Kaos på E6 ved Berger som blokkeres av 5 vogntog på sommerdekk! Fratatt førerkortet. Samtlige fem sjåfører fikk førerkortet sitt beslaglagt på stedet. – Alle fem vogntogene var utenlandsregistrerte kjøretøy. Heller ikke noen av sjåførene var fra Norge, sier Sveen.
Fem førere mistet førerkortet …
Fem førere mistet førerkortet …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Fem førere mistet førerkortet …
Dette skjer hver vinter og har vel mye med viljen til risiko for disse utenlandske vogntogeierne, som sannsynligvis har svært små marginer i sine budsjetter.
Som nok ikke blir spesielt bedre med høye bøtesatser og sjåfører uten førerrett...
Altså et ganske så kynisk sjansespill, etter min oppfatning.
For disse utenlandske vogntogeierne vet garantert hvordan den norske vinteren er, men tar altså likevel sjansen. Eller...
?
Som nok ikke blir spesielt bedre med høye bøtesatser og sjåfører uten førerrett...
Altså et ganske så kynisk sjansespill, etter min oppfatning.
For disse utenlandske vogntogeierne vet garantert hvordan den norske vinteren er, men tar altså likevel sjansen. Eller...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Det ser ut til at de står i sørgående opp mot Berger, og på dager som i dag burde alle sørgående vogntog blitt tatt inn på Jessheim kontrollstasjon for en vurdering på om de burde kjøre videre. Det er vrient å kjøre vogntog på 40-50-60 tonn på dager som i dag. Selv kjørte jeg 60 tonn mellom Fredrikstad og Stange, og E6 nordgående mellom Olavsgård og Skedsmokorset var temmelig glatt. Og når trafikken flytta seg i krabbefart skulle det ikke mye til for å få problemer selv med gode dekk og gode vinterkunnskaper. Jeg klarte meg bra, men måtte ut av hjulsporene for å få godt nok grep til fremdriften. Så at en to-akslet trekkvogn med sjåfør som har lite erfaring med vinterkjøring får problemer er ikke overraskende.
Med unntak av enkelte dager så har de store hovedveiene på østlandet bar asfalt, og det er det øst- og sør-europeerne er vant med. Å stå fast en dag innimellom er bare sånn det er. Men de har blitt flinkere de også, de står mindre fast nå en for bare noen år siden. Så fortrinnet vi her i steinrøysa har mht vinterkunnskap blir mindre og mindre - også på det området.
Med unntak av enkelte dager så har de store hovedveiene på østlandet bar asfalt, og det er det øst- og sør-europeerne er vant med. Å stå fast en dag innimellom er bare sånn det er. Men de har blitt flinkere de også, de står mindre fast nå en for bare noen år siden. Så fortrinnet vi her i steinrøysa har mht vinterkunnskap blir mindre og mindre - også på det området.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
De hadde SOMMERDEKK Mr. Bare deilig de mister lappen og håper de må gå hjem.greina skrev: 23 jan 2025, 22:04 Det ser ut til at de står i sørgående opp mot Berger, og på dager som i dag burde alle sørgående vogntog blitt tatt inn på Jessheim kontrollstasjon for en vurdering på om de burde kjøre videre. Det er vrient å kjøre vogntog på 40-50-60 tonn på dager som i dag. Selv kjørte jeg 60 tonn mellom Fredrikstad og Stange, og E6 nordgående mellom Olavsgård og Skedsmokorset var temmelig glatt. Og når trafikken flytta seg i krabbefart skulle det ikke mye til for å få problemer selv med gode dekk og gode vinterkunnskaper. Jeg klarte meg bra, men måtte ut av hjulsporene for å få godt nok grep til fremdriften. Så at en to-akslet trekkvogn med sjåfør som har lite erfaring med vinterkjøring får problemer er ikke overraskende.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Billigst mulig importerte varer og billigst mulig transport er noe vi alle vil ha.
At disse trailerne står fast kjører utfor og forårsaker ulykker er en ulempe vi gjerne overser så lenge det ikke rammer oss selv.
Eller meg...
De samme "forbryterne" kjører tusenvis av tonn med norske eksportvarer mest fisk ut av landet og sikrer norske arbeidsplasser og økonomi.
At disse trailerne står fast kjører utfor og forårsaker ulykker er en ulempe vi gjerne overser så lenge det ikke rammer oss selv.
Eller meg...
De samme "forbryterne" kjører tusenvis av tonn med norske eksportvarer mest fisk ut av landet og sikrer norske arbeidsplasser og økonomi.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.