Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av dypen »

Erfaring med brukt kjøp av Yamaha WR 400F eventuelt 426F eller 450F, hva er pluss - minus og hva er punkter på sjekkliste som må sjekkes ut. Tenker alt som berører ett brukt kjøp, «brukt kjøp guide».

Ser 426F og 450F har 58 hk vs 400F som har 48 hk, det er bare 450F som har el-start. Tenker ett bra eksemplar av 400F / 426F kan være like bra som 450F med el-start hvor sistnevnte sikkert blir dyrere … Er det timeteller eller kilometer teller på disse?

Yamaha WR 400F spec:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... f%2098.htm
IMG_2279.jpeg
IMG_2280.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av GSXR-Erling »

Har ikke mye erfaring på såpass grovt, men elstart blir raskt kjekt å ha 😊
Er de skikkelig brukt går det hardt ut over alle lager og foringer. På motorsiden er vel det mest neglisjerte, å ikke shimse ventiler.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av mekkern »

Usikker på om alle modeller ble veigodkjente med full-effekt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av dypen »

GSXR-Erling skrev: 11 des 2024, 08:28 Har ikke mye erfaring på såpass grovt, men elstart blir raskt kjekt å ha 😊
Er de skikkelig brukt går det hardt ut over alle lager og foringer. På motorsiden er vel det mest neglisjerte, å ikke shimse ventiler.
Det er fem ventil’s topplokk på disse og visstnok kostbare saker hvis det skjer noe med topplokket. Men om det er noe problem er ikke kjent til nå …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av dypen »

mekkern skrev: 11 des 2024, 14:41 Usikker på om alle modeller ble veigodkjente med full-effekt.
Har sett eldre WR450F på hvite skilt og da vil jeg tro både WR400F og WR426F går på hvite skilt. Men nyere WR450F har jeg ikke sett registrert på hvite skilt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av GSXR-Erling »

5 ventileres min YZF250 09 også. Gått ca 300t den. Mosa ei girkasse, mye min feil 😆 og bytta innsugsventiler pga sundjørte tallerkener og fikk ikke minste shimsen under. Tror ikke det er noen kjente problemer med de 450ene heller, men du kan jo også prøve på et større forum for aktuell modell.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Brukt kjøp guide Yamaha WR 400F / 426F / 450F

Legg inn av dypen »

Foreløbig ikke funnet så mye negativt …

Modellen som ikke har selvstarter (WR400F) kan være krevende å starte uten erfaring, løsning er å bruke dekomp for å turne over TDC.

Kjent «mods» som flere bruker.
I have a seat and tank from a 98 yzf on my 99 wr and it was the best mod I did. Not that its lighter but just easier to move around.
Her er noe jeg ble nysgjerrig på som jeg håper noen på mcsiden.no har svaret på … Skal lager i topplokk smøres opp med fett siden det står at varm olje vasker det ut? :scratch
Areas to watch on the bike:
1) watch grease in the head bearings, the hot oil melts it out. Use LMX red grease, it doesn't melt out like Bel-Ray waterproof grease.
2) change the oil religiously like any four stroke.
3) Yamaha needs to learn that everyone hates the stock seat and tank. Save your pennies for a YZ seat and aftermarket tank (or buy a used YZ tank - there's a bunch on the market).
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar