Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: Bjerknez' | sin lille furtebu...

Legg inn av dypen »

Ser du på finn.no med bruktpris på i4 M50 hvor den billigste 2,5 år og 60k kilometer til kr 530k og nå får du ny toppspekka til kr 599k …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Legg inn av ErikW »

BMW lokal-forhandler leverer som bare det de. Samme er det på Bilia i Tønsberg som jeg bruker

Å kjøre Audi eller VW produkter med den lokale forhandler, så blir det nei takk. Heller aldri noe med Møller gruppen å gjøre etter alt for my trøbbel med arbidsbiler opp igjennom.
BMW har jeg kjørt og kjøpt sykt mange nye av siden 1997. Aldri hatt noen grove feil og heller ingen diskusjoner
Sist redigert av ErikW den 24 okt 2024, 20:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

ErikW skrev: 23 okt 2024, 23:16 BMW lokal-TV-er leverer som bare de de. Samme er det på Bilua i Tønsberg som jeg bruker

Å kjøre Audi eller VW produkter med den lokale forhandler, så blir det nei takk. Heller aldri noe med Møller gruppen å gjøre etter alt for my trøbbel med arbidsbiler opp igjennom.
BMW har jeg kjørt og kjøpt sykt mange nye av siden 1997. Aldri hatt noen grove feil og heller ingen diskusjoner
Diskusjon blir det med Møller gruppen, har opplevd det privat bare en gang på en jobb til 70k med lykkelig utfall som sikkert preget utfallet i positiv retning da jeg allerede hadde bestilt ny bil.

Har ingen erfaring med at Bavaria Lillestrøm er noe bedre eller smidigere vs Møller gruppen ved reklamasjon, tungrodd system som en gang resulterte i å levere bilen hele fire ganger før en enkel sak ble løst hvor første besøk ble dokumentert med bilder og medbrakt bil som enkelt kunne inspiseres der og da.

Hele jobben i effektiv arbeidstid maks 1,5 timer hvor fruen måtte levere bilen hele fire ganger for å komme i mål, første besøk resulterte i bare en ny time for å inspisere om det var en reklamasjon selv om vi insisterte på at feilen måtte utbedres uavhengig av hvem som måtte betale for jobben, andre time resulterte i godkjenning av reklamasjon og bestilling av deler, tredje time resulterte i å bestille tilstøtende del da de ikke hadde fått med seg at begge deler måtte byttes ved andre besøk, jobben ble fullført ved fjerde besøk.

Det har skjedd veldig mye med bilbransjen i løpet av de siste 8 - 10 årene, første linje har liten eller ingen teknisk forståelse, ingen forståelse for å være løsningsorientert ved første henvendelse ved personlig fremmøte med bil, kundens tid ofres ikke en tanke ved å måtte levere bil mange ganger etter hverandre på morningen og hente på ettermiddagen ved en og samme jobb, kjente gjentagende feil som går igjen på bilmodell håndteres som om det var første gang verkstedet opplever en slik feil.

Her kunne jeg kommet med mange både positive opplevelser men også tilsvarende negative fra andre i bilbransjen som du forventer mer fra. Har du forsøkt å få kontakt med ett NAF verksted for timebestilling i etterkant av ett personlig besøk hvor du står med pristilbud i hånda …

Ser du på Oslo og omegn er ofte kunden som hår i suppa hvor personlig kontakt og service ikke skal opprettes hvor du blir henvist til en henteboks for henting av bilnøkkel og betaling skjer via en link eller app i åpningstida hvor ansatte sitter der og på toppen har prisnivået blitt minst firedoblet siden pandemien på de enkleste jobbene.

Er det bare vi som reagerer på hvordan vi som kunde blir tatt i mot og behandlet …
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Etter å ha prøvekjørt alt ffra Volvo EX30, Hyundai ioniq 5, VW id3 og BMW i4 M50 samt prøvesittet Tesla Model 3 og VW id4 å sett på priser og utstyrspakker etc så kommer jeg ikke på argumenter for å velge noe annet enn i4 M50 så sant ikke man trenger mer plass eller vil sitte høyere.

BMW i4 M50 sin fra pris på 599k er meget godt utstyrt og kan regnes som ferdig konfigurert, selv for den litt kresne. Den koster riktignok 50-100.000 mer enn de andre jeg nevner etter å ha valgt tilnærmet utstyr og jeg mener man får ekstremt mye mer for pengene ved å velge BMW'en.

Jeg var jo fast bestemt på at EX30 var den riktige bilen for meg. Jeg skrev nesten under på kontrakten. Men så fort jeg satt meg inn i en BMW i4 M50, så var valget tatt etter få minutter og etter første prøveturen var jeg solgt.

Det er ikke hver gang jeg forlater BMW sin konfigurator eller en fysisk butikk med et "tilbud" som føles som om man har vunnet i lotto, men det var følelsen jeg fikk.

Bilen er som nevnt i boks og den blir formelt bestillt rett etter jobb i dag :)

Min bil kommer da til å se nøyaktig slik ut:
1.JPG
2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Legg inn av Canutus »

Råtøff bil :twothumbs:
Har du fått solgt raketten nå?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 24 okt 2024, 13:16 Råtøff bil :twothumbs:
Har du fått solgt raketten nå?
Nei, det går litt trågt. Ikke den beste tiden å selge på. Men den ligger ute til en meget god pris nå og det er mange som har satt den som "favoritt" og den har over 2.300 visininger. Fire har kontaktet meg, men har ikke hørt noe mer.

Så det er en viss trafikk, men det går lenge mellom hver forespørsel. Men som nevnt.. ikke den beste tiden :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Når det gjelder bilen er dette det desidert råeste jeg har kjørt noen gang vertfall. Har sett "quarte mile" tester med denne ned til 11.8 sekunder. 0-100 har flere klart og få den ned i 3.6 sekunder og enda mer imponerende er aksellerasjonen når man er i fart. Rett og slett en helt sinnsyk kjøremaskin. Men familiebil er det ikke :)

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Re: Bjerknez' | Har byttet ut MC med bil!

Legg inn av ErikW »

@Bjerknez
Bra jobba, riktig valg, råtøffe bil dette. Du kommer til å bare kjøre bil du nå. Med de kjøre egenskapene en BMW har så får du liksom ikke nok. Blir nesten litt misunnelig her nå altså :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 24 okt 2024, 20:42 @Bjerknez
Bra jobba, riktig valg, råtøffe bil dette. Du kommer til å bare kjøre bil du nå. Med de kjøre egenskapene en BMW har så får du liksom ikke nok. Blir nesten litt misunnelig her nå altså :D
Hehe, takk for det :thumleft

Nei, dette tror jeg blir veldig bra. :thumleft

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Kan ikke annet enn å kondolere.

Neida. Flott vogn du skal ha, uten tvil. Ikke skal jeg komme med en tirade om BMW mot Audi heller. For BMW har gjort noe som Audi ikke har klart eller prioritert til bl.a. min irritasjon. Når ungene ikke er med i bilen lengre så trenger jeg ikke større bil enn en tradisjonell A3 / A4 /A5 og jeg vil gjerne ha sedan eller coupe, men det klarer de Fae... meg ikke å lage.
BMW sjefene har fått til en modell rekke innen el-biler som det står respekt av. Det er stort sett en BMW med batteri for enhver smak og behov. Der har Audi æsja på leggen. De prioriterer store SUV'er og for dyre modeller til at vi som ikke trenger så mye plass må lete etter andre merker. Det er nok et bevist valg de har tatt siden de har VW og utvalget der for de som vil ha mindre og billigere biler. Men jeg har kjørt VW sine ID3 og ID4..... konklusjonen er klar. Ikke noe å løpe etter. Finish og materialer er annenrangs og kjøre feeling er ikke tilstede. Motor alternativer med litt fun factor mangler de også. Snerken SKAL av hvis man vil.

Når det gjelder kundebehandling hos Møller gruppen så har jeg ikke noe å klage over, har alltid blitt behandlet bra der i alle de 30 år jeg har kjørt Audi. Jeg tror det også har en sammenheng med at man bør komme til skranken og snakke med de uten å være for krass. Det er lov å være litt ydmyk. De som sitter der er jo tross alt bare en ansatt som skal gjøre sitt beste og gjennom årene så har de lært at jeg stort sett vet hva de skal gjøre og bør gjøre siden jeg gjør min due dilligence.

