Hostesaft hjelper ikke …
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Hostesaft hjelper ikke …
Mest mulig naturlig høres fornuftig ut, men i mitt hode så mener jeg minst mulig piller og medisiner er det beste.
Jeg lever i den formening at vi kan gjøre oss avhengige av produkter. Vi menesker er vanedyr tror jeg. Man begynner med noen piller man mener gjør susen og etter en stund så blir man vant til å ta dem og lager seg en sannhet om at dem virker.
Jeg kjenner en/ei i nær familie på 67 år som har slikket sol hele livet. Dette igjen har gjort at hun har fått soleksem for veldig mange år siden og har slitt med veldig ømfintlig og sår hud i alle år. Det har også vært tilløp til hudkreft.
Personen har fått resept på så mange piller og kremer at hun må ha et eget skap og ha dem i og hun smører seg inn med alt som er og spiser piller som en narkoman.
Nå viser det seg at personen har pådratt seg store mageproblemer grunnet bivirkninger av disse pillene. Såpass store at hun måtte bli hentet med sykebil for ett års tid siden. Jeg vet ikke nøyaktig hva det var som var problemet, men hun måtte operere grunnet betennelse på tarmveggen eller noe. Så fikk hun etter operasjonen infeksjon og det ene drar med seg det andre hele veien.
Legene skriver ut resepter som om det skulle være en sport. Nå er symtomene til personen hvor pillebruken satt i gang det hele mer alvorlige enn det dem var før hun startet med piller.
Jeg kjenner flere som i nær familie som knasker vitaminpiller daglig. Friske og sunde mennesker som tror at kroppen trenger boost av vitaminer. Ganske harmløst egentlig, men slike folk tror jeg på sikt også kan være mer utsatt for pillebruk senere i livet da dem føler at disse pillene gjør susen.
Jeg har testet slike piller selv som et slags eksperiment da madammen tar vitaminpiller og mener at man blir mer våken og opplagt på sikt. Jeg testet i en måned og kjente nada forskjell.
Min far fikk slike piller som skulle erstatte stråling når han hadde kreft. Hele ansiktet ble helt kjøttkakke med store sår. Noe som på toppen av å kjempe mot kreften måtte fikses opp i.
Han døde til slutt av infeksjoner og stive lunger etter alt han fikk i seg. Han hadde nok lagt seg i penalet uansett, men ikke så fort. Han fikk så mange tabletter at han måtte lage et excel skjema for å holde styr på det. Samtlige piller han tok gjorde ting bare værre.
Så det er nok grunnen til at jeg er motstander av alt som har med piller å gjøre. Uansett hva det er. Da får jeg heller bare være litt ekstra trætt eller slapp, eller enda bedre spise noe som gir meg de vitaminene jeg trenger gjennom normal mat.
Jeg lever i den formening at vi kan gjøre oss avhengige av produkter. Vi menesker er vanedyr tror jeg. Man begynner med noen piller man mener gjør susen og etter en stund så blir man vant til å ta dem og lager seg en sannhet om at dem virker.
Jeg kjenner en/ei i nær familie på 67 år som har slikket sol hele livet. Dette igjen har gjort at hun har fått soleksem for veldig mange år siden og har slitt med veldig ømfintlig og sår hud i alle år. Det har også vært tilløp til hudkreft.
Personen har fått resept på så mange piller og kremer at hun må ha et eget skap og ha dem i og hun smører seg inn med alt som er og spiser piller som en narkoman.
Nå viser det seg at personen har pådratt seg store mageproblemer grunnet bivirkninger av disse pillene. Såpass store at hun måtte bli hentet med sykebil for ett års tid siden. Jeg vet ikke nøyaktig hva det var som var problemet, men hun måtte operere grunnet betennelse på tarmveggen eller noe. Så fikk hun etter operasjonen infeksjon og det ene drar med seg det andre hele veien.
Legene skriver ut resepter som om det skulle være en sport. Nå er symtomene til personen hvor pillebruken satt i gang det hele mer alvorlige enn det dem var før hun startet med piller.
Jeg kjenner flere som i nær familie som knasker vitaminpiller daglig. Friske og sunde mennesker som tror at kroppen trenger boost av vitaminer. Ganske harmløst egentlig, men slike folk tror jeg på sikt også kan være mer utsatt for pillebruk senere i livet da dem føler at disse pillene gjør susen.
Jeg har testet slike piller selv som et slags eksperiment da madammen tar vitaminpiller og mener at man blir mer våken og opplagt på sikt. Jeg testet i en måned og kjente nada forskjell.
Min far fikk slike piller som skulle erstatte stråling når han hadde kreft. Hele ansiktet ble helt kjøttkakke med store sår. Noe som på toppen av å kjempe mot kreften måtte fikses opp i.
Han døde til slutt av infeksjoner og stive lunger etter alt han fikk i seg. Han hadde nok lagt seg i penalet uansett, men ikke så fort. Han fikk så mange tabletter at han måtte lage et excel skjema for å holde styr på det. Samtlige piller han tok gjorde ting bare værre.
Så det er nok grunnen til at jeg er motstander av alt som har med piller å gjøre. Uansett hva det er. Da får jeg heller bare være litt ekstra trætt eller slapp, eller enda bedre spise noe som gir meg de vitaminene jeg trenger gjennom normal mat.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Det høres lurt ut...Bjerknez skrev: 14 jan 2025, 07:20 Mest mulig naturlig høres fornuftig ut, men i mitt hode så mener jeg minst mulig piller og medisiner er det beste.

