Gikk i bakken i dag:(

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av stianvell »

ja som "topic" sier så gikk jeg å sykkelen i bakken idag :[-( .

kjørte nedover storgata i notodden å lå ca 5 meter bak en bil som en jeg kjenner kjørte. så plutselig står den forbanna idioten på bremsen for å kødde med meg, men når har gjorde det , hadde jeg akkurat kommet inn på brosteinen i denne gata, å av en eller annen idiotisk grunn ser det ut som om de har vært å lagt grus langs hele strekningen med brostein, så bremsa bak han , å sklei på grusen å sklei ned på bakken. skrapa opp kåpene å lyddemperen, så ble potta slått ut av stilling, så har frieksos mellom syl å eksos anlegget....

noen som har erfaring med forsikringsaker her? har sendt mail til forsikringselskapet å sagt hva som skjedde, men har ikke fått svar enda.. mye kan jeg forvente å få igjen ? var ferdig med å pusse opp kåpene for noen uker siden , så dette er mildt sagt jævelig iriterende....
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av Dexter »

Uffda, dette hørtes ikke noe dærlig koselig ut. Gikk det bra med deg? Du refererer bare til sykkelskadene i innlegget...

Må si det er litt av en kompis du har som "kødder" på den måten. Men på den andre siden, hadde du hatt god nok avstand skulle dette ikke kunne skje :-k

Jeg er svært skeptisk til å ligge for nært biler. I byområder og bebyggelse prøve jeg å være ekstra påpasselig. Det er min erfaring at bilførere gjør oftere plutselige og uventede manøvre i disse områdene.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av stianvell »

gikk veldig bra med meg, bare et litt kutt på leggen men ikke noe store greier.

ja var idiotisk av han å gjøre det å han sa selv at det var teit av han, men jeg kunne også ha holdt lenger avstand, men gikk ikke så fort der heller at det gjorde noe..

ja, man får seg en liten vekker når det gjelder bykjøring og trafikk når sånt skjer:(
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av AJ »

Kom du borti bilen, eller...?

Hvis ikke så har du jo ikke kjørt på bilen bakfra. Og dermed kan det være en bitteliten mulighet for at du får litt sympati hos forsikringsselskapet hvis kameraten innrømmer at han bremset uten grunn bare for å tøyse med deg.
Det var jo hans unødvendige bremsing som gjorde at du måtte bråbremse på et sted som dessverre førte til at sykker'n gikk i bakken.

Jeg vet ikke om det fører fram det jeg har skrevet, men kanskje verd å prøve?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av kuleberg »

har du kasko så får du jo dekket skader uansett hvem sin feil det hvar så lenge du ikke har kjørt fullstendig idiot, men blir jo bonustap og egenandel såklart.
Skal du få igjen på forsikring på noen annen måte så må noen kjøre i deg.....

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av Erling »

én ting er sikkert da...
du har én mindre "kompis" i verden.

En slik type bør du skygge laaangt unna... hvis han da ikke tilbyr seg å betale for skadene da? :mk
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av stianvell »

traff ikke bilen, å han sa etterpå at det bare var for kødd...

men heldigvis så har jeg ikke bonus eller noe sånt, pga jeg er under 18 år.
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av Dexter »

Har du bilder av skadene?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av stianvell »

har et med mobilkamera, ser ikke alt men.

Bilde
Bilde
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av Dexter »

Det ser jo ikke så ille ut, men kjedelig uansett naturligvis. Jeg kjørte forbi Notodden på sykkel for ikke så fryktelig lenge siden. Tok en pause på Esso (tror jeg det er), før vi kjørte videre mot Bolkesjø og tilbake til Kongsberg. Mye rar råning forbi denna stasjonen bare på de minuttene vi sto dær :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av KentR »

Utrolig kjipt når sånt skjer, må jo ha tidenes dårligste humor han kompisen din :scratch
Men godt det gikk bra med deg da. :thumleft

Og brostein er utrolig glatt selv på tørt føre syns jeg... :sk?

Tar ofte en :mk på Shell stasjonen der bildet er tatt, og må si meg enig med Dexter i at det er utrolig mye rar kjøring/råning i gata der.
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av Relax »

Hvis had der var noe særlig kompis hadde hans spleiset med deg.....siden han provoserte dette fram ..
.. ( selv om man skal holde avstand ;e )
"Do the right thing"

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av stianvell »

nei ble ikke store skadene, men er jo kjipt for det da :(

haha, ja er mye rar råning i den gata der, folk holder på der fra etttermidag til natt nesten hver dag^^

må vel innrømme at jeg har nok kjørt et par mil til sammen opp å ned den gata :P :redface
- Honda nsr 125 [uplombert]

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av kuleberg »

stianvell skrev:traff ikke bilen, å han sa etterpå at det bare var for kødd...

men heldigvis så har jeg ikke bonus eller noe sånt, pga jeg er under 18 år.

Heldighvis har du ikke bonus? hva mener du? Du mister bare bonus hvis du bruker kaskoforsikringen til å dekke skadene. Men selv om du ikke har bonus, så havner du på minus hvis du bruker forsikringa

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gikk i bakken i dag:(

Legg inn av d.strand »

kuleberg skrev:
stianvell skrev:traff ikke bilen, å han sa etterpå at det bare var for kødd...

men heldigvis så har jeg ikke bonus eller noe sånt, pga jeg er under 18 år.

Heldighvis har du ikke bonus? hva mener du? Du mister bare bonus hvis du bruker kaskoforsikringen til å dekke skadene. Men selv om du ikke har bonus, så havner du på minus hvis du bruker forsikringa
Er du helt sikker, Kuleberg? For folk under 18 har faktisk ikke bonus. Og når de fyller 18, så bygger de heller ikke opp bonusen sin det første året. Så om han claimer nå, så skal ikke det ha noe å si for hans videre bonus-bygging på bil når han får det. (Er i hvertfall slik her i England, studerte det faget i Finance, og det er slik regelverket er i England - unntatt at de får bil når de er 17 og ikke 18. Og at forsikringa da er SKY høy! Lett 20-30.000 for en 95 golf f.eks)

Så ja, er du helt sikker? Vet at da jeg claima på mopeden en gang, så gikk det ikke utover forsikringa mi, men det er 6 år siden og ting kan ha forandret seg uten at jeg har fått det med meg.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Svar