Burde vi sette frem to border på campingen, slik at vi kan skille de med dårlig smak fra dem som er mer heldige?

Burde vi sette frem to border på campingen, slik at vi kan skille de med dårlig smak fra dem som er mer heldige?
Ikke for min delBjerknez skrev: 16 aug 2024, 13:51Burde vi sette frem to border på campingen, slik at vi kan skille de med dårlig smak fra dem som er mer heldige?![]()
Har kjørt en 411, som var en artig om enn ikke uhyre sprek sykkel. Men gikk jevnt og fint og har en god sal og god ergonomi for adv.kjøring som bla. innbefatter stående kjøring.BC45 skrev: 30 aug 2024, 19:27 Har gått glipp av denne. Himalayan 452 tror jeg må være den adventure sykkelen som ser absolutt best ut i mine øyene. I hvert fall på bilder. Noen her som eier eller har kjørt en sånn?
40 hk er kanskje ikke så mye, men er ikke sikkert jeg trenger så mye mer. Ser at de selger den i Oslo, så jeg skal i hvert fall ta en kikk og en prøvetur hvis det er muligAJ skrev: 30 aug 2024, 19:31 Har kjørt en 411, som var en artig om enn ikke uhyre sprek sykkel. Men gikk jevnt og fint og har en god sal og god ergonomi for adv.kjøring som bla. innbefatter stående kjøring.
Det rapporteres om at 452 er bedre på alle områder.
Er fristet selv til å prøve denne!
Ta kontakt med Torill Dahl hos LazyBoy så blir det prøveturBC45 skrev: 30 aug 2024, 20:0240 hk er kanskje ikke så mye, men er ikke sikkert jeg trenger så mye mer. Ser at de selger den i Oslo, så jeg skal i hvert fall ta en kikk og en prøvetur hvis det er muligAJ skrev: 30 aug 2024, 19:31 Har kjørt en 411, som var en artig om enn ikke uhyre sprek sykkel. Men gikk jevnt og fint og har en god sal og god ergonomi for adv.kjøring som bla. innbefatter stående kjøring.
Det rapporteres om at 452 er bedre på alle områder.
Er fristet selv til å prøve denne!
![]()
Det skal jeg gjøre
Liten advarsel, har du først prøvd en GS så er det ingen vei tilbakeBC45 skrev: 10 sep 2024, 00:32 Har lenge tenkt at GS er altfor stor for meg, men jeg har faktisk aldri sittet på en som er senket. Finnes det noen her inne på forumet som eier en fabrikksenket R1250GS, eventuelt med lavt sete som jeg kunne ha prøvesittet i Oslo-omegn?
Fått gjentatte tilbud om prøvekjøring av mine GS kompiser men kan bare ikke ta sjansenKetil skrev: 10 sep 2024, 07:19 Liten advarsel, har du først prøvd en GS så er det ingen vei tilbake![]()
Den nye 1300GS'en oppleves langt mindre og håndterlig enn sin eldre bror. Og du får jo både demper bak som senker sykkelen i lav fart, eller tradisjonell demper (avhengig av utstyrsvalget)BC45 skrev: 10 sep 2024, 00:32 Har lenge tenkt at GS er altfor stor for meg, men jeg har faktisk aldri sittet på en som er senket. Finnes det noen her inne på forumet som eier en fabrikksenket R1250GS, eventuelt med lavt sete som jeg kunne ha prøvesittet i Oslo-omegn?
Jeg har vært og sett på Himalayan. Den så veldig bra ut, men jeg har skjønt at 40 hk blir for lite for meg og mitt bruk. Honda CB500X er også helt grei, men det blir for liten motor der også. Yamaha T700 er en fin sykkel, men den er kjempehøy. Det er jo nettopp høyden på mange adventure-sykler som er min utfordring. VStrom 1050 blir også for høy.JoeHugin skrev: 10 sep 2024, 09:02 Den nye Himalayan ser veldig fornuftg ut, men jeg tror den kan være noe undermotorisert ifht hva man kanskje forventer av en "sånn type sykkel" ? Er jo bare 40hk/40nm, sånn ifht de andre du har sett på.
Men om du er ute etter en lettkjørt, rimelig og driftssikker adv, så kan jo Honda CB500X være et alternativ?
Ellers er jo Yamaha Tenere 700 et "trygt og kjedelig" valg, uten spesielt mye kjøreteknisk/komfort-utstyr som cruisecontrol osv.
Hvis du ønsker det, så kan jo Suzuki Vstrom 1050 være et alternativ. Men disse syklene er jo 2.5 pris av en CB500X, og nesten 3 Himalayan vel.
Da er det ingen vei utenom; sykkelen du skal ha er Moto Guzzi V85 TTBC45 skrev: 10 sep 2024, 14:49 Yamaha T700 er en fin sykkel, men den er kjempehøy. Det er jo nettopp høyden på mange adventure-sykler som er min utfordring. VStrom 1050 blir også for høy.
Hva med en Honda TransAlp 750? Med senkesett og salen på lavt, kan det være at dette også er en knallfin sykkel for deg :)
Har vært og sett på Transalpen både i svart og i sølv. Den var litt høy, men veldig lavt tyngdepunkt så bør funke bra med lavt sete. Venter på at demosykkelen skal komme tilbake fra utlån til kunde. Har litt utfordringer med å falle til ro med utseende på Transalpen sett forfra, men skal prøve å få sett den hvite live. Med sorte sidevesker og svart toppboks i alu kan den kanskje være en aktuell kandidatTHagen80 skrev: 10 sep 2024, 21:59 Hva med en Honda TransAlp 750? Med senkesett og salen på lavt, kan det være at dette også er en knallfin sykkel for deg :)
Hehe, har tenkt tanken selv. Etter tre bmw´er på rad har jeg blitt veldig glad i merket. Eneste utfordringer for kroppen min er at de to siste har hatt litt for fremoverlent kjørestilling for lange turer. Sliter litt med tanken på å kjøpe ny GS til over 350 000 kr også kjenner jeg. Tror jeg hadde klart meg fint med en brukt, senket 1250 hvis den ikke er for høy.Ketil skrev: 10 sep 2024, 07:19 Liten advarsel, har du først prøvd en GS så er det ingen vei tilbake![]()
Hehe, jeg tror ikke det blir den. Har sett den live og blir ikke helt fortrolig med utseende. Er liksom noe som ikke stemmer helt med de to store frontlykteneAJ skrev: 10 sep 2024, 14:54 Da er det ingen vei utenom; sykkelen du skal ha er Moto Guzzi V85 TT:
https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... 5-tt/2019/