Den vestlige medisin (som jeg kaller "den alternative medisin" fordi den er et påfunn av John D Rockefeller for å kunne tjene mest mulig penger på folks helse) er jo veldig glad i å pushe piller, spesielt vanedannende, for å behandle symptomer i motsetning til naturlig medisin som behandler årsaker og gjerne med naturlige midler. Mye interessant å lese her: https://dchanley2020.substack.com/p/roc ... r-medicine. Et lite utklipp fra artikkelen:
Kort sagt: Den moderne medisin er utelukkende basert på økonomi og ikke helse. Derfor kaller jeg også helsevesenet for "Sykevesenet"...The Flexner Report presented the modern medical system sometimes called, “Rockefeller medicine”. Rockefeller with Rockefeller money took over medicine and health care in the USA and beyond. One of Rockefeller's goals was to synthetically produce petrochemicals in labs that simulated the organic medicinal chemicals found in nature. Rockefeller wanted a monopoly for his system. Rockefeller medicine promotes pharmaceuticals and bans the competition.
Rockefeller medicine follows germ theory. Only germs cause illness. Unhealthy environments are not considered. Lifestyle, diet and nutrition are not considered. Germs are blamed for almost everything. Specific germs are targeted with specific lab-made petrochemicals. Specific petrochemical drugs are manufactured for specific germs.
In 1913 the Rockefeller Foundation started to control medical schools, Rockefeller took over medical education and medical journals. Over half of America's medical schools closed. Rockefeller influenced the government. Traditional medicine was slandered and prohibited. Propaganda hyping successes and ignoring the failures of treating hookworm publicized Rockefeller's allopathic medical system and petrochemical medicines.
The good Samaritan medicine image softened the evil image of the standard oil tycoon. He controlled medical education and hospitals to suit his agenda. He controlled the medical journals to suit his agenda.
Rockefeller banned the natural products that had the natural organic medicinal chemicals in them. Rockefeller's system synthesized similar chemicals in a lab and put them in pill form, They pushed "a pill for an ill." By substituting the organic chemicals found in nature with synthetic chemicals allowed the lab-made chemicals to be patented. At this time, Rockefeller owned 90% of the oil refineries in the United States. He had founded medical societies. He had removed natural remedies from medical education. He had removed natural organic compounds from the market.
Only Rockefeller allopathic medicine, petrochemical medicines with side effects were allowed. Homeopathic medicines, holistic and alternative medicines with few side effects were banned. These natural healing practices were called “unscientific quackery.”
Homeopathic and natural medicines were quickly discredited and demonized through targeted media campaigns. Rockefeller manipulated governments and outlawed his competition. Holistic and traditional doctors were arrested. Rockefeller had a monopoly for his proto-big pharma.
Rockefeller also helped to fund the American Cancer Society in 1913. Rockefeller manipulated politicians to make laws outlawing his competition. Federal law makes it illegal to use everything other than chemotherapy, radiation, and surgery for treating cancer. Alternative treatments that work are illegal to use.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Virker på meg som at helsepersonell nærmest tar det for gitt at folk i en viss alder har en allergi, sykdom og går på medisiner daglig.
Rett før øreoperasjonen på A-hus for en snau måned siden ble jeg naturligvis spurt om alt dette før operasjon i full narkose.
Det var "nei" på alle spørsmål.
Også på spørsmålet "Heller ingen medikamenter?" i et tonefall og et blikk som kunne tolkes som at vedkommende nærmest tvilte på "nei" svarene hun hadde fått så langt. Også fikk hun altså et til, nemlig "nei

Virket på meg som at vedkommende syntes dette var høyst uvanlig for enn 66-åring

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Uten antibiotika hadde det vært ganske stille på nettet..... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bruker selv naturlig antibiotika jevnlig i form av bl.a. lokalprodusert honning, tørket oregano og tørket timian fra egen eiendom, riktignok ikke oljer, men akkurat det er neppe avgjørende:
https://kostholdsbutikken.no/Artikler/5 ... ten-resept
https://kostholdsbutikken.no/Artikler/5 ... ten-resept

