Selv om det har vært litt stille i bloggen så har ikke sykkelen fått stå i ro.
Helgen gikk med på bursdagsfest for en kompis (og på å komme seg etter den...

), men på torsdag og fredag var været alt for fint til å sitte inne, så da ble det omtrent 250 kilometer til sammen, rundt 150 på torsdag og 100 til på fredagen. Ikke noe utpreget nytt og spennende, men stort sett bare rolig kosekjøring på kjente småveier. Torsdagen kjørte jeg egentlig bare rundt på måfå til jeg plutselig var på Nannestad (etter mange omveier), mens fredagen endte opp på Shell på Roa via gammelveien opp Nittedal før jeg snudde å kjørte hjem igjen.
Før jeg snudde hjemover på fredagen så tok jeg og strammet opp pre-load på bakfjærene ennå ett hakk. Bonnien har innstillinger for pre-load og ble levert med pre-load stilt inn på det laveste trinnet. Med ca. 100kg kjøreklar Kenneth på salen så er det alt for mykt og sykkelen bånner fjæringa hvis det går for fort over humper. Jeg har tidligere strammet ett hakk og det hjalp mye.
Siden jeg skulle kjøre nøyaktig samme ruta tilbake fra Roa så tenkte jeg at det var en utmerket anledning til å prøve å stramme ett hakk til for å kunne sammenligne turen ut med turen hjem. Det eksperimentet må kunne sies å være særdeles vellykket! Det skal mye mer til før sykkelen går tom for fjæring uten at den oppleves for hard på bakfjærene.
Konklusjonen er at det lønner seg å ta seg tid til å justere inn det lille man kan justere på.