Solo-rider skrev: 31 jan 2025, 18:20
Om ikke bankkort er obligatorisk så behøver jeg ikke det.Klarer meg da med kredittkort og overfører betaling der fra Smartkonto ved behov.
Fastrentekonto/høyrentekonto er opprettet idag . Så får en se hva som skjer med den med renter etter at de 3 månedene er over.
De kommer årlig eller ?
Tror ikke bankkort er obligatorisk på Smartkontoen, så den løsningen du skisserer med å overføre fra Smartkonto til kredittkortet høres ut som en god løsning.
Debet- og kredittkort har for øvrig samme PIN-kode.
Lurer på om jeg skal se nærmere på denne løsningen selv...
Ang. fastrentekontoen så endres denne til annen type konto med lavere rente etter tremånedersperioden.
Men vi skal visstnok få beskjed i god tid før tremånedersperioden går ut med tilbud om å forlenge sparingen til ytterligere 3 måneders binding. For øvrig kortere tid enn 3 måneder siden jeg opprettet fastrentekontoen. Har brukt LEA høyrente med 5,08 & rente, som jeg fortsatt har en del kroner på. 2 gebyrfrie uttak hver 12. måned og renter inn på konto ved hver månedsslutt.
Ang. rentene så får du de inn på konto ved årsslutt. Mao. går man glipp av renters-rente man får ved at sparerentene kommer på konto ved måneds-slutt.
Men forskjellen på disse er neppe avgjørende for folk flest.