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SveinHa
- Kontakt:
Hva skjer med denne og kanskje andre tråder også? Tråden har 3312 visninger akkurat nå men da jeg la inn mitt forrige innlegg var telleren på under 2000 og bildene jeg la inn da er nå vist ca 110 ganger... Er det søkemotorer som trigger telleren?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Søkemotorer og BOT'er, ja. Som Amazon, Bing, Google, Semrush osv.SveinHa skrev: 16 jan 2025, 13:16 Hva skjer med denne og kanskje andre tråder også? Tråden har 3312 visninger akkurat nå men da jeg la inn mitt forrige innlegg var telleren på under 2000 og bildene jeg la inn da er nå vist ca 110 ganger... Er det søkemotorer som trigger telleren?

- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Veldig mange som er interessert i alternativ-medisin :)
- Jakob
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900S Diversion, 2003.
KonspirasjonsMCsiden, som man snart kan kalle den.... 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Forsøk på latterliggjøring er jo en kjent hersketeknikk man burde legge fra seg...

Konspirasjonsteorier å ta i bruk urter, grønnsaker, frø, røtter, bær, frukt, sopp, nyper osv. osv. i form av hva de opprinnelig er eller i form av avkok, tinkturer, oljer osv.

Eneste som gjelder i dag er det som lages på fabrikk og vaksineprodusenter

Kan det være at naturen, som vi utvilsomt er en del av, faktisk leverer noe som er bra for oss.
Eller

- SveinHa
- Kontakt:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineJohnnyTh
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Det er ingenting konspiratorisk å ta i bruk ting fra naturen. Garantert at noe av det virker. Det anslås at ca 25% av vanlige legemidler bruker virkemidler fra planter.AJ skrev: 16 jan 2025, 20:24Forsøk på latterliggjøring er jo en kjent hersketeknikk man burde legge fra seg....
Konspirasjonsteorier å ta i bruk urter, grønnsaker, frø, røtter, bær, frukt, sopp, nyper osv. osv. i form av hva de opprinnelig er eller i form av avkok, tinkturer, oljer osv.? Og som våre forfedre klokelig fant ut var til det gode for oss.
Eneste som gjelder i dag er det som lages på fabrikk og vaksineprodusenter?
Kan det være at naturen, som vi utvilsomt er en del av, faktisk leverer noe som er bra for oss.
Eller?
Men det er en del andre innlegg her som virker ganske konspiratoriske.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Motorsykkelen din: Honda CRF1100 AT Adventure Sports 2022
Tiltredes!Det er ingenting konspiratorisk å ta i bruk ting fra naturen. Garantert at noe av det virker. Det anslås at ca 25% av vanlige legemidler bruker virkemidler fra planter.
Men det er en del andre innlegg her som virker ganske konspiratoriske.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Ikke mye som virker, nei...dypen skrev: 11 jan 2025, 13:34 Veldig mange har vært eller er forkjølet om dagen, om det er forkjølelse vites ikke men hoste, snørrete, feber, hodepine, uvel er symptom som går igjen. Noen har en av delene, andre har flere og noen har alle igjen. Når symptomene er der kjøper vi diverse remedier inkl tørkepapir for å lindre og bli raskere friske. Hjelper det …
Min erfaring er at Paraset hjelper på dagsformen med moderat bruk, Fribol sine sugetabletter hjelper godt på antall hosteanfall og irritasjon i halsen hvis du begrenser bruken til de gangene du virkelig ønsker å unngå ei hostekule. Hostesaft om det er slimløsende eller mot tørrhoste så hjelper ikke det mot noe som helst, absolutt ingen virkning for min del.
Minus med både Paraset, sukkerfrie Fribol og hostesaft sammen med andre remedier ved bruk over tid er at du blir uvel i magen som igjen påvirker hele din form og dagsform. Kom over en artikkel « – Ingen vits i å bruke hostesaft», viktig å innta vann eller væske. Det som er helt sikkert, det er noen som tjener penger på vårt forbruk av remedier
https://www.nrk.no/norge/_-meningslos-h ... -1.7900258
Nettavisen i dag.
Kanskje noe så enkelt som varmt drikke er det som skal til

- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Man kan ikke drikke varme drikker i enhver situasjon, pastiller kan sikkert hjelpe noen.
Så blir man ikke frisk av noen av delene, er snakk om å lindre eller gjøre det litt mer komfortabelt. Om jeg så drikker en varm drikke utover kaffe tror jeg nok økt velbehag dreier seg om sukker, at man kvikner til litt.
Så blir man ikke frisk av noen av delene, er snakk om å lindre eller gjøre det litt mer komfortabelt. Om jeg så drikker en varm drikke utover kaffe tror jeg nok økt velbehag dreier seg om sukker, at man kvikner til litt.