Import mc fra forhandler i Sverige

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Rolfsen
Motorsykkelen din: BMW gs1150

Import mc fra forhandler i Sverige

Legg inn av Rolfsen »

Hei,
Jeg har lest mye på dette forum om akkurat det her og fant gode svar om hva man trenger å tenke på når man importerer en Mc fra Sverige fra en privat selger, men hva om man kjøper fra en forhandler ? Jeg har sikt på en mc fra en butikk i Örebro, og de sier at de selger til meg (Nederlender, dvs Nederlandsk pass, bosatt i Norge ) men at de ikke vil hjelpe med export.
Jeg lurer litt på hva jeg da må huske så at eg ikke får noen problemer her i Norge/ ved grensen.

Den koster mye mindre der enn den skulle gjort i Norge ( 41.000 mot 69.000 her i Norge) så det er verdt det å importere syns jeg. Jeg må si at det er en brukt sykkel, så den kommer vel på plus minus samme pris som i Norge med import kostnader osv men finner ikke den sykkelen i norge så ofte med disse extras og relativ lav km stand.

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Re: Import mc fra forhandler i Sverige

Legg inn av DAE »

Toll.no har nok svaret.
Kan sikkert få igjen den svenske mva om selger gir deg muligheten, norsk import og mva må du nok betale

Norsense
Motorsykkelen din: For tiden uten.

Legg inn av Norsense »

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Der er jo info man trenger

Rolfsen
Motorsykkelen din: BMW gs1150

Legg inn av Rolfsen »

Takk for svar!

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Hvis det er butikk i Örebro vil det være veldig rart om ikke de kan legge ting til rette for export av motorsykkel’n, ser mange svenske butikker annonserer det. Det eneste de skal gjøre er å registrere export av sykkel’n til transportstyrelsen sammen med salget, kjøper overtar kjøretøyet med vognkort del 1 og del 2 og resten ordnes ved grensepassering Tollstasjon i åpningstid før visning på Trafikkstasjon med registrering. Det hele vil være veldig enkelt hvis det er en sykkel som er typegodkjent og registrert i Norge fra før. Lykke til og velkommen :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar