Joda, alt handler om kontraster i trafikken. Vi er inne i en periode nå hvor vi kan ha det litt "gøy" med folk som kjører rundt i sine "spreke" fosilbiler. Det er slett ikke sjelden jeg får en og annen ungdom med styla fosil 3-serie opp i ræva.mekkern skrev: 02 jan 2025, 20:34 Når "alle" har sprek ELbil så er det ikke bare bare å smette forran/innimellom,da luker kan bli borte fortere enn fort og vi er tilbake på 0.
Hvis en kjenner bilen sin så er ikke "diesel wv/audi sirupstart" problem-man gir bare gass litt før.
Det er akkurat som om jeg ken lese tankene hans:
"Kødden forran meg tror han er kul fordi han kjører en fake M-serie på batteridrift, så nå skal jeg vise han"
Som regel bryr jeg meg ikke. Kommer litt ann på humøret og hvor jeg befinner meg. Men jeg må si jeg innimellom kommer litt i julestemning hver gang jeg ser to lykter forsvinne i bakspeilet mens jeg den kvisete 18-åringen sitter febrilsk og river i girspaken.

Men det kommer en dag hvor disse forskjellene utligner seg mer som du sier, men det forandrer ikke det faktum at det generelt sett føles mer effektivt å kjøre bil med tanke på følelsen av å komme seg frem imtrafikken. Å gi gass 1-2 sekunder før man egentlig skal for å ta igjen tapet i girkassa gjør at man må gamble en del. I tillegg til å se den faktiske trafikken må man gamble og gjette hvor bilene man ser befinner seg om 1-2 sekunder. Mye kan skje på 2 skunder i trafikken i tett bytrafikk.
Kjørte en 2014 modell VW Touran 2.0TDI med DSG på jobben i dag for å hente noen varer. Det blir på en måte litt som å kjøre en en litt moderne gressklipper.