Honda CBR1000F

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Omdal
Innlegg: 98
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Bosted: Sira. Flekkefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Omdal »

Ja min lekker bensin nå. Kjørte et par tanker i starten når e10 kom på pumpene. Skiftet bensinpompa den lakk. Men lekker tomm vis jeg ikke stenger krana nå. Har ikke sett på det. Men den må nåkk ha en forgasser overhaling. Så jeg advarer alle mot og bruke e10 på litt eldre ting. Men her i regionen min begynner 98/e5 og bli tungvint å få tak i😖. Fylte 2 kanner på mandag til 26 kr literen
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Kjellrf »

Omdal skrev: 11 feb 2025, 21:44 Ja min lekker bensin nå. Kjørte et par tanker i starten når e10 kom på pumpene. Skiftet bensinpompa den lakk. Men lekker tomm vis jeg ikke stenger krana nå. Har ikke sett på det. Men den må nåkk ha en forgasser overhaling. Så jeg advarer alle mot og bruke e10 på litt eldre ting. Men her i regionen min begynner 98/e5 og bli tungvint å få tak i😖. Fylte 2 kanner på mandag til 26 kr literen
Kan også anbefale å kjøre en tank med STP Injection cleaner i bensina på eldre sykler som har stått en stund.
Renser opp forgasserne innvendig for avleiringer.
På forgasserne er det ofte flottørnåla som setter seg. De er fjærbelastet innvendig, og når det tetter seg med avleiringer, blir nåla stiv, og tetter ikke så godt lengre. Er du heldig, kan den renses med 5-56/WD40 eller lignende. Uoriginale er ofte av dårlig kvalitet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

Kjellrf skrev: 27 feb 2025, 08:17 Kan også anbefale å kjøre en tank med STP Injection cleaner i bensina på eldre sykler som har stått en stund.
Renser opp forgasserne innvendig for avleiringer.
På forgasserne er det ofte flottørnåla som setter seg. De er fjærbelastet innvendig, og når det tetter seg med avleiringer, blir nåla stiv, og tetter ikke så godt lengre. Er du heldig, kan den renses med 5-56/WD40 eller lignende. Uoriginale er ofte av dårlig kvalitet.
Bra forslag, men også to veldig bra innlegg av deg @Kjellrf fra november 2023 :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar