Noen som har Mitas Enduro Trail ADV

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Noen som har Mitas Enduro Trail ADV

Legg inn av ErikW »

Hei folkens
På min BMW 1250 GS HP, så kjører jeg i dag Continental TKC 70 foran og TKC 70 Rocks bak. Dette fungerer optimalt det, men har litt lyst til å prøve Mitas Endura Trail ADV på neste dekk skift i Juni.
Noen som har erfaring med disse?
Er også nyskjerrig på Mitas Endura Trail +

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -trail-adv
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... trail-plus

Kunne selfølgelig valgt Continental TKC igjen, men artig å prøve noe nytt også.
Kunne også valgt Dunlop Trailmax Raid, som min kompis kjører på og de er jo sykt bra da.

Synspunkter ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Noen som har Mitas Enduro Trail ADV

Legg inn av AJ »

Har ingen erfaring med Mitasdekkene du viser til i innlegget.
Men hare flere års gode erfaringer med Mitas Terra Force-R.
Disse har jeg erfart som trygge på såvel tørr som våt veibane. Disse har også god slitestyrke og trapper lite.
Men de er ikke gode nok til aktiv gruskjøring.

Basert på disse erfaringene ville i hvert fall jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å velge de mer grovmønstrede og grusorienterte MItasdekkene.

Tomkrn
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023

Legg inn av Tomkrn »

Svogeren kjørte ned til kontinentet i fjor sommer på E-07 (Enduro Trail+) med en Honda AT1000. Han var ikke helt fornøyd med egenskapene på asfalt, bråket rimelig mye og sporet en del på høyhastighetsveier.

Enduro Trail ADV ligner i grunn på E-10, som jo var nesten helt lik TKC80, men de nye ser ut til å ha litt snillere mønster, så noe mellom TKC70 og TKC80?

Tenker at pris og tilgjengelighet må bety like så mye mellom Mitas ETA og Continental TKC70/Rocks, blir sikkert like fornøyd med begge deler asfalt og lettere grus.
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Ikke erfaring med akkurat det dekket-men mønsteret vil nok kunne gi noe støy.
Hvis man skal kjøre asfalt og "vanlige"grusveier så kan man jo like så godt kjøre med vanlige dekk. støyen fra knastedekk kan være påtrengende i visse hastigheter og forholdsvis kort levetid.
Angel GT er forresten helt ok så sant det er tørt og ikke søle/gjørme/vått gress. ;)
IMG_6872.JPG
På FTR`n har jeg Continental traliattack3-fine også med litt smågrus på asfalten da mønstret har plass til litt dritt så man ikke triller helt av veien.
skal en helt ut i "bløyta" eller løsmasser så bør en jo gå for noe mer åpent.
Mitas C02-utgått modell nå.
IMG_5430.JPG
VKSEPFLD.jpeg
Så det bunner vel i 2 ting-behov og image.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Ketil
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019

Legg inn av Ketil »

Har kjørt med Mitas E07 og var veldig fornøyd med det, godt feste på grus og bra på asfalt. Men bakdekket ble veldig fort slitt, fikk vel 5000 km på det, men det har nok litt med lange transportetapper på grov asfalt her i nord. Det jeg har vært mest fornøyd med av slike grovere dekk, er egentlig den komboen du kjører på i dag med tkc 70 og tkc 70 Rocks bak.

Mitas E07
Bilde

Svar