Kos deg med god samvittighet med i4'en og den er nok kanskje den beste i sitt segment på markedet akkurat for tiden.

Min fattige trøst får være at Etron GT og GT RS har rast ned i pris og det er noen flotte på markedet, så kanskje....... bare kanskje er det hope in a hanging snore, men pris tapet akkurat nå er for stort enda til at jeg legge mine penger i en slik.

PS! Jeg har vel en mulighet for "snill gutt" prisen for denne posten :twothumbs:
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 25 okt 2024, 12:25 Kan ikke annet enn å kondolere.

Neida. Flott vogn du skal ha, uten tvil. Ikke skal jeg komme med en tirade om BMW mot Audi heller. For BMW har gjort noe som Audi ikke har klart eller prioritert til bl.a. min irritasjon. Når ungene ikke er med i bilen lengre så trenger jeg ikke større bil enn en tradisjonell A3 / A4 /A5 og jeg vil gjerne ha sedan eller coupe, men det klarer de Fae... meg ikke å lage.
BMW sjefene har fått til en modell rekke innen el-biler som det står respekt av. Det er stort sett en BMW med batteri for enhver smak og behov. Der har Audi æsja på leggen. De prioriterer store SUV'er og for dyre modeller til at vi som ikke trenger så mye plass må lete etter andre merker. Det er nok et bevist valg de har tatt siden de har VW og utvalget der for de som vil ha mindre og billigere biler. Men jeg har kjørt VW sine ID3 og ID4..... konklusjonen er klar. Ikke noe å løpe etter. Finish og materialer er annenrangs og kjøre feeling er ikke tilstede. Motor alternativer med litt fun factor mangler de også. Snerken SKAL av hvis man vil.

Når det gjelder kundebehandling hos Møller gruppen så har jeg ikke noe å klage over, har alltid blitt behandlet bra der i alle de 30 år jeg har kjørt Audi. Jeg tror det også har en sammenheng med at man bør komme til skranken og snakke med de uten å være for krass. Det er lov å være litt ydmyk. De som sitter der er jo tross alt bare en ansatt som skal gjøre sitt beste og gjennom årene så har de lært at jeg stort sett vet hva de skal gjøre og bør gjøre siden jeg gjør min due dilligence.

Kos deg med god samvittighet med i4'en og den er nok kanskje den beste i sitt segment på markedet akkurat for tiden.

Min fattige trøst får være at Etron GT og GT RS har rast ned i pris og det er noen flotte på markedet, så kanskje....... bare kanskje er det hope in a hanging snore, men pris tapet akkurat nå er for stort enda til at jeg legge mine penger i en slik.

PS! Jeg har vel en mulighet for "snill gutt" prisen for denne posten :twothumbs:
Hehe, dette er den desidert morsomste bilen jeg har kjørt til dags dato. Det er også første gangen i mitt liv jeg skal eie en BMW. Jeg har hatt både Audi, Mercedes og VW tidligere (for mange år siden), men nå ble det BMW, så får vi se om denne kan bringe meg til nye steder :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Det er noe som skjer fysisk i kroppen når 400-500+ hk tar skikkelig i. Det er adrenalin som bobler og det er så momentant med elbil at det er litt uvirkelig den første tiden. :twothumbs:
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 25 okt 2024, 15:16 Det er noe som skjer fysisk i kroppen når 400-500+ hk tar skikkelig i. Det er adrenalin som bobler og det er så momentant med elbil at det er litt uvirkelig den første tiden. :twothumbs:
Ja, det er ganske sinnsykt. Det er ikke veldig mange langs veien som tar deg i lyskryssdueller. Selv mange motorsykler må nok slite litt i praksis. Men klart toppfarten er vel begrenset på rundt 230km/t (tror jeg). Men det skal nok ikke bli noe behov for slike hastigheter uansett.

Brukeravatar
dypen

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Legg inn av dypen »

Det er en sjuk følelse, husker første gangen i en Model X 100 på max power jeg og en arbeidskollega fra stille til flat pedal på tørr asfalt. Du tror det ikke, det går så j….. :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Legg inn av FredrikE24 »

BMW er best :thumleft

BMW er kjøreglade biler for kjøreglade folk.

Svar