Halloween …

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Halloween …

Legg inn av dypen »

Allehelgensaften også kalt Halloween i følge Wikipedia og bilde fra Snapshat, feires ikke men vi har en kurv med smågodt til de minste som ringer på :thumleft
IMG_7682.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: Halloween …

Legg inn av SveinHa »

Har laget automatisk Halloween-mode på utelyset... men med været i dag er det neppe mange som er ute og går...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Allerhelgensaften, ja takk!

Halloween... :-k
ellers takk.

:mk

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Det går unna på smågodtet her nå :D
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev: 31 okt 2024, 19:10 Det går unna på smågodtet her nå :D
Ekstremt mange her hvert år om ikke været er ekstra ufyselig, lang vei også er det et par arrangementer borti her så de går forbi oss alle sammen.
Såpass trafikkert at det ikke er vits å forlate gangen å gå inn i stua igjen, for det står kø ute på veien...
Kona pleier å håndtere det der for det meste, i dag holdt jeg på med oppussing i underetasjen, så jeg slapp unna ;-)

Jeg er ikke så happy med det greiene her må jeg innrømme, bare noe butikkene har "adoptert" fra USA (opprinnelsen er fra Mexico).
For å selge mye drakter og annen drit hvert år.
Julebukk derimot var en Norsk tradisjon, men det er vel nærmest borte. Det har vel skjedd to ganger i mitt voksne liv at jeg har fått julebukker på døra, de sang til og med :D
Ble litt paff, for det var så uventet.... ble jo nesten rørt :D

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kan ikke fordra Haloween og unher som ringer på døra. Ikke har jeg noe til dem heller. Sikkert fordi jeg ikke har eller har hatt barn selv og kommer aldri til å få det. Jeg hater ikke barn. Jeg er ingen grinebiter som går rundt og kjefter på småunger. Jeg orker bare ikke å forholde meg til barn. Vil kye heller ha en Hund (noe jeg har hatt) enn et barn. Heldigvis er madammen helt enig.

Vinhar jo noen unger i familien og det hender dem kommer på besøk. Helt greit det. Gjlr meg ikke så mye. Men gud så deilig det er når dem drar igjen også...

Tanken på og våkne hver eneste morgen eller kveld til barneskrik, kjøring til og fra barnehage, matpakkesmøring, og ellers andre tusen ting man må gjøre når man har barn. Det tar jo opp absolutt all tiden din i mangfoldige år. Jeg forstår at man blir glad i barna og har man først har fått dem har man liksom ikke noe annet valg heller.

Jeg jobber sammens med flere som har barn. Historiene jeg får overbeviser meg ikke for å si det sånn.

Alle rundt meg/oss vet om hva vi synes om barn og derfor har vimaldri blitt spurt om å sitte barnevakt etc. heller. Det kunne ikke engang falt meg inn. Det er helt utelukket at jeg bruker min tid på og passe andres unger.

En lite avsporing her altså, men det er vertfall grunnen til at jeg ikke liker Halloween. Lusene er avslått og folk i nabolaget her jeg bor kjenner meg og vet at jeg ikke ønsker besøk på døra Halloween. Respekterer dem meg, så respekterer jeg dem. Det har fungert hekt supert de 26 årene jeg har bodd her. :)

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Er ingen stor tilhenger av Halloween men fruen ordner en kurv med godter og koser seg med besøk av småtassene.

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Vi har som regel vært fredet for slikt der vi bodde frem til nylig, litt usikker på hvorfor da det ligger rett ved en hovedvei, med fortau, på en relativt sentral plass. Tror vi kanskje har hatt ett eller to Halloween-besøk på de syv årene vi bodde der.

I år har vi ikke sett snurten til noe som helst, men det hjelper nok at vi nå befinner oss et godt stykke inn på en trang, mørk, privat vei som mange ikke vet om og hvor selve innkjøringen til veien også er rimelig usentralt plassert mtp. gående (men ellers veldig kort vei til alt man trenger med bil/sykkel).

Hadde en liten "feiring" forrige helg for døtrene til noen venner. Bare to unger, men når to stykk i barnehagealder sluker nedpå litt sukker så blir det jaggu liv til tross for det lave antallet...

Liker i grunn selve konseptet med Halloween, "skummel" musikk og kostymer, og ikke minst godis - men frister ikke å ha unger på døra en hel kveld så krysser fingrene for at vi fortsetter å få være i fred inne i kroken vår. Eller så tror jeg plasseringen og utformingen på både hus og oppkjørsel hadde vært midt i blinken om man skulle tatt helt av og lagt et skummelt "Halloween-hus".

Svar