Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
GSXR-Erling
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av GSXR-Erling »

https://www.aftenposten.no/norge/i/Gyep ... k-det-er-v

I ettermiddag er det dobbelt så dyrt (ikke regnet med strøm støtten), å lade el versus fylle diesel, og det med hjemmestrøm, årsak: det blåser ikke i Tyskland 😆
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

OttoL
Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015

Legg inn av OttoL »

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En skikkelig gla'sak av David mot Goliat kaliber, tør jeg påstå. Og som viser at man må våge og trørre å stå på mot overmakten :thumleft :

https://www.nrk.no/innlandet/student-so ... 1.17175436

Og så en forferdelig trist og ytterst tragisk sak.
Også denne mot overmakten. Men her tapte lille "David"...

https://www.nrk.no/sapmi/odd-bjornar-bj ... 1.17172883

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

https://www.nettavisen.no/nyheter/trump ... 95-2204405

Spennende å se hva Putin svarer.
Jeg blir ihvertfall ikke forundret om han gjør krav på Svalbard, evt bare okkuperer øyene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

Der Spiegel: Hackere fant GPS-data fra 80.000 norskeide Volkswagen-elbiler:

https://www.mn24.no/nyheter/i/3MXrdv/de ... en-elbiler

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, da er kaos og krise igjen. Det snør! I januar!! I Norge!!!
Totalt snøkaos !!

Hjælp :O!!

Enig med denne dama som nytes det blir vel mye. Ikke nødvendigvis for mye vinter og dertilhørende snøfall, men litt vel mye skremselspropganda:

https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-p ... 95-2218700

Er vi nordmenn i ferd med å bli totalt hjelpesløse og stakkarslige straks det det blåser og snør og blir høyst vanlig vinterlig her i landet :scratch ?
Noe av det første som nevnes er at de som kan bør ta hjemmekontor og skoler holdes stengt. Og det er visst ikke bare folk her i landet, som ser ut til å takle og tåle ting stadig dårlige.
Infrastruktur som jernbane og strøm slås også ettertrykkelig ut straks det snør og blåser litt.
Ganske utrolig, egentlig :-i_sv .

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Tror heller vi er godt på vei til å blåse opp alt mer enn nødvendig, det gjelder da naturligvis også - eller kanskje særskilt - i media.

Så vidt jeg kan huske så har det vært helt standard rutine i mange år at det oppfordres til å vurdere om reiser faktisk er nødvendig når ved farevarsel og tatt i betrakning mengden kjøretøy som ligger strødd i grøfter og på jorder hver gang det blir litt hvitt på bakken så tenker jeg at det er helt innafor at folk tenker seg om en gang ekstra.

Det kan godt tenkes at deler av strømnettet burde vært utbedret. Her på det sentrale Østlandet hvor jeg oppholder meg mest så erfarer jeg strømnettet er veldig stabilt på vinterstid, men heller mer utsatt på sommeren ved tordenvær og ev. kraftige vindkast. Ser på Elvia sin oversikt nå at det kun er en håndfull utfall innen hele deres dekningsområde (mesteparten av Østlandet inkludert Oslo), mens Glitre nede i sør har flere tusen husstander uten strøm for øyeblikket. Mulig det er lokale geografiske forhold som er årsaken til noe av dette - jeg leser at deler av utfallet i sør skyldes trær som faller over strømlinjene, mens i området hjemme er all strømmen gravd ned i bakken og da har man ikke det problemet i det hele tatt.

At jernbanenettet generelt ligger flere tiår bakpå med vedlikehold er vel gammelt nytt så der skal det ikke stort til av noe som helst før det blir driftsproblemer...

tormodg
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)

Legg inn av tormodg »

Denne var litt søt (nb! Off topic).

Nyhet om salg av en tunfisk på «størrelse med en MC»:

https://www.cnn.com/travel/japan-bluefi ... index.html

Litt usikker på hvordan de definerer den størrelsen… 🤣🏍️

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Så sant som det er sagt fra arbeidsgiverorganisasonene, etter min mening:

https://www.nettavisen.no/okonomi/reage ... 95-2220251

Folk her I landet bør vel både forvente og venne seg til litt tidvis heftig vintervær her i landet og ta høyde for at dette skjer med jevne mellomrom.
Litt mental og praktisk beredskap er muligens ikke så dumt...?

greina
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin

Legg inn av greina »

AJ skrev: 07 jan 2025, 10:21 Så sant som det er sagt fra arbeidsgiverorganisasonene, etter min mening:

https://www.nettavisen.no/okonomi/reage ... 95-2220251

Folk her I landet bør vel både forvente og venne seg til litt tidvis heftig vintervær her i landet og ta høyde for at dette skjer med jevne mellomrom.
Litt mental og praktisk beredskap er muligens ikke så dumt...?
Enig i at vi må ta høyde for at det er vinter i Norge, men når folk hadde hjemmekontor i to år og fikk gjort jobben så klarer mange en dag i ny og ne når ingenting funker i trafikken. Det hjelper iallefall alle som har yrket sitt på veien/håndverkere/nødetater osv at det blir mindre trafikk på de værste dagene.

Togene står mer en de går (iallefall tidvis), og veiene til og fra større byer og tettsteder er som regel ikke dimensjonert for at alle skal måtte kjøre bil. Folk bruker mer tid i kø en på jobb på de værste dagene og da er det vinn-vinn at de som kan jobbe hjemme gjør det.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Stort gjort og en voksen beundringsverdig avgjørelse fra en av norsk idretts største giganter gjenom tidene, tør jeg påstå :notworthy: :

-Legger opp.
– Det viktigste for meg er mine to barn. Og gleden av å være hjemme med dem er uvurderlig. Men samtidig er det allerede et savn å konkurrere. Det er det alle beste. Man vinner et sted og taper et sted, sier han og fortsetter:

– Det er ikke meningen å sitte her og sippe. Det er få ganger jeg griner. Mine første mesterskapstitler, under fødsel og nå, sier han.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Forsvaret vil ha bilen hvis krig...:

https://www.vg.no/nyheter/i/mPWMrp/fler ... -rekvirert

Noen her som har fått melding om dette i dag?

Kanskje de vil ha noen motorsykler også :scratch?
Har selv ikke fått noen melding, men kan med god samvittighet si heldige den som ville fått tildelt min 1290 :crazy: .

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Firmaer og verksteder med biler, tilhengere, lastebiler osv har fått beskjed om hvilke militærleir det skal leveres til :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Norsense
Motorsykkelen din: For tiden uten.

Legg inn av Norsense »

Husker jeg fikk det varselet på min ER 100 i ungdommen. Har ikke fått det på noen senere kjøretøy. Men nå er jo andelen av kjøretøy brukelig i en krisesituasjon sterk fallende, så ikke så rart om man får denne om man har en firehjulstrekker med forbrenningsmotor.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Screenshot_20250127_211312_Chrome.jpg
Screenshot_20250127_211659_Chrome.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar