Mulig jeg bare har uflaks, men Ctek har jeg nu stort sett bare dårlig erfaring med: den ene Ctek vil lade, den andre ikke, den som ikke vil, lader annet kjøretøy, men det medfører at jeg må resette alarmer, (løfte av jording). Deksler rundt klemmene spretter tidlig av på de og Mode-knappen slutter å virke eller blir muffens.
Jeg kjøper ikke flere Ctek.
Noco: den holdt i 2mnd før den ga 0V, okke som.
Techmate: de funker, lenge
Noen som har et annet bra alternativ enn Techmate?
Driftssikkre batteriladere
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Driftssikkre batteriladere
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- SveinHa
- Innlegg: 695
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Driftssikkre batteriladere
Har også slitt litt med CTek men etter jeg strammet hunnen i skjøtekontakten litt har de fungert 100%.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Driftssikkre batteriladere
Har en gammel Banner lader, som fortsatt funker helt fint eter mange års bruk. Dette er dog ikke en såkalt smartlader.
Det er derimot billigladeren jeg har, en Hamron til under 300,- kr.
Funker fortsatt den også etter tre års bruk.
Det er derimot billigladeren jeg har, en Hamron til under 300,- kr.
Funker fortsatt den også etter tre års bruk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Driftssikkre batteriladere
Ctek har mange hatt problemer med ser jeg.
Kjøp heller Sønnak sin 12/7 lader. Den har jeg hatt i 11 år og funker like fin i dag.
https://www.batteriexperten.com/no/arti ... F4QAvD_BwE
Kjøp heller Sønnak sin 12/7 lader. Den har jeg hatt i 11 år og funker like fin i dag.
https://www.batteriexperten.com/no/arti ... F4QAvD_BwE
Re: Driftssikkre batteriladere
Har hatt en Optimate batterilader i nyere tid som tok kvelden fort. Har 3 stk CTEK ladere nå hvor den gamleste er fra 2010 og ikke noe problemer med noen 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Driftssikkre batteriladere
Har en "dumbatterikokelader" som er konge til å redde i gang batterier og noen andre forskjellige ladere-Også en 3.8a ctec men den er normalt aldri i bruk(Fastmontert i bilen i 6 år nå).
beste laderen er en 15A "intelligent" lader fra biltema fra en 10 år tilbake i tid -eller en 6/12volt lader med 500mah uten elektronikk.
Lader kun opp batterier og lar de ALDRI stå tilkoblet laderen over tid uansett-har tørket ut/kokt/ødelagt batterier flere ganger med "smarte" vedlikeholdsladere.
Lader opp et par ganger om vinteren (på de moderne som trekker litt hele tiden) og det holder fint.
beste laderen er en 15A "intelligent" lader fra biltema fra en 10 år tilbake i tid -eller en 6/12volt lader med 500mah uten elektronikk.
Lader kun opp batterier og lar de ALDRI stå tilkoblet laderen over tid uansett-har tørket ut/kokt/ødelagt batterier flere ganger med "smarte" vedlikeholdsladere.
Lader opp et par ganger om vinteren (på de moderne som trekker litt hele tiden) og det holder fint.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Driftssikkre batteriladere
...begynt å tenke tanken på å ikke la lader henge på i "evigheter". Man kan jo måle, og er det feks 12.6, lader man over natta.
Lithium skal vel helst oppbevares på 30% av maks. De væskefylte helst over 80%>
Lithium skal vel helst oppbevares på 30% av maks. De væskefylte helst over 80%>
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Driftssikkre batteriladere
Lithium celler har en nominell spenning på 3.6-3.7V og trives best der over tid. Et typisk 12V Lithium batteri har vel 3 celler i serie så en fin spenning å lagre på blir da 11.1V eller der omkring.GSXR-Erling skrev: 17 okt 2024, 15:49 ...begynt å tenke tanken på å ikke la lader henge på i "evigheter". Man kan jo måle, og er det feks 12.6, lader man over natta.
Lithium skal vel helst oppbevares på 30% av maks. De væskefylte helst over 80%>
Re: Driftssikkre batteriladere
Det var det som skjedde med Optimate lader på snøfreser. Gjør som du lader opp og kobler fra, lader opp kanskje fire ganger i løpet av en lang vinter.mekkern skrev: 17 okt 2024, 15:46 Lader kun opp batterier og lar de ALDRI stå tilkoblet laderen over tid uansett-har tørket ut/kokt/ødelagt batterier flere ganger med "smarte" vedlikeholdsladere. Lader opp et par ganger om vinteren (på de moderne som trekker litt hele tiden) og det holder fint.![]()
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1