Orginalt nett og eksos.
Øhlins cartridge og Øhlins TTX36.
Brembo pumpe.
Ståloms slanger
19000km
To do:
Bytte kamkjedestrammer, endre lakkskjema.
Tenker lakkeringa blir utført med billig lakk på sprayboks.
Kommer oppdateringer fortløpende når det har skjedd noe.
Sist redigert av GSXR-Erling den 06 okt 2024, 11:52, redigert 1 gang totalt.
For banekjøring må jo dette være bra «verktøy» … tenker den største klassen. R6 og Kawasaki sin 636 i den mindre klassen. Det er kanskje nyere sykler som gjør det bra i dag … Flott å se på R1
IMG_1983.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Blir jo stående lenge nu, så tappet ut bensinen, (usikker på om det var 95 eller 98 der). Blanda 5l 98 med bensinkonservering, helte i ett par liter og starta. Lot den gå til 85C. Tenker bensinsystemet klarer seg fint nu i dvala.
Også rengjort og olja inn KN filteret. Fant noe grus i boksen
dypen skrev: 06 okt 2024, 11:26
For banekjøring må jo dette være bra «verktøy» … tenker den største klassen. R6 og Kawasaki sin 636 i den mindre klassen. Det er kanskje nyere sykler som gjør det bra i dag … Flott å se på R1
IMG_1983.jpeg
Av de mest populære er vel nyere R1, eldre Gixere (600/1000), R6 i alle årganger og CBR1000RR.
Så var det denne strammeren, ikke fått den enda, men tenker på monteringen. Tror jeg bare må, for ro i sjela, ta meg tid til å lirke av (for ikke å nevne på), toppdekselet, så jeg kan sjekke at timingen er korrekt før jeg tørner for hånd, og så starter. Da kan jeg jo også sjekke ventilklaringen når jeg først har åpnet der. Håper jeg slipper shimse, er 8 ggr mer jobb enn å bare måle. Får gjøre fi****reint før deksel løftes av!
Leste meg litt opp, og byttet til manuell kamkjedestrammer ved å sette timing i TDC på nr 1, stramme til motstand, også halv ut. Åpnet ikke toppdeksel.
Raklingen forsvant.
Sist redigert av GSXR-Erling den 02 nov 2024, 07:59, redigert 1 gang totalt.
Finjusterte den idag. Starte, la gå seg varm, slakke til man hører rakling, og rooolig tilbake til lyden opphører, ca 1/8 omdr inn igjen da. Tror dette var lurt å gjøre iom det er ekstra belastning på kjedet, som ved nedgiring fra høyt turtall om og om igjen, runde etter runde.
Gjenstår å bytte bremsevæske til Motul RBF660 DOT4 og feste kåpene med Dzus. Samt litt lakkarbeid, tanken, innsug og bakfelg.
Sist redigert av GSXR-Erling den 02 nov 2024, 08:04, redigert 1 gang totalt.