Dalix og V Strom på tur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Domino
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800

Re: Dalix og V Strom på tur

Legg inn av Domino »

Dalix skrev: 20 sep 2024, 20:47 Hmm, solgte en veteran til Bardufoss, som jobbet i Forsvaret. Mener han var trønder 😬
Verden er ikke stor! Min veteran gikk også til en trønder som jobber i Forsvaret. Helikoptermekaniker.

Dalix
Motorsykkelen din: Suzuki Dl 650 V Strom

Legg inn av Dalix »

Ble ca 150km i dag sammen med en kompis på sin Honda. Tror dette var årets siste tur for min del. Melder nå 5-6 grader fremover så det er ikke så kos lenger.. Var 0 grader i natt, og sikkert kaldere på sine plasser. Vi valgte å snu og kjøre tilbake samme vei da det var isete i skyggen. Men i sola var det levelig, fyrte opp kvistbrennern i lunsjen. Glemte selvfølgelig å ta bilder 😜
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2005 Suzuki Dl 650 V-Strom

Dalix

Legg inn av Dalix »

Da var biken avregistrert, parkert innerst i garasjen og planer for neste sesong kan legges. Har egentlig bare kost meg i min første sesong med tung mc 😎

Oppgraderinger:

Har tatt nedi 2 ganger i litt ulendt terreng, eksosen henger lavt på V-Strom, skal vurdere bukplate, da må man ha veltebøyle og?
Fikk meg en "karamell" i skuldra ifbm skolekjøringa på sånn naken sykkel 😒 kjenner den etter lengre kjøre pass enda.. vurdere å montere sånn riser/liftback på styret.
Nye varmeholker trenger jeg også, ene har gitt opp..
Nye dekk er snart nødvendig, her vurderes det hakket grovere enn de 70/30 (tror jeg) jeg har nå. Altså litt småpusk å vurdere/bestille/montere i løpet av vinteren.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Dalix skrev: 05 okt 2024, 20:36 Da var biken avregistrert, parkert innerst i garasjen og planer for neste sesong kan legges. Har egentlig bare kost meg i min første sesong med tung mc 😎

Oppgraderinger:

Har tatt nedi 2 ganger i litt ulendt terreng, eksosen henger lavt på V-Strom, skal vurdere bukplate, da må man ha veltebøyle og?
Fikk meg en "karamell" i skuldra ifbm skolekjøringa på sånn naken sykkel 😒 kjenner den etter lengre kjøre pass enda.. vurdere å montere sånn riser/liftback på styret.
Nye varmeholker trenger jeg også, ene har gitt opp..
Nye dekk er snart nødvendig, her vurderes det hakket grovere enn de 70/30 (tror jeg) jeg har nå. Altså litt småpusk å vurdere/bestille/montere i løpet av vinteren.
Jeg monterte riser/liftback i sommer, kjøpte fra Hornig i Tyskland (https://www.motorcycleparts-hornig.com/).
Det hjalp meg mye syns jeg, takler lange etapper bedre etter det.
Har første settet med Dunlop TRX Raid nå, ekstremt bra dekk på både grus og asfalt, men har nok ikke rekord i levetid på bakhjulet.
Men det henger jo sammen, harde dekk gir litt dårligere grep, spesielt på våt asfalt.

Dalix

Legg inn av Dalix »

Da er det pakker på vei til far 😁
Oxford varmeholker og riser/liftback i posten.

Svar