Resultatet av kinesiske biler
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Resultatet av kinesiske biler
Et resultat av at for mange handler kinesiske "spy wagons":
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKe ... try=114690
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKe ... try=114690
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
Re: Resultatet av kinesiske biler
Det er noen Kina produserte bil fabrikker som er økonomisk solide eller er eid av eiere med finansene i orden men langt fra alle har det, friskt i minne er det ett merke som har kastet inn hånduken her i Norge og da blir ikke eierforholdet billig og enkelt fremover. Vurderes salg blir heller ikke det enkelt …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Resultatet av kinesiske biler
Hadde Volkswagen lagd bedre biler, så kanskje hadde de hatt det bedre. Når VW Caddy og Transporter f.eks. var klasselederen, så lot de kvaliteten svikte og Ford og Mercedes overtok mye. Samme med Golf` n
- SveinHa
- Innlegg: 695
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Resultatet av kinesiske biler
Jeg er ikke det aller minste i tvil om at kinesiske biler kan klassifiseres som "spy wagons" men om de er bedre eller verre enn alle andre er jeg langt mer i tvil om. Se bare hvor mye spiondata både Android og EpleFon sender til sine "foreldre"... Android er jo i utgangspunktet et open-source prosjekt men sentrale deler har Google lukket for innsyn og det betyr i praksis at jeg f.eks. ikke kan la telefonen gjøre et lovlig opptak av mine samtaler men hva Google kan er mer usikkert, de sender i alle fall store mengder data som ikke virker nødvendig for den daglige bruken av telefonen... Men tilbake til bil... Hvor lenge er en bilprodusent pliktig til å holde reservedeler? 10 år eller noe sånn?
Hva skjer om produsenten forsvinner fra markedet? Kan en risikere plutselig null tilgang til deler?
Jeg er veldig fornøyd med dagligbilen min, en 1990 modell Land Rover 90 fullstendig uten elektronikk og med fantastisk tilgang til reservedeler. Den er produsert mer eller mindre uforandret fra 1948 til 2016. Kan ikke bli slått ut av solstormer, enten naturlige eller menneskeskapte, og vil være brukende så lenge der er diesel tilgjengelig... så får den heller koste 4-5 ganger mer pr mil enn "dildo-power"

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resultatet av kinesiske biler
Samme her.SveinHa skrev: 22 des 2024, 10:56 Jeg er veldig fornøyd med dagligbilen min, en 1990 modell Land Rover 90 fullstendig uten elektronikk og med fantastisk tilgang til reservedeler. Den er produsert mer eller mindre uforandret fra 1948 til 2016. Kan ikke bli slått ut av solstormer, enten naturlige eller menneskeskapte, og vil være brukende så lenge der er diesel tilgjengelig... så får den heller koste 4-5 ganger mer pr mil enn "dildo-power"![]()
Fortsatt storfornøyd med min Hyundai Elantra, 2004 mod., nå med 116K på telleren. Litt rusk har det vært i siden kjøpet i 2018, men helt uproblematisk med deler, nå sist nye støtdempere fra Skruvat til svært god pris og brukt låsekasse til førerdøra fra Bil1din.no.
Går inn i det sjuende året som eier av denne bilen, som så langt har kostet meg litt mer enn 70K i rep., service inkludert hva jeg ga for bilen i 2018, kr. 29.000-.
Så ingen evt. el-bil på meg på en god stund enda

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Resultatet av kinesiske biler
Snart 18 år med min 2007 MB A160CDI. 2-liter med 82 hester, diesel seff
. Herlig å slippe softwareoppdateringer, nettilkobling, apper og annet søppel. Kjører glatt over 1000km på en tank, 0.46/mil i snitt på langkjøring.

-
- Innlegg: 128
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Bosted: Arendal
Re: Resultatet av kinesiske biler
Synes det er trist med avindustrialiseringen av Europa, selv om jeg aldri har vært noen fan av VW. Kan jo takke det grønne skiftet og overreguleringen i EU.
Når det kommer til el-bil så gjør jeg fra tid til annen øvelsen med å se hva som skal til for å erstatte den franske dieselpurka vi har som eneste bil i husstanden. Denne kjøpte jeg for 20k for 4 år siden, og har kjørt den ca 40k. Snittforbruk er 0.5. Setter kriteriet at familien får plass, 25mil reell rekkevidde året rundt og min. 1300kg hengervekt. Ender da opp med ei maga-tralle fra ca 2017 til ca 250k. Bare kapitalkostnadene på den er jo høyere en drivstoffutgiftene på dieselpurka. Regner med at også avskrivningen blir brutal. Konklusjonen blir at el-bil er foreløpig ganske dyrt som nr.1 bil.
Også er det jo deilig å "lade" for 100mil på noen få minutter. Vi dieselkjørere lever jo allerede i fremtiden :)
Når det kommer til el-bil så gjør jeg fra tid til annen øvelsen med å se hva som skal til for å erstatte den franske dieselpurka vi har som eneste bil i husstanden. Denne kjøpte jeg for 20k for 4 år siden, og har kjørt den ca 40k. Snittforbruk er 0.5. Setter kriteriet at familien får plass, 25mil reell rekkevidde året rundt og min. 1300kg hengervekt. Ender da opp med ei maga-tralle fra ca 2017 til ca 250k. Bare kapitalkostnadene på den er jo høyere en drivstoffutgiftene på dieselpurka. Regner med at også avskrivningen blir brutal. Konklusjonen blir at el-bil er foreløpig ganske dyrt som nr.1 bil.
Også er det jo deilig å "lade" for 100mil på noen få minutter. Vi dieselkjørere lever jo allerede i fremtiden :)
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Resultatet av kinesiske biler
Hvor mange biler jeg har hatt og ikke minst MC har jeg sluttet å telle. Skulle jeg hatt en bil i 18 år, så forstår jeg ikke hvordan det skulle gått med helsa mi.
Har nesten så godt som aldri hatt gjeld på bil, men hatt møe kostbart opp igjennom av BMW. Vært sykt heldig med kjøp og salg og stått meg bra.
Så har jeg kjøpt og solgt mye, mye bil fra konkursbo opp igjennom og trjent gode Kr, som jeg igjen har brukt noe av på min glede..... å bytte bil og ha mye ålreit bil.
Nå har vi stort alltid lekebiler (sommerbiler) her også. Det går da alltid i BMW. Nå har vi BMW 1997 modell BMW M5 med 5.0 ltr. V8`r som er nesten som ny. Så har vi 2 stk. BMW 1997 modell M3 med 3,2 ltr herlige 6syl BMW power. 1 stk. BMW 328i med oppskremt/ombygget 2,8 ltr. der er kraftig oppbygd med mye power.
Hvordan det skulle gått uten....aner ikke og har ikke tenkt å prøve. Dette er mine sønner sine bilen, men de står her hos meg, så jeg kan beundre disse smykkene og bruke de når jeg vil.
Noen samler på plater og noen på frimerker, men vi elsker skikkelige powerfulle biler fra BMW.
Gjør også alt arbeide på bilene selv og har løftebukk, så er selvhjulpen.
så har jeg restaurert totalt 7 stk BMW e30 325i i min tid og tjent meget gode gryn, som igje har gjort at jeg kan unne meg skikkelige kjøretøy. Nå er det straks bilbytte igjen, men får den vel ikke før i Februar/Mars. Igjen noe å glede seg til
Sklei kanskje litt ut av det Kinesiske her, men det ble jo litt snakk om biler.
Men angående kinesiske biler og sending av data, så tror jeg de ser hva de trenger fra andre hold jeg, som satelitter og telefoner...
Har nesten så godt som aldri hatt gjeld på bil, men hatt møe kostbart opp igjennom av BMW. Vært sykt heldig med kjøp og salg og stått meg bra.
Så har jeg kjøpt og solgt mye, mye bil fra konkursbo opp igjennom og trjent gode Kr, som jeg igjen har brukt noe av på min glede..... å bytte bil og ha mye ålreit bil.
Nå har vi stort alltid lekebiler (sommerbiler) her også. Det går da alltid i BMW. Nå har vi BMW 1997 modell BMW M5 med 5.0 ltr. V8`r som er nesten som ny. Så har vi 2 stk. BMW 1997 modell M3 med 3,2 ltr herlige 6syl BMW power. 1 stk. BMW 328i med oppskremt/ombygget 2,8 ltr. der er kraftig oppbygd med mye power.
Hvordan det skulle gått uten....aner ikke og har ikke tenkt å prøve. Dette er mine sønner sine bilen, men de står her hos meg, så jeg kan beundre disse smykkene og bruke de når jeg vil.

Noen samler på plater og noen på frimerker, men vi elsker skikkelige powerfulle biler fra BMW.
Gjør også alt arbeide på bilene selv og har løftebukk, så er selvhjulpen.
så har jeg restaurert totalt 7 stk BMW e30 325i i min tid og tjent meget gode gryn, som igje har gjort at jeg kan unne meg skikkelige kjøretøy. Nå er det straks bilbytte igjen, men får den vel ikke før i Februar/Mars. Igjen noe å glede seg til

Sklei kanskje litt ut av det Kinesiske her, men det ble jo litt snakk om biler.
Men angående kinesiske biler og sending av data, så tror jeg de ser hva de trenger fra andre hold jeg, som satelitter og telefoner...
-
- Innlegg: 366
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Resultatet av kinesiske biler
Dette er vel noe vi strengt tatt har sett i flere land og flere bransjer over flere år. Eksempelvis så var jo grafisk bransje (bl.a. trykkerier) ganske stor i Norge for en del år siden, men over tid har mesteparten forsvunnet til Øst-Europa. I stor grad pga. at lønnsnivået der er vesentlig lavere enn i Norge som gjør at sluttprisen til kundene blir mye lavere.
Det sier jo sitt når man kan iberegne kostnaden med å transportere tonnevis med papirprodukter fra f.eks. Polen og Estland til Norge og det fortsatt er mye billigere totalt enn å produsere det her til lands.
På global skala så er vi ofte rett og slett ikke særlig konkurransedyktige her i vesten i bransjer som involverer høy lønnsandel. Det å senke lønningene til folk for å kunne konkurrere internasjonalt er jo ikke akkurat en løsning, så da må det vel ev. tollbarrierer til for å tvinge folk til å handle mer "lokalt".
Det sier jo sitt når man kan iberegne kostnaden med å transportere tonnevis med papirprodukter fra f.eks. Polen og Estland til Norge og det fortsatt er mye billigere totalt enn å produsere det her til lands.
På global skala så er vi ofte rett og slett ikke særlig konkurransedyktige her i vesten i bransjer som involverer høy lønnsandel. Det å senke lønningene til folk for å kunne konkurrere internasjonalt er jo ikke akkurat en løsning, så da må det vel ev. tollbarrierer til for å tvinge folk til å handle mer "lokalt".
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Resultatet av kinesiske biler
Hyundai er et Sør Koreanske merke da.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Resultatet av kinesiske biler
Det som er lett å overse er at politikerne presser på fabrikantene for å produsere el-biler for å oppnå 'net zero', men europeiske bilprodusenter har ikke mye erfaring på dette området, og er ikke forberedt. Batteriteknologi er veldig avanserte greier og kineserne har et forsprang på 20 år. Av 16 batteriprodusenter i Europa de siste 5 årene så har 11 gått dundrende konkurs. De få som fortsatt klarer seg er sponset av Kina.GSXR-Erling skrev: 21 des 2024, 10:18 Et resultat av at for mange handler kinesiske "spy wagons":
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKe ... try=114690
Anbefaler å følge denne karen hvis man vil ha innsikt i hva som skjer i Kina og hvorfor de er markedsledende. Fremtiden for Europeisk økonomi ser veldig mye mørkere ut enn det blir fremstilt i media her.
