukt litt, Men, dette endrer seg drastisk ved å bruke litt tykkere olje, Magnatec C4 5w40 er mitt valg. Forøvrig er motoren M54, utbredt i racing og kjent som særdeles driftssikker.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

GSXR-Erling skrev: 17 okt 2024, 08:40
Bjerknez skrev: 17 okt 2024, 08:34 Hadde en kompis som hadde en BMW Z3? for 10-15 år siden (mulig det var Z4). Den brukte mer olje enn bensin. Men jeg liker utseendet på dem. Holdt på å kjøpe meg en slik i 2004. :)
..det gjorde den nok ikke 🙂, men ja, alle mine Z har brukt litt, Men, dette endrer seg drastisk ved å bruke litt tykkere olje, Magnatec C4 5w40 er mitt valg. Forøvrig er motoren M54, utbredt i racing og kjent som særdeles driftssikker.
Selvsagt ikke, men det luktet rene oljeraffineriet når man kjørte bak han, hehe.

Mange spreke biler jeg så opp til før, som jeg merker jeg har tatt mer avstand fra nå. Spesielt grunnet den enorme aksellerasjonen man har i de fleste elbiler. Til daglig er det det som gleder mest synes jeg. God aksellerasjon i en ellers "fin" bil som kan brukes til vanlig og som koster en brøkdel av sine fossile venner. (uvenner...) :)

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Legg inn av GSXR-Erling »

..men du var bak han.. 😸
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Svar