Og god planlegging e også halve jobben har æ hørt,ka e det da som gjenstår?Bubbu skrev:Riktig verktøy er mange ganger over halve jobben.
Stramming av kjede!? Er bolten Sveisa fast?
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Stramming av kjede!? Er bolten Sveisa fast?
- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Å ikke ha 10 tommeltotta.jhn skrev:Og god planlegging e også halve jobben har æ hørt,ka e det da som gjenstår?Bubbu skrev:Riktig verktøy er mange ganger over halve jobben.

(The Beast )
-
- Motorsykkelen din: XT 600 E '2001
De svarte kraftpipene er tryggest å bruke, mindre sjanse for å gli over.
100nm betyr det at du må trykke med 100kg 1 meter ut på latmannsarmen? Med andre ord må man stå på/hoppe
100nm betyr det at du må trykke med 100kg 1 meter ut på latmannsarmen? Med andre ord må man stå på/hoppe
Det kommer jo an på, er du 100 kg, så går jo det fint.. uten å hoppebergsprekken skrev:De svarte kraftpipene er tryggest å bruke, mindre sjanse for å gli over.

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
jepp, og momentet blir røft regnet 981 Nm, så det blir hardt nok dradd til...Onsløv skrev:Det kommer jo an på, er du 100 kg, så går jo det fint.. uten å hoppebergsprekken skrev:De svarte kraftpipene er tryggest å bruke, mindre sjanse for å gli over.
- SuperTenere
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten
Godt du fikk den løs etterhvert:) Jeg har STOR erfaring med fastsittende hjulmuttere på biln...på sykkeln går det greit, men min har låsesplint. På biln er det bare en ting som gjelder..KVALITETSHYLSER og latarm.
Har ikke tall på hvor mange hylser og hjulkryss(burde åsså vært forbudt!) jeg har knørva!
Men d er viktig å ha gode verktøy helt fra starten, er muttern begynt å bli rund kan det bli ett problem uansett hvor gode verktøy du har...
Håper du har momentnøkkel til strammingen ...eller stopp på et verksted å få de til å stramme til riktig moment:)
PS. at muttern satt så godt kan vel tyde på at det er brukt LockTite...noe jeg selv gjør på de fleste muttere:)
Har ikke tall på hvor mange hylser og hjulkryss(burde åsså vært forbudt!) jeg har knørva!
Men d er viktig å ha gode verktøy helt fra starten, er muttern begynt å bli rund kan det bli ett problem uansett hvor gode verktøy du har...
Håper du har momentnøkkel til strammingen ...eller stopp på et verksted å få de til å stramme til riktig moment:)
PS. at muttern satt så godt kan vel tyde på at det er brukt LockTite...noe jeg selv gjør på de fleste muttere:)