En annen ting er at Europeiske produsenter er blitt presset til å fase ut forbrenningsmotoren, men folk i Europa vil ikke ha el-biler, og holder på de gamle bilene sine lenger. Bruktbilprisene på diesel- og bensinbiler er uvanlig høye i hele Europa. Europeiske fabrikanter må importere biler fra Kina eller inngå samarbeid med kinesiske produsenter for å klare kravene som politikerne setter. Hele problemstillingen er drevet av våre egne politikere; å skylde på Kina vitner om mangel på innsikt i det som driver dette.
Jeg vil holde meg unna batteribil så lenge jeg klarer. Det frister veldig lite å kjøpe en rullende ipad med et batterisystem som er mer komplekst enn forbrenningsmotoren det skal erstatte. Man har bare flyttet kompleksiteten fra motoren til batteriet, og proppet hele greia med elektronikk og flatskjermer. Jeg kan bare forestille meg hvordan disse bilene blir om 5-10 år. Mest sannsynligvis er veien til resirkulering kort, som gamle ipad'er. Og det kommer til å bli veldig dyrt for oss som forbrukere. Og alt pga. 'net zero' galskapen, som ingen andre i resten av verden bryr seg om.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Resultatet av kinesiske biler
Jeg kjører 8 år gammel Opel Ampera EV 66kwt batteri, 130 000km, stil going strong og pendler ukentlig 16mil pr dag.
Men jeg vil ikke ha en Kinesisk bil, der alle kinesere som er involvert i bygging av den, er pålagt å gjøre alt myndighetene der ber dem om, som feks å gjøre bilen trackbar for dem, la dem få kameradata, høytalertilgang hva det surfes på etc etc
Men jeg vil ikke ha en Kinesisk bil, der alle kinesere som er involvert i bygging av den, er pålagt å gjøre alt myndighetene der ber dem om, som feks å gjøre bilen trackbar for dem, la dem få kameradata, høytalertilgang hva det surfes på etc etc
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Resultatet av kinesiske biler
Biler her i Vesten er like mye overvåket som de kinesiske. Tesla f.eks. deaktiverte Cybertrucken til Kadyrov, lederen i Tsjetsjenia, nylig. Det vites ikke om det var etter påtrykk fra amerikanske myndigheter eller om de gjorde det på eget initiativ, men det er åpenbart at denne muligheten er bygget inn i bilene. Så sørg for å ha de rette politiske meningene, uavhengig av om bilen er fra Kina eller VestenGSXR-Erling skrev: 23 des 2024, 11:45 Jeg kjører 8 år gammel Opel Ampera EV 66kwt batteri, 130 000km, stil going strong og pendler ukentlig 16mil pr dag.
Men jeg vil ikke ha en Kinesisk bil, der alle kinesere som er involvert i bygging av den, er pålagt å gjøre alt myndighetene der ber dem om, som feks å gjøre bilen trackbar for dem, la dem få kameradata, høytalertilgang hva det surfes på etc etc

- SveinHa
- Innlegg: 695
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Resultatet av kinesiske biler
Den funksjonen jigger nok inne i alle el.biler og også andre moderne biler fulle av elektronikk... og den fantstiske AMS måleren som alle er pålagt å ha i sikringsskapet sitt har også den funksjonen...MGR1 skrev: 23 des 2024, 12:06Tesla f.eks. deaktiverte Cybertrucken til Kadyrov, lederen i Tsjetsjenia, nylig.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Resultatet av kinesiske biler
Vedr hvor datastrømmene går
https://www.nrk.no/innlandet/ekspert-ad ... 1.17138704
https://www.nrk.no/innlandet/ekspert-ad ... 1.17138